.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Film Velký švindl globálního oteplování byl švindl

xChaos 15. března 2007 [3247 znaků] [Slunce, vítr, voda]
[ + ] 0 [2x] [ - ]
Zobrazení 8883 ← RSS 12 Facebook 5 Twitter 7 Google 28
Komentářů 38

Deník Independent analyzoval tvrzení dokumentárního filmu nazvaného Velký Švindl globálního oteplování - a zjistil, že je film plný zkreslených údajů a chyb. #climate #globalwarming #ideology #ecology
Více ve stejnojmeném článku na Britských listech [blisty.cz]. Zmiňovaný dokument jsem neviděl, ale samotné téma mě přijde docela vtipné a stále aktuální a jsem zvědav na komentáře čtenářů.

Zdá se mi, že západní svět směřuje k rozpadu do několika vzájemně téměř nekomunikujících ideologických bloků - a jednou z dělicích čar bude právě globální oteplování. Naše generace se během svého života pravděpodobně nedozví, jak to celé bylo - jasně, oteplí, se hladina moří stoupne - ale zda to celé zavinil člověk, to bude jasné až z odstupem několika staletí, a tudíž je falzifikovatelnost hypotéz o vlivu civilizace na globální oteplování asi stejná, jako u diskuzí o posmrtném životě.

Kdyby...

Kdyby neexistovala reálná historie dávných lidských civilizací, které si zasolily svoje pole zavlažovacími systémy (Mezopotámie), vykácely všechny svoje lesy (Středomoří), atd., atd. Ano, dá se argumentovat tím, že přehnaná starost o budoucnost světa souvisí s neschopností najít uspokojivou roli v životě, který probíhá tady a teď - ale přesto je mi určitá citlivost k enviromentálním a futurologickým tématům stále sympatická.

Enviromentální skeptiky, kteří staví svoji necitlivost a odolnost vůči vnímání souvislostí na odiv prostě nechápu: jejich grafomanie je přinejmenším stejně samoúčelná, jako grafomanie enviromentálně citlivých jedinců - rozdíl je právě jen v tom, že v jejich verzi nejsou ponechána žádná zadní vrátka pro možnost nějakého zlepšení stavu světa: enviromentálně skeptičtí jedinci jsou toho názoru, že jejich dnešní radost ze života v dnešním světě je pro ně natolik klíčovou hodnotou, že jakákoliv případná korekce (např. směrem k enviromentální ohleduplnosti) pro ně představuje takovou hrozbu, že je přijatelnější riskovat zničení světa, než uvěřit v možnost, že něco z toho, co se děje, je špatné.

Je pravda, že spisovatel Kundera zpochybnil Velký pochod západních "levicových intelektuálů" směrem k lepším zítřkům již v 80. letech 20. století ve své Nesnesitelné lehkosti bytí. Je možné, že Kundera by pokládal všechny solární a větrné elektrárny za kýč, který má zamaskovat skutečnost, že naše civilizace v její dnešní podobě prostě zemře a bude nahrazena civilizací jinou.

Nicméně "velký pochod" enviromentálních skeptiků je ještě absurdnější, než ono hledání světlých zítřků (tzn. zítřků osvětlených solární energií). V táboře skeptiků se vedle sebe nacházejí zásadoví pesimisté, kterým je představa eniromentálně ohleduplnější a udržitelné civilizace zřejmě vnitřně nepříjemná, a kteří i případné vymírání živočišných druhů včetně člověka pokládají za v podstatě správné a přirozené - a zároveň i naprostí optimisté, kteří věří, že "všechno vyřeší trh" a že si vlastně žádných změn ani nevšimneme. A pokud všimneme, tak jedině proto, že jsme neuvěřili ve spásu, kterou přináší "božský a všemohoucí trh", a kladli jsme mu do cesty umělé překážky.

Každopádně jak se zdá, tak někteří enviromentální skeptici švindlují minimálně stejně, jako enviromentální aktivisté - a to je to, co bylo potřeba dokázat, protože právě argumenty o pravdivosti, dokazatelnosti, ověřitelnosti, apod. bývají hlavním trumfem skeptiků.


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/545]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Slunce, vítr, voda] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 0 [2x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] emh (anonym) 16. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10464] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak to je sila: musime dokazat, ze skeptici taky svindluji a tak padnou jejich argumenty, ze my podvadime... :) A ja si myslel, ze zeleni ze zasady nepodvadej a presto dlouhodobe prohravaji se skeptiky proste JEN proto, ze neprisel jeste cas na jejich technologie a zmeny (z teto vety lze odvodit fakt, ze predpokladam, ze nas to jednou ceka - a mozna se na to i tesim :). Ze proste jen hrozne spechaji zachranovat svet, ale jednak on neumira (viz neobnovitelne zdroje) a jednak oni jeste nemaji vymysleno, jak ty vsechny vzletny myslenky dotahnout. Tak to jsem se spletl teda, ono to je tak, ze vsichni podvadi a je nutny to ukazat, aby jedni vyhrali... xChaos ty mas hroznej talent vzdycky ty strane, ke ktery se chces nejak prifarit, zpusobit nejakou skodu.

PS: Umirajici svet a neobnovitelne zdroje: to je nejvetsi svindl zelenejch, kterej znam. Vsichni vime uz ze zakladni skoly, ze fosilni paliva tu za nejakej cas budou zase, jen uz u toho mozna nebudeme my. Prestanme si lhat, mas pravdu.

[] xChaos 16. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10465] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: No ale právě že jsou to enviroskeptici, kteří tu diskuzi začali vést pěkně z ostra... tudíž me pobaví, pokud je někdo pěkně z ostra setře. ... [celkem 3697 znaků] [zobrazit]

[] fikus (anonym) 16. března 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10467] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
mi enviroskeptici pripominaji ty filmy, ktere chodi casto na tv
nova a jsou o o nejake sopce, praskajici prehrade, katastrofe.
je tam skepticky starosta mesta, ktery popira jakoukoliv
moznost, ze se sopka nahle probudi a zavali mesto lavou,
kdyz uz ta sopka prece 200 let spi v necinnosti. pak je tam nejaky
hrdina, ktery vsecky varuje, ze sopka vybuchne a chce lidi
zachranit. starosta mu neveri, mozna ho necha i vyhodit
z mesta, aby byl klid a turisti furt mohli chodit na kopec.
pak sopka opravdu vybuchne, vsecko jde do haje a kdyz je
mesto zavalenelavou, tak si starosta trha vlasy, ze neveril
tomu varovani. to mi fakt pripada hodne podobne.

[] emh (anonym) 16. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10468] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Enviroskeptik je nonsens. Jsem skeptickej k castym predpovedim konce sveta, to ano. Z podobnych duvodu nemam rad treba fanaticke zastance OOS, kteri lici MS jako megasuperbigbrotherzlouna atd.. Prilis malo odborniku a o to vic nevybourenych pubescentu, samozvanych proroku, Mesiasu atd. Kazdy chce byt u toho a kazdy si dneska muze vygooglit nejaky svuj plan na zachranu sveta nebo se pridat k nejakemu zelenemu, duchovnimu ci buhvijakemu planu. Ztraci se podstata diskuze, kazdy si obhajuje to svoje, jak vidno dost casto i tady, najit si klicku proti argumentum je snadne, staci zpochybnovat nositele atd. Z myslenky se stane dogma.

Navrh: Prestanme tvrdit, ze tu budeme naveky a diskuze se stane vecnou. To neni zadna intelektualni dekadence, to je fakt. A dokonce dva fakty: nebudeme my a nebude ani Zeme. Zemi je to fuk, nam je to min fuk, ale muzeme to resit. Resme tedy nase preziti a nevymlouvejme se na to, ze je pruser, kdyz dojde uhli a ropa. Pokud to nebude vadit nam, tak se nic nedeje. Nebo ano?

[] fikus (anonym) 17. března 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10470] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
pouziju primer s rodinou, misto rodiny staci dosadit lidskou
civilizaci.

rodina si vyzere spizirnu, studnu pitne vody si zasvini srackama
ze septiku, dcera se bije s matkou, otec se bije s otcem a rodina
smeruje k zaniku. a pritom by mohla zit slusne, zasoby si
s rozumem setrit a starat se o vzajemne vztahy.

zeme shori v rozpinajicim slunci, ale za za par miliard roku.
tak snad bysme na tehle planete mohli do te doby existovat,
snad se nemusime sami zlikvidovat drive. nebo musime?

[] xChaos 18. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10472] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: ty si prostě nedokázal vzít na vědomí, že open source je dnes jen kšeft jako každej jinej. I včetně toho, že já v tom kšeftu možná nejsem tak obratný, jak bych měl být. Doba se změnila - Linux dnes není idealismus, ale normální pracovní nástroj, který... [celkem 2066 znaků] [zobrazit]

[] fikus (anonym) 18. března 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10475] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
k linuxu: ja stale povazuji GNU za lepsi ideologii nez ideologii MS.
budu brzy menit zamestnani a budu nucen delat ve Visual C++
pod windows, zatimco jsem doposud delal jenom v linuxu.
jak MS postupne studuji, tak si rikam, ze se mi MS libi
stale mene a mene, nez drive kdy jsem zas tak detailni
znalosti o MS nemel. skoro si rikam, jakto ze linuxaci dokazali
co dokazali bez tech miliard co ma MS, a ze MS s temi penezi
nedokazali vice.

[] emh (anonym) 19. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10476] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos covece cti aspon co pisu... Je prece uplne fuk, jestli je to vira nebo kseft. Je to jako s tim parkem, proste nenam rad prehaneni a lanareni k vire (nebo kseftu, to je fuk). Ekologie proste neni jen nejaka zelena veda, je to o rovnovaze. Jak asi chces dosahnout nejaky rovnovahy, kdyz tady vykladas, ze musis taky svindlovat, protoze 'oni' si zacali? Ze te pobavi, kdyz je nekdo setre, hura, zeleny body...

[] xChaos 19. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10483] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Já jsem ale nenapsal, že musím švindlovat. Jde tu spíš o nutnosti vést diskuzi stejně ostrým stylem, jako protistrana.

Enviromentální skepticismus je v podstatě svého druhu psychoterapie. Lidé nechtějí slyšet, že nesou zodpovědnost za osud světa. Lidé ani nechtějí slyšet o nějakém kategorickém imperativu, který by je vedl k tomu chovat se nějakým způsobem, i když většina lidí se tak nechová.

Lidé zkrátka chtějí slyšet, že mohou nadále dělat to, co dělají, a že i když se tak budou chovat všichni, tak stejně nemají na osud světa žádný vliv. Je tu poptávka po takovýchto uklidňujících teoriích. A tak tedy bez ohledu na to zda je to pravda, se zřejmě objeví někdo, kdo tuhle poptávku začne uspokojovat.

Enviromentální skepticismus je nejnovější "opium lidstva"...

[] emh (anonym) 19. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10487] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
To je az prilis presny primer: fetaci jsou zridkakdy dobri verici :) Skeptik vznikne tak, ze neveri prorokum: staci se podivat na ty hromady textu, ktere rozebiraji Bibli, nachazeji v ni chyby a zamlcuji smysl viry. Bud ho nechapou nebo se ho boji nebo veri necemu jinemu. Kazdopadne vzdycky jedni bojuji za viru a druzi za 'pravdu'. U enviroskeptiku mas ovsem naprostou jistotu v tom, ze pokud najdes pravdu a dokazes ji, zmenis je na zelene :) Jen se na ne nesmi tlacit a pranyrovat je za kazdou vetev. Silnejsi akce vyvola silnejsi reakci. No a presne podle 3. Newtonova zakona se takove sily nedaji scitat, nikdy nebudou v rovnovaze. A kdyz neco neni v rovnovaze, tezko se dobrat nejake ekologie :)

