.   Naprosto výborný detektor politické orientace → [/383]
xChaos 10. března 2006 [2758 znaků] [editováno 24. listopadu 2010] [U.R.Log]
[ + ] 1 [5x] [ - ] [nudné[x]]
Zobrazení 12654 ← Facebook 15 Twitter 22 Google 159
Komentářů 29


Dostal jsem přes ICQ odkaz na výborný dotazník analyzující vaši politickou orientaci. Jeho jediná vada je, že je v angličtině, a to navíc v angličtině docela sofistikované - ne tak docela v Basic english (ani ne tak co do slovní zásoby, jako spíš pokud jde o složitost formulací). #politics #ideology #libertarian #liberal #economy #philosophy
Tak tenhle test pojmenovaný Politický kompas [www.politicalcompass.org] by si měli povině projít všichni, kteří se na TečceCZ chtějí účastnit diskuzí pod články na politická témata - a chtějí v nich třeba i občas mít poslední slovo :-)

Mě vyšlo tohle, že jsem víceméně "středový" (jen lehce levicový) libertář (rád bych byl i "libertin", ale to se dělá v posteli a je na to je potřeba víc než jedna (nebo spíš víc než dvě :-) osoby, a libertarián zase příliš zavání tím, že "pod oranžovým rouchem budhistického novice ukrývám browning", jak kdosi kdysi vtipně napsal o JXD.. :-) já jsem jen velice špatný budhista... a na veřejnosti se pohybuji většinou ozbrojen pouze břitkým leč nesruzumitelným humorem :-)

Economic Left/Right: -2.13
Social Libertarian/Authoritarian: -6.15

... takže jsem trochu napravo od Dalajlámy... :-) teda, ne že by Dalajláma ten test procházel a zveřejňoval svým jménem výsledky, ale autoři toho testu ho jasi "předvyplnili" pro některé známé osobnosti na základě jejich výroků, dostupných v médiích. Musím se přiznat, že vím, že ten test je trochu podvod - protože samozřejmě už dovedu odhadnout, jak se "ode mě očekává", že na některé z těch otázky odpovím. Je to také poněkud nepřesné, a manipulující, protože test neumožňuje zaujmout neutrální stanovisko - tzn. "je mi to jedno". Většinou v takovém případě zvolím možnost lehkého souhlasu nebo lehkého nesouhlasu. Silný souhlas nebo nesouhlas jsem projevil jen u několika otázek. Ale ty otázky jsou samy o sobě dobré, a jsou na tělo. Byl bych možná docela rád, kdybych jednou u každého politka na kandidátce kterou se rozhodnu volit skutečně věděl, jak na tyto jednotlivé otázky odpověděl. Test je také jasným důkazem toho, že "dvoubarevné" pravolevé politické spektrum a vláda dvou silných stran rozhodně nemusí uspokojit každého občana.

Pozor na angličtinu! V tom testu je použita většinou běžná slovní zásoba "globální angličtiny" - ale ty otázky jsou občas záludně formulované, a používá se v nich střídavě "should" a "should not", nebo se v nich jedna věc podmiňuje druhou, