.   POZOR !!! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety !!!
Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Proč se lidi upalují? → [/90]
xChaos 2. dubna 2003 [3149 znaků] [editováno 17. března 2006] [Nesmrtelní chrousti]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení článku se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
Zobrazení 21822 ← Facebook 3 Twitter 11 Google 5
Komentářů 24


V poslední době přibývá sebevražd upálením, většinou zdůvodněných nespokojeností se stavem současného světa. Co k tomu lidi vede ?
V poslední době se lidé hodně upalují. Dnes v noci se zapálili hned dva mladíci. [iDnes]

Vlna brutálních sebevražd v poslední době nevyvolává vlnu celonárodní solidarity, jako sebevražda Jana Palacha v roce 1969. Média se snaží celou záležitost bagatelizovat tím, že poukazují na celkovou asociálnost a psychickou labilitu pachatelů sebevražd. Nicméně - kdo z nás nebyl v období mezi 15. a 25. rokem života alespoň nějaký čas asociální a psychicky labilní ?

Sebevražda na Václavském náměstí vyvolala velkou pozornost médií, protože proběhla krátce po volbě Václava Klause prezidentem. Ovšem nyní se s hrůzou dozvídám, že nebyla ojedinělá, a že podobných případů bylo v poslední době alespoň pět, přičemž minimálně ve dvou případech sebvrazi uvedli jako důvod svého činu nespokojenost se stavem dnešního světa.

Sebevražda a sebeupálení - to jsou dvě odlišné věci. Sebevražda může být snahou uniknout před utrpením a bolestí existence. Sebeupálení je mimořádně bolestivý způsob odchodu z tohoto světa, je to snaha postavit sama sebe do role mučedníka. Skrytě náboženská motivace je zjevná. Upalující sebevrahy může motivovat pocit viny a spoluzodpovědnosti za stav dnešního světa. Jak silný musí být pocit empatie se stavem planety Země u člověka, který se odhodlá k něčemu podobnému ?

Československá anarchistická federace i prezident Václav Klause se u případu ze začátku března shodli na jediném bodě: pokude prý chcete změnit svět, neupalujte se! Samozřejmě - kdo by také mladým doporučoval upalovat se. Nicméně já bych zdůraznil ještě jeden aspekt těchto činů, který dnešním konformistům i radikálům nedochází: tito lidé hledali alternativu, a nenašli ji. Neuspokojily je ani oficiálně schvalované aktivity, ani rádobypodvratné aktivity - jak různé bezzubé protesty, tak slabomyslné výtržnosti (darkeři v březnovém případě).

Stav duše moderního člověka ja rozhodně katastrofální, pokud se dějí podobné věci. Jisté je jen jedno: je potřeba neustále přemýšlet, jak svět změnit, a je potřeba každodení drobná práce směřující ke změně světa. Je potřeba integrovat citlivé a empatické lidi do společnosti, a najít pro ně přijatelné role, a je potřeba dovést egoistické a bezohledné jedince, firmy, státy a korporace k reálnému ekonomickému krachu a ztrátě možnosti ovlivňovat dění ve světě kolem nás. Protože současný sociální genetický kód to dost dobře neumožňuje, je cestou jednak jeho náhodná mutace (experiment, hra, ...), jednak cílené "přeprogramování" - přičemž je třeba ujistit se, že sociální genetický kód je "open source", že manipulace "shora" je omezena na nejmenší možnou míru.kontrolou.

Obrátit nahromaděnou frustraci a pocit bezmoci proti sobě je katastrofální řešení. Souhlasím s anarchisty, že je třeba obrátit svoji agresivitu nikoliv proti sobě, ale proti abstraktnímu systému - proti firmám, hierarchii, nadřízeným, institucím... Podle mě je potřeba hravě a kreativně hledat nové cesty, jak se vyhnout katastrofě. Je lepší si zapálit jointa, než kanistr s benzínem...


Optimalizace: pokud používáte prohlížeč s jádrem Mozilla (Firefox 3.8-8.0) v dostatečně velkém okně a na monitoru s dostatečným rozlišením, tak nepřehlédněte pokračování textu v dalším sloupci vícesloupcové sazby ! Tato feature je sice v prohlížečích s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror) teoreticky také k dispozici - ale bohužel se chová nepředvídatelně a nepoužitelně: sloupce které se na obrazovku nevejdou, jednoduše skryje. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, můžete podpořit provozovatele serveru zasláním Bitcoin daru dle vlastního uvážení na BTC účet č. [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/90]
Všechny články [tohoto autora] [v rubrice Nesmrtelní chrousti]


Hodnocení článku čtenáři [ + ] 0 [0x] [ - ]
Komentáře [napsat]
Skrýt komentáře hodnocené nebo méně

[] dep 2. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/495] ← na komentář můžete odpovědět
no to je teda clanek ... zacatek ok, ale ten konec :-(, domnivam se ze sem citlivy empaticky ... a jsem v "prijatelne roli" ... a bezohledni egoisticti jedinci ... v tech neni chyba, jinak bychom se mi citlivy a empaticti neodlisili (potrebujem je:-)... problem bych videl spis v one skryte nabozenske motivaci (sekta dokaze cloveka zpracovat) ... jde o chapani sveta ... system neni spatny (vazne si nedokazu predstavit aplikaci anarchie v praxi, anarchie neni pro kazdeho(!), neni pro vetsinu, nehlede tech sebevrazd by pribilo IMHO, rad je dulezity :)... neznam sice vsech sebevrahu uvazovani, ale co sem mel moznost poznat ... ziji v uplne jinem svete, uplne jinak ho vnimaji ... jejich svet konzervativni, fundamentalisticky (!), depresivni, nevedi casto ani co chteji ... problem je spis v jejich detstvi ... , jestli jsou to "normalni" sebevrazi ... tak tem zmena systemu nepomuze, existujou situace kdy zabit se je racionalni reseni ...

[] xChaos 3. dubna 2003 ← komentářů 4534 ☯ 20 [2248x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/496] ← na komentář můžete odpovědět
Zabit se - ok, proc ne. Ale sebeupalit se ? Sorry, tam uz je nejaky pruser.

[] dep (anonym) 3. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/497] ← na komentář můžete odpovědět
jo souhlasim ... vcera sem toho moc nenaspal, sem jednal spontalne :)

[] _the_wolf_ 3. dubna 2003 ← komentářů 8 ☯☯☯ 3 [3x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/498] ← na komentář můžete odpovědět
Priznam se, ze jsem Ti chtel puvodne oponovat, ale nez jsem se dostal na konec,
tak jsem si nejak prestal byt jisty, jaky je vlastne tvuj nazor.<br><br>

Takze za mne: upalit se neni normalni. Clovek, ktery se upali je magor,
at uz je to ten z Vaclavaku, nebo Palach, proste to nema v hlave v poradku. <Br>
A jakekoliv pateticke spekulovani o mire jejich empatie k maticce zemi, ci celkove
"delani z nich modly" (nenapadlo mi, jak to elegantne vyjadrit jednim slovem :-)
jako prave v pripade Palacha, akorat za cas privede k takovemu strasnemu konci
dalsiho dusevne labilniho chudaka. Takze asi tak.

[] _the_wolf_ 3. dubna 2003 ← komentářů 8 ☯☯☯ 3 [3x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/499] ← na komentář můžete odpovědět
Btw: sebevrazda na Vaclavaku nebyla stredem pozornosti proto, ze se stala po volbe Klause, ale proto, ze byla prvni.<br>
A vsechny ty dalsi davaji za pravdu mym slovum v predchozim prispevku.

[] cxl (anonym) 3. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/503] ← na komentář můžete odpovědět
Ach jo, vsichni ti ..isti, zachranci sveta a predvoj lidstva... Poridte si rodinu a ono vas to prejde... :)

[] _the_wolf_ 4. dubna 2003 ← komentářů 8 ☯☯☯ 3 [3x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/504] ← na komentář můžete odpovědět
2 cxl: co sis nadrobil, to mas - nas do toho netahej :-)))

[] xChaos 4. dubna 2003 ← komentářů 4534 ☯ 20 [2248x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/505] ← na komentář můžete odpovědět
_the_wolf_: ja taky vlastne nevim, jaky je muj nazor. Vcera jsem se opil s CZFreenetakama v Brevnove, mam kocovinu a boli me hlava (ted uz je to teda lepsi). Nejruznejsi jobovy zpravy z meho bezprostredniho okoli. Do toho velryby, sebeupaleni a hlavne ty prasteny Amici, co se hrozne divej, ze ne v Iraku obyvatele nezasypavaji kvetinama... <p> cxl: ja proti rodine nic nemam - ale spis si nejaka rodina bude muset poridit me ;-) ja ani konkretne nechci nijak zvlast zachranovat svet, na druhou stranu, upalovat se je pekna pitomost, takze se aspon snazim vyhecovat co mozna nejvic lidi, aby misto sebevrazd delali neco dostatecne sileneho a pritom nesebedestruktivniho... kdybych mel pocit, ze jsem schopen nekoho nebo neco zachranovat, pujdu studovat treba medicinu, nebo tak...

[] cxl (anonym) 4. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/506] ← na komentář můžete odpovědět
xchaos: no dobra, dobra :)))) chtel jsem tim jenom rict, ze ten druh lidi je trvale ponekud mimo realitu. nedelaji asi nic konkretniho, nemaji zrejme zadne cile a tak jim zbyva jen trpet pro blaho lidstva... me osobne prijde soucasny svet docela v poradku, muzu delat co me bavi, nehrozi mi hlad ani me neohrozuji nejaci ozbrojenci, fakt nevim co by me melo chybet. zbytek si kazdy musi zaridit sam...

Na druhou stranu, mozna je dokonce lepsi kdyz se obcas nekdo upali driv nez zacne upalovat jine...

[] xChaos 5. dubna 2003 ← komentářů 4534 ☯ 20 [2248x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/507] ← na komentář můžete odpovědět
cxl: me soucasny svet neprijde v poradku. Nastesti nejsem tak precitliveli jako tihle tragicti pripadi - ale nemyslim si, ze zijou nejak mimo realitu, mozna ziji az prilis v realite - zatimco my jsme mimo.

[] _the_wolf_ 5. dubna 2003 ← komentářů 8 ☯☯☯ 3 [3x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/509] ← na komentář můžete odpovědět
<i>me osobne prijde soucasny svet docela v poradku, muzu delat co me bavi, nehrozi mi hlad ani me neohrozuji nejaci ozbrojenci</i><br><br>

TEBE ne. A ze nekde jinde nekoho jineho jo, to te moc netankuje, vid? Z takovyhleho arogantniho mysleni je mi na bliti.<br>
Pral bych ti, aby ses narodil nekde v Sudanu, v zivote by ses nenajedl, zato by jsi mel spoustu casu na premysleni - kdyby te to ovsem mel kdo naucit ...

[] Marw (anonym) 7. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/511] ← na komentář můžete odpovědět
Život je prdel. Když se někdo chce upálit tak mu klidně pučim sirky. Ať si každej dělá co chce. Pokud se nesere do mejch věcí a jako je ekologie a ty zasraný amíci.

[] cxl (anonym) 7. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/512] ← na komentář můžete odpovědět
_the_wolf_, xchaos: Ad sudan atd... Samozrejme ze spousta lidi ve svete zije prachmizerny zivot. Je mi to lito. Nicmene mam se kvuli tomu upalit ? Mam si kvuli tomu prat, aby me sem prisli ohrozovat nejaci ozbrojenci ?! Co se tyce pocitu, ze svet je docela v poradku, myslim to spis v ramci dejin. Jeste nikdy na svete nezilo tolik lidi, kterym by nehrozila akutni katastrofa v podobe hladu, valky a nemoci. Ono se to nezda, ale je to opravdu tak. Jinak co se tyce tech zemi, ktere nefunguji, tak (a ted se na me isti sesypou :) jedine reseni je opakovat nemecko/japonsko/iracky model. To neni zapadni civilizace (IMHO !) co zpusobuje hlad v Sudanu. To jsou mistni ostrostrelci. Jsem rad, ze konecne snad nekdo mozna postupne prevezme zodpovednost a zacne situaci resit. Bylo na case.... Vitejte v americkem stoleti :) (A uzijte si ho, to dalsi bude cinske :)

