.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Václav Bělohradský: Proč nejsem antikomunistou

xChaos 28. července 2009 [2853 znaků] [Nesmrtelní chrousti]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
Zobrazení 4952 ← RSS 425 Facebook 16 Twitter 4 Google 158
Komentářů 11

Karel Čapek odpověděl kdysi na otázku „Proč nejsem komunistou?“ jednoduše: „Protože jsem na straně chudých!“. Václav Bělohradský na otázku „Proč nejsem antikomunistou?“ odpovídá také jednoduše: „Protože jsem na straně bohatých!“ #politics #ecology
  • Proč nejsem antikomunistou [czechtek.bloguje.cz] (Václav Bělohradský, Právo, 18. července 2009)
  • Bělohradského: Proč nejsem antikomunistou [www.blisty.cz] (Milan Valach)

    Můj komentář:

    Zcela souhlasím s (podle mě základní) Bělohradského tezí Antikomunismus, jako každý fundamentalismus, odtrhuje naše odpovědi od otázek, díky kterým jsme je našli. A tak se i správné odpovědi stanou dogmatickou ideologií.. A co se oné polemiky na Blistech týče, tak podotýkám, že svobodný trh je pojem, který je starý jak lidstvo samo - a není spojen s pojmem "kapitalismu", který je sám o sobě mlhavý, a není přesně jasné, co označuje (počínající kapitalismus 16. století, anonymní vlastnické podíly v korporacích, soukromé podnikání jednotlivců, dnešní nadnárodní korporace ?).

    Bělohradského text pokládám za lehce geniální - prezident Nixon tvrdil, že „na kobercové bombardování severního Vietnamu je třeba být hrdý, kdo je proti, je zrádce“ - zatímco polemiku Milana Valacha za rejpalskou a průměrnou.I když výrok Mocenská nerovnost vyvolává u vládnoucích i ovládaných změny psychiky a vede ke vzniku sadismu i masochismu (Fromm) u lidí zapojených do fungování mocenských hierarchických struktur také stojí za úvahu - nicméně ignoruje se zde ta dočasnost zapojení do jakýchkoliv struktur...

    Antikapitalistická levice nikdy nedokázala přijít se životaschopným obchodním modelem - principem liberální společnosti ale má být právě ona DOČASNOST té vlády jednoho člověka nad jiným, sociální mobilita. Požadavkem demokratů bylo vždy střídání lidí ve vedoucích funkcích, požadavkem anarchistů bylo pak střídání pracovního zařazení (toto je samozřejmě praktické jen do určité míry.. nepošleme špičkového lékaře zametat, že ano...)

    Faktem je, že Česká Pirátská Strana, ke které jsem se jakožto "crazy firestarter" přichomýtl, a teď jsem s ní až do voleb zřejmě už spojen, zoufale potřebuje Václava Bělohradského, aby jí vysvětlil, co je to středový liberalismus. A voliči musí pochopit, proč by se neměli nechat polarizovat do pravolevých dogmat - nikdy totiž neví, na které straně budou sami stát už třeba jen za rok, nebo za dva. A všichni bychom pak měli pochopit zoufalství konfrontačních násilných extrémismů, které jsou nakonec dobré k jedinému: k tomu, aby policie měla opravdu dobré argumenty proč žádat navýšení svého rozpočtu před "šedou střední vrstvou" většinové populace (která konsensus nespoluvytváří, ale pouze konzumuje).

    Musíme nahradit "šedou střední vrstvu" skutečně duhovým, barevným spektrem názorů - a unavené, nespokojené remcání inteligentní diskuzí. A inteligentními eseji, které umí psát i ten Bělohradský.


  • Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
    Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
    Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
    Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
    Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/898]
    Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Nesmrtelní chrousti] [nejnovější]

    Hodnocení článku čtenáři [ + ] 1 [1x] [ - ]
    Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
    Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
    Skrýt hodnocené nebo méně


    [] fikus (anonym) 28. července 2009 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12030] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    ja belohradskeho clanky ctu rad.
    nekde na blistech jsem videl jakysi clanek k piratske
    generaci, ze piratske strany ztelesnuji moderni levici
    ackoliv samy se stavi do liberalniho stredu.

    nakonec ma mozna xchaos pravdu, ze je jedno jak
    se kdo oznaci, ale jake ma cile a k cemu vede jeho
    cinnost. a cinnost piratu mi konvenuje a budu je volit.

    [] anela (anonym) 31. července 2009
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12032] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    http://www.reflex.cz/Clanek36976.html
    Bělohradský byl a je "salonní komunista" se vším všudy a je smutné, že Chaos, který tu dobu zažil sice jako teenager ale přeci není schopen tu dobu reflektovat ostatně jako spoustu dalších věcí

    [] fikus (anonym) 31. července 2009 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12033] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    ja bych rekl, ze belohradsky levicovy liberal.

    [] bhy 1. srpna 2009
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12034] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    pravice/levice: já jakožto anarchista už přes 10 let:) si to definuju tak, že levice je to co vychází z etiky a pravice to co vychází ze sobectví. čili před r.'89 byla pravicí spíš ksč a levicí spíš disidenti apod. definovat to empiricky (ekonomicky, politologicky, historicky, sociologicky, antropologicky..) je redukcionismus, politická filozofie musí vycházet z etiky. pirátská strana je z tohoto pohledu částečně levicová. (ale tím se vůbec nechci zastávat toho kotrbova článku, ten je často dost mimo)

    anela - co znamená, prosim tě, v kontextu tvýho komentáře slovo "salonní"? a jakou dobu chaos zažil? režim před r.'89 těžko měl co společnýho s tím, co bělohradský obhajuje. nebo pokud tvrdíš něco jinýho, tak co s tím měl společnýho?

    [] (anonym) 3. srpna 2009 ← komentářů 56 -1 [1x]
    0 [0x]
    → [/-/12036] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    bhy: v roce 1989 mě bylo 16, a jisté informace "z první ruky" tedy snad přeci jen mám.

    na Bělohoradském je mi sympatické právě to, jak z něj konzervativci dělají komunistu, zatímco pro skutečnou radikální levici je tam málo žvanění o třídním boji, tak je pro ně liberál.

    Je to dost podobné jako u mě, kdy pro levičáky budu liberál a pro ekonomické liberály salónní levičák nebo ekofašista.

    V podstatě skutečnou svobodu vidím v útěku před pravolevým diskurzem. Těch kritérií je fakt hodně, a často se podle "pravicových" kritérií nejvíce houfujou lidi, kteří se cítí nějak nedostatečně ohodnoceni/odměnění (a v podstatě by rádi měli výhody jen z toho, že "patří k té správné straně"). Individualista především vidí, že nikdy nebude patřit k té správní třídě/ rase/ národu/ subkultuře - a hledá si pouze další individualisty,...

    [] xChaos 3. srpna 2009 ← komentářů 5513 1 [3047x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12037] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    ehm, to předchozí jsem pochopitelně psal já, zapoměl jsem se podepsat...

    [] xChaos 3. srpna 2009 ← komentářů 5513 1 [3047x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12038] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    http://czechtek.bloguje.cz/801198-vaclav-belohradsky-je-nase-spolecnost-koncetrakem-pravo.php

    nesouhlasím s ním ve všem... ale píše rozhodně zajímavě.

    [] fikus (anonym) 3. srpna 2009 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12039] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    ten dalsi belohradskeho clanek jsem taky cetl.
    myslim, ze jak se pocet lidi na zemekouli zvetsuje, tak
    se zivot stava vetsim a vetsim koncetrakem.
    podle me bychom meli zacit osidlovat okolni vesmir,
    jak navrhoval stephen hawking, jinak se tu sezereme.
    nebo zacit snizovat pocet lidi na zemi.

    [] (anonym) 3. srpna 2009 ← komentářů 56 -1 [1x]
    0 [0x]
    → [/-/12040] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    vážení, všichni tady jaksi opomíjíte, že pro vás existuje varianta levice , z etického hlediska vcelku přijatelná -sociální demokracie (sama volím pravici) Komunismus- to je totalitární systém založený na zotročení jedince a kdo to pod líbívou rétorikou Bělohradského textu neprohlédne, je adept zralý na vymývání mozků. To jsem měla na mysli, když jsem hovořila o Chaosovi, vymývání mozků také zažil i když v éře uvolnění a již poněkud pozapomněl .Měla jsem na mysli, že vy levičáci byste se takhle samozřejmě bavit asi mohli (kolem 1989) , ale my co s vámi bytostně nesouhlasíme bychom šli bručet.

    [] xChaos 3. srpna 2009 ← komentářů 5513 1 [3047x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12041] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Ale tohle je prostě naprosté nedorozumění.

    Já ani Bělohradský nechceme návrat éry reálně-gulášového ani jakéhokoliv jiného totalitního druhu komunismu. Nechceme nikoho cenzurovat, chceme svobodu projevu.

    Jde nám pouze o prvoplánový primitivní antikomunismus, který je často používán ke kamuflování sporných mocenských rozhodnutí, a který v podstatě jen "vyplňuje" prázdnotu.

    Alternativou ke komunismu není antikomunismus - alternativou je liberální demokracie která se pokusí o co nejotevřenější diskuzi se svými oponenty - která se pokusí zjistit "o co jim sakra vlastně jde".

    [] fikus (anonym) 4. srpna 2009 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12042] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    "Komunismus- to je totalitární systém založený na zotročení jedince a kdo to pod líbívou rétorikou Bělohradského textu neprohlédne, je adept zralý na vymývání mozků."

    vyse je uveden jeden pohled, znam nejednoho komunistu, ktery
    by komunismus popsal jinak a totalitu pred 89 povazuje
    za statni kapitalismus.

    to je podobne jako s nabozenstvim, vira v boha a realizace viry v ramci cirkve jsou dve uplne jine veci.
     

    Počet zobrazených komentářů: 11 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.55 sekund]

    Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
    Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
    Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
    Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
    Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
    E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

    Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

    Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


    TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

        TečkaCZ
    •  
    • Komentáře →
    • Nástěnky →
    • Debaty →
    • Články →
    • Ročníky →
    • Rubriky →
    • RSS kanály →
    • Vzhled →
    • Ostatní →
    •  
    [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
    •  
    .

    [Arachne Labs]

    [SPOJE.NET]

    [Právě dnes | Tech | Ostatní]

    Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
    tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
    licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
    texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
    založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
    Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
    seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
    můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
    test XHTML a CSS2 validity