[] fikus (anonym) 19. března 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10488] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
to me tedka napadla takova vec pri cteni xchaosova
prispevku z 19.3. ve 14:13 >>
pravice (ackoliv se vedle bavime co to je levice/pravice)
rika lidem tvrde do oci, ze se maji o sebe starat lidi sami
a nespolehat na stat. rika jim tvrdou pravdu do oci, a hle,
najednou pravice neumi rict lidem tvrde do oci jak zachazeji
se svou planetou.

[] emh (anonym) 19. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10489] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
fikus: tak to je vrchol levicactvi :) Pravice prece prave proto rika lidem, aby se starali sami o sebe :)

[] MTO 19. března 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10490] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Pravda zvitezi v roce 2012. budte statecni .
mir
laska
spolu
respekt

[] MTO 19. března 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10491] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
chaosi nod prosim. ted

[] xChaos 19. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10492] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
MTO: ... co "nod" ? nerozumím...

ad 2012... je jedno jestli 2001, 2007 nebo 2012. je to kontinuálně probíhající proces (teda ... v roce 2012 akorát dojde IPv4 IPspace, podle nešních odhadů :-) - a já mám méně jasno v tom, jaké stanovisko k tomu zaujmout, než by mohlo vypadat na základě toho, že o tom spekuluju. Že bych singularitu viděl jako nějaké vítězství pravdy a lásky... no teda nevím. Nechci být pesimista, ale prostě těch faktorů je ve hře moc.

[] MTO 19. března 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10493] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
no dimension woe:-)))) DOBRA VERNISAZ TU JE.....

[] emh (anonym) 20. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10495] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Doufam, ze zitra Klaus nezklame a dovede sve nazory obhajit! :)

http://zpravy.idnes.cz/mf-dnes-otepluje-se-planeta-ptaji-se-kongresmani-klause-pi3-/domaci.asp?c=A070319_212450_domaci_mad

Tady je fuk, jestli verime tomu nebo tomu: pujde o argumentaci, o stret envirosibala Gora s poradnym skeptikem :)

[] sinxing 20. března 2007 ← komentářů 13 -4 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10496] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak tohleto je opravdu bes! ... [celkem 1434 znaků] [zobrazit]

[] sinxing 20. března 2007 ← komentářů 13 -4 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10497] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
To MTO. Jsi spadl z Visne nebo co????

http://www.google.com/search?hl=cs&q=natureinneed&lr=

Ta aha, páááán martin je nejak aktivisticky angazovany, ze? Napr. ze podepsal levicovy pamflet "jsme obcane".

[] (anonym) 20. března 2007 ← komentářů 56 -1 [1x]
0 [0x]
→ [/-/10500] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
k původnímu tématu článku po uzávěrce:

Zaměstnanec Bílého domu přiznal, že zasahoval do zpráv o klimatu
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/clanek.phtml?id=382633&tro375_0_0

2 sinxing: koukám, že v téhle zemi je to správné politické prokádrování pořád základem úspěchu... i kdyby šlo jen o úspěch v diskuzi

[] emh (anonym) 21. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10505] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
"Český prezident je znepokojen, jak jsou ekologická témata zneužívána některými politickými nátlakovými skupinami k útoku na základní principy svobodné společnosti. Uvedl to v odpovědi americkým kongresmanům, kteří ho požádali o stanoviska k problematice klimatických změn. Klaus dále varoval před tlakem skupin, které se označují za ochránce životního prostředí, a politiky vybídl, aby pod jejich vlivem neopouštěli zásady svobodné společnosti."