[] marc 7. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/513] ← na komentář můžete odpovědět
cxl - posuzovat kvalitu sveta podle toho kolik lidi se ma dobre mi prijde prinejmensim kratkozraky. To je jako posuzovat svou financni situaci podle toho, kolik mam u sebe zrovna penez. Kdybys vedel, co se deje vsude na svete, jak velke zapojeni v tom ma zapadni civilizace, tak bys nemohl takhle mluvit. Pred problemy by se nemely zavirat oci a kde je mozno, tam je resit. Pokud ovsem bude lidstvu vladnout pravo silnejsiho, a spoustu lidi bude umirat hlady, zatimco ty si budes vychvalovat to, jaxe mas dobre, tak se nic nezmeni a nase civilizace pujde do padous. To je muj pocit..

[] cxl (anonym) 7. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/514] ← na komentář můžete odpovědět
marc: hm, a jak to chces posuzovat ? uznavam ze jakykoliv nazor v tomto smeru je diskutabilni, jenze ukaz mi jine obdobi lidskych dejin, kdy se meli lide lepe. jinak ja souhlasim s tim ze se ve svete deje spousta lumparen a ze je treba to resit. jenze mozna to reseni vidim jinde. pro me je reseni to co se deje/stalo asijskym tygrum (bez ohledu na to ze se jim to trochu zadrhlo...). a pravo silnejsiho vladlo ve svete co existuje, akorat amikum trvalo 200 let nez dosli k tomu, ze bude lepsi ho prosazovat - protoze ti ostatni silnejsi jsou povetsinou lumpove.
jinak receno, pokud to cele dobre chapu, tenhle svet speje k nadvlade anglosaske civilizace. jelikoz my uz ve sfere americkeho vlivu jsme, neshledavam tuto nadvladu nijak hroznou, aspon pokud mohu sam za sebe pro tuto chvili soudit. proto si myslim, ze svet speje spravnym smerem...

[] hujer 9. dubna 2003 ← komentářů 11 ☯☯ 2 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/515] ← na komentář můžete odpovědět
cxl: Ja si naopak nemyslim, ze svet speje spravnym smerem. Je tady hodne problemu, ktere by se mely resit, ale neresi se. Anglosaska civilizace uz hodne dlouho zije na dluh - ostatne tak, jak se tedka zije v Americe, ze ano :) A to nemyslim jen ekonomicky dluh - penize jsou jen vymysl, ktery k faktickemu ziti cloveka (jakozto biologickeho druhu) neni potreba. Myslim tim na dluh prirodnich zdroju. To je nevyhnutelny dusledek prelidneni planety, coz je zase nevyhnutelny dusledek rozvoje lekarstvi, hygieny atd. (tomu se rika civilizace, pokrok). Kazdy den lidstvo vyprodukuje nepredstavitelne hromady odpadku, svinstva, sracek. Neadekvatne sami zvysujeme svuj prumerny vek az za unosnou mez, cloveka nenechame v nemocnici ani v klidu umrit, musi zit, co nejdele zit. Vlivem civilizacnich chorob (stres je jeden z nich) se muzum nehybou spermie (pokud jsou vubec schopni erekce) a zeny maji problemy s pocetim ci donosenim ditete. Ne vsichni, samozrejme. Navic i to se da resit - deti ze zkumavky. Z jedne strany zazrak techniky, me to prijde jako zvracenost - stejne jako velkochovy hospodarskych zvirat. Ale je to nutnost, vyplyvajici z prelidneni. Ani porod uz dneska neni prirozeny a hned, jak se narodis, uz se do tebe cpou chemikalie (rozumej leky a ockovani). Bez nich bys uz neprezil. Cely zivot do sebe dale ladujes tyto zazracne preparaty, ktere ti sice pomohou prekonat nemoc, na druhe strane ale oslabuji tvuj imunitni system, protoze delaji jeho praci za nej. Zivot ve sterilnim prostredi - "nebot jen dezinfikovane je naprosto ciste" - na cloveka nepusobi zadne nemoci, tak si imunitni system vymysli alergie, ekzemy...Citat z reklamy by jiste sel rozvinout do uvahy o psychickem a moralnim zdravi soucasneho cloveka ovladaneho masovymi medii. Je paradoxni, ze vis, ze nekde je valka, ze tamhle spadlo letadlo, ale uz nevis, ze tvuj soused ma rakovinu a zitra treba umre. Kolikrat ho ani neznas.

V dnesnim svete (a v nasi demokracii) sice muzes s necim nesouhlasit, muze se ti neco nelibit a muzes to dat najevo (demonstrace, protesty), ale je ti to HOVNO platny. Politici kradou, jsou to smejdi a co teprv teorie o New World Order? To jsou mi veci...

Abych se dobral k nejake pointe, pro nekoho (a ted mam na mysli napriklad ty sebevrahy) neni zadnym meritkem spokojenosti to, ze se muzou najist, ze maji kde bydlet a ze na ne nekdo nestrili. Tihle lide treba touzi byt dobrymi lidmi, ale v dospelosti (az vyprcha pubertalni vzpoura), poznaji ono verejne tajemstvi (zdaleka nejen) kapitalismu, ze BEJT HODNEJ SE JIM SAKRA NEVYPLATI. Protoze vzdycky prijde nejaka svine. Neni sance s tim neco udelat, moralni idealy vzdy budou jen moralnimi idealy. A to muze cloveka hodne rozhodit a nemusi nutne byt psychicky labilni.

[] hujer 9. dubna 2003 ← komentářů 11 ☯☯ 2 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/516] ← na komentář můžete odpovědět
Proste cely tento svet je jeden rozjety vlak, cxl (a jini) si mysli, ze ten vlak jede spravnym smerem, a proto je v pohode, ja (a jini jini) si to nemyslim a navic si ani nemyslim, ze se s tim da neco udelat. A z toho muze clovek mit deprese. A co se tyce blizkeho vychodu a asie - tam podle meho nazoru nemela bila noha nikdy vkrocit.

[] cxl (anonym) 9. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/517] ← na komentář můžete odpovědět
hujer: Musim rict ze s tebou podanym popisem lze vcelku souhlasit. Jenze: neni to vsechno jenom dusledek toho, ze proste najednou zalezi na tom jak se lidem dari ? Pises zi lidi se dozivaji prilis velkeho veku, ze je jim zajistena prilis dobra lekarska pece (takze jsou mene imunni), ze jsou ovladani masovymi medii... Co navrhujes ? Rozdat vsem kalasnikovy aby se tahle "fasada" strhla, doslo k prirozenemu vyberu a prezili jen ti nejsilnejsi ?! Mozna se jen lisime tim, za co povazujeme lidstvo a kam si myslime ze ma smerovat. Ty si asi myslis, ze lidi by meli zit v souladu se svym zivotnim prostredim, bez technologie, kdo prezije ten prezije. Jinak receno, asi predpokladas ze by bylo nejlepe civilizaci zrusit, pote zrusit evoluci a postupne se stat zase zviraty ?! Ja si naopak myslim, ze lidi dela lidmi prave technologie a neni pro lidstvo jina volba nez pokracovat timto smerem. Konec koncu, za par miliard let slunce vyhasne a asi bude lepsi tou dobou byt davno nekde jinde, ne ? :)

[] hujer 10. dubna 2003 ← komentářů 11 ☯☯ 2 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/519] ← na komentář můžete odpovědět
cxl: vzdyt pisu, ze to je rozjetej vlak a neda se s tim nic delat. Ja nic nenavrhuju, jenom konstatuju. Vadi mi to, ze je tu spousta moznych casovanych bomb, u nichz se proste ceka, az vybouchnou. Ale jedna vec by podle me udelat sla - lidi by nemuseli bejt takovy svine. Nechci rusit civilizaci, jsem na ni taky zavislej. Myslenkovy vyvoj neni fyzickou evoluce organismu, takze je taky myslim o necem jinym, nez o pravu silnejsiho. I kdyz...vlastne taky, psychicky silnejsiho. Coz je mozna taky problem sebevrahu. Ufff....Kazdopadne tam, kde jsme, jsme se dopracovali sami a asi to tak ma byt...Ale at to beres odkud chces, nic s tim proste neudelas. Stejne bude za chvili vsude Amerika :)))

[] cxl (anonym) 10. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/520] ← na komentář můžete odpovědět
hujer: jasne, napred amerika a s ni prijde opensource :) priznej si, ze to mohlo dopadnout hur. Napriklad: vsude rusko. Nebo: vsude nemecko. Pripadne: vsude islam.

[] xChaos 13. dubna 2003 ← komentářů 4534 ☯ 20 [2248x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/523] ← na komentář můžete odpovědět
cxl: jenze to je prave to. Amerika je takove "hrnecku var" - leze z toho vsechno mozny, a nikdo to neumi zastavit. Open source je super - ale to je spis takova domaci "protistatni cinnost" nekterych americanu ;-) Jsem posledni kdo by chtel byt nejak plosne protiamericky, ale je typicky, ze varianta "vsude islam" vypada jako nejaky strasak. On islam neni jen o diskriminaci zen ve spolecnosti - oni maji spoustu zasad, ktere jsou celkem rozumne. Az projdou svym "stredovekem", ktery prozivaji mozna dnes, tak z toho muze vzejit jeste neco zajimaveho...

[] cxl (anonym) 14. dubna 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/528] ← na komentář můžete odpovědět
<i>Amerika je takove "hrnecku var" - leze z toho vsechno mozny, a nikdo to neumi zastavit.</i>
No vidis, prave jsi popsal presne to co ja vidim jako pozitivni ! S amerikou nemusis mit strach, ze by cokoliv bylo nejak potlacovane (nebo aspon nejmin ze vseho). Nakonec ty trendy, ktere za neco stoji, prevazi. Vcetne tech lepsich stranek islamu, mimochodem, kdybych si mel vybrat (jsa skalnim ateistou) mezi krestanstvim a islamem na zaklade svatostanku, beru mesitu, to jsou krasne budovy a vevnitr je pekne koberec pres celou halu misto tvrdych drevenych lavic :)) A co se tyce opensourcejako domaci zalezitosti, to se myslim dost pletes... IBM je porad jedna z nejvetsich firem v IT a Linux tlaci shora zdola.

[] Vojta 12. května 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/564] ← na komentář můžete odpovědět
tenhle článek je krásnym odrazem katastrofálního stavu duše autora :-))) obzvlášt pásáž a soc. gen. kódu je "super" :-))) dál snad jen ještě to, že informační a vědomostní deficit je bohužel společným znakem většiny anarchistů a jim podobnejch, a proto taky na tomhle světě nikdy nic nezmění ani nevzlepší ...

[] Niki 5. července 2003
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/603] ← na komentář můžete odpovědět
Nechci to tady nako rozbourit,ale upalovat sam sebe s dojmem,ze spasim ci zlepsim svet je asi trochu padli na hlavu,to uz mi pride smysluplnejsi terorismus a to rozhodne nejsem ani v nejmensim jeho zastance,je to takovy prirozenejsi pro lidi.Co ziska svet,kdyz se lidi zacnou upalovat?U terorismu ze zabijeni ma uzitek aspon mala skupina tech sobcu a fanatiku.Sebevrazda neni nikdy reseni niceho a s virou se to taky neslucuje,protoze pokud vim,tak brat si zivot je hrich a nikdo z nas na tohle nema pravo.

Pozor: vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry, které vyhlásil provozovatel webu! [zobrazit pravidla]
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=100 znaků=status, zbytek=odkaz)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, bude zobrazena ikonka z [www.gravatar.com]

V komentáři nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax]

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Debaty →
  • Články →
  • Rubriky →
  • Ostatní →

Yacy P2P web search

jabber.arachne.cz

MyPower.CZ - Elektřina zdarma

. tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2011 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity
[Právě dnes | Tech | Ostatní] [Arachne Labs]
[SPOJE.NET]