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ekologicka-temata-utoci-podle-klause-na-svobodu_6458.html

[] emh (anonym) 21. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10506] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
"Žádný zásah vlády nemůže zastavit to, aby se svět a příroda měnily. Proto nesouhlasím s takovými projekty jakým je Kjótský protokol a podobné iniciativy, které stanovují arbitrární cíle, vyžadující ohromné náklady, bez realistických vyhlídek na jejich... [celkem 1335 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 21. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10507] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: to je úžasné. Klaus tady navrhuje jakési stěhování národů na Sibiř (?), ale sám je odpůrcem multikulturalismu, takže nevím, jak si to prostě představuje. ... [celkem 3143 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 21. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10509] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nikdo neobraci: zmeny klimatu jsou prirozene, spory se vedou pouze o to, jestli za to muze vyhradne clovek, respektive jak moc prispiva. Ja dokonce casto rikam, ze urcite nejvic, protoze 7 miliard lidi proste produkuje hodne CO2 :) Ale taky mam docela rad... [celkem 1883 znaků] [zobrazit]

[] fikus (anonym) 21. března 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10510] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
i kdyby byla cela zemekoule z ropy, tak je snad jasne, ze nekdy
nastane okamzik kdy se to vycerpa. totez plati treba o pralese,
ciste vode, uhli.
takze pokud nekdo varuje, ze to dojde, tak to povazuju spis
za zasluhu nez, ze je ten clovek lump.
dovedu si totiz predstavit situaci, ze se lidi na varovani vykaslou,
status quo bude udrzeno a jakmile ropa nebude, tak zacne
velky pruser s tim jak udrzet provoz civilizace a tim i vyvoj
novych technologii.

je to snad takovy nesmysl, ze skeptici nehledi vpravo, vlevo?

[] xChaos 21. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10512] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: není fér tvrdit, že enviromentalisti chtějí "drastickou redukci ekonomiky". Tak to prostě není. Zaprvé - ekonomika není jen průmysl, ekonomika je i celá řada služeb - a když jsme u toho, tak informační společnost s nenáviděným DRM, to je taky... [celkem 2549 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 22. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10515] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
fikus: na priklade Ciny je docela dobre videt, jak to v praxi vypada: dneska uz by jeji spotrebu neuspokojilo ani prime 'exkluzivni' spojeni se Saudskou Arabii. A to pred 15 lety sami vyvazeli; dneska maji 2/3 Ciny potize s dodavkami energie. Cili tam zlom... [celkem 2108 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 22. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10518] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: bydlení v "zeleném světě" je bydlení v tomhle světě - akorát energie bude představovat stále rostoucí složku nákladů na téměř všechno. ... [celkem 2330 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 23. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10519] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos: Nezacalo to vsechno prave tim, ze byly regionalni a komunitni zdroje a pak se prislo na to, ze centralizace je vyhodnejsi? Vytapeni mi ted prijde ok, treba doma jsme teprve v polovine cesty ke kompletni izolaci a uz ani nepoustime topeni, ale... [celkem 1053 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 23. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10520] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: centralizace je výhodnější jak pro koho: ne pro toho, kdo spravoval nějaké lokální zdroje, které pro něj představovaly zdroj obživy, že ano... centralizace je výhodnější pro toho, kdo žije a pracuje blízko toho centra... je to celé o tom, jestli lidé spíš přitahuje příběh o lidech z venkova, kteří přišli do měst za úspěchem, svobodou, zábavou, apod. - a nebo jestli bude mít větší sílu mýtus o útěku z dekadentních měst na venkov, za přírodou, a tak.

[] emh (anonym) 23. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10521] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Vyhodnejsi samozrejme z hlediska uspor a distribuce samozrejme, alespon pokud jde o to dostat energii (pokrok) k lidem. Myslel jsem, ze tuhle prioritu nenechame historii jako prezitek. S decentralizaci se jeste vic roztahnou nuzky mezi temi bohatsimi, nebal bych se ani rict, ze se vrati jevy jako negramotnost apod. Staci se i dneska podivat, kdo bydli v levnych bytech s vodou ci zachodem na chodbe: zvykli si, maji jine zebricky hodnot, zadny zivot s internetem, s vanou, s knihovnou. Jak to chces udelat s decentralizaci kanalizace, odpadu, pitne vody? To je fakt zraly na to zrusit mesta a nejak se rozptylit. Divi se pak nekdo Klausovi, ze o environmentalistech rika, ze chteji navrat na stromy nebo proc pisu o drasticke redukci ekonomiky? :)

[] xChaos 23. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10522] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: já to vidím tak, že svoboda jednotlivce se odvíjí od jeho kontroly nad technologií.

Co byl oheň v pravěku ? Byla to špičková technologie, rozdělávání ohně bylo zřejmě (alespoň podle Eduarda Štorcha a jeho Lovců Mamutů :-) speciální know-how: takže těm, kteří ho neovládali nezbývalo než se snažit udržet co nejdéle hořet ten oheň, který už měli.

Dnes je oheň ovládnutá technologie, zpřístupněná masám. Sirky a zapalovače jsou masově dostupné.

Co je dnes jaderná energie ? Přísně kontrolovaná speciální technologie, která vyžaduje speciální know how. Nejsme ale s tímto přístupem vlastně zpátky na cestě do pravěku ?

Samozřejmě je tahle celá argumentace trochu přehnaná, ale je to otázka kontroly: kontrolujeme přímo technologii - a nebo závisíme na expertech, kteří tu technologii kontrolují ? A co z toho je vlastně správně ?

[] emh (anonym) 23. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10523] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Mluvim snad o svobode? :) At si kazdy vidi svobodu v cem chce, to je jeho vec, ja mluvim o kvalite zivota. Nemam vubec tuseni, jak lidem vysvetlit, ze behem rekneme deseti let skonci monopol CEZu a do tech dratu si kazdej muze poustet co chce. A ty draty... [celkem 1223 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 23. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10524] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
PS: Rozhodne popiram, ze by alternator pochazel od slova alternativa! Pokud chce nekdo dokazovat opak, rad bych ho predem upozornil, ze se to pouziva i v jadernejch elektrarnach :-P

[] xChaos 25. března 2007 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10525] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Kvalita života je důležitý faktor, ale podle mě není přímo úměrná spotřebě energie. Co se dělby práce týče, tak proti ní nikdo v zásadě nic nemá: ale jsou dva druhy dělby práce: v jednom případě se prostě jen ekonomicky optimalizuje a směňují se jednotlivé úkony na trhu, druhá forma dělby práce je tak říkajíc "nedobrovolná" protože jsi na nějakém expertovi životně závislý (ono nejde jen o jaderné elektrárny... stačí se podívat třeba na medicínu...). Teď jde o to kterým směrem se vydat - spíše směrem k větší vzájemné provázannosti a životní závislosti jedněch na druhých, nebo směrem k větší autonomii menších komunit. Je mi jasné, že druhá cesta je do značné míry iluzorní...

[] emh (anonym) 26. března 2007 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10526] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No urcite neni kvalita zivota primo umerna prisunu energie, ale naopak to funguje :) Cim vyssi zivotni uroven, tim vyssi spotreba. A o zivotni urovni je i delat to, co chces. Doma bejt zelenej ostopero a v praci zamestnavat lidi a pocitace sypanim blbost na web treba ;)

[] matt (anonym) 29. března 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10535] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
tady je to k shlidnuti
http://www.youtube.com/watch?v=XttV2C6B8pU

[] pisp 28. února 2008
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/11017] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
prosím porad mi jak začít pracovat ve visual c++ v tich článcích nic o tom jak začít v tomto programu programova prosím napiš mi na e-mail nebo napiš o tom noví článek
 

Počet zobrazených komentářů: 38 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.89 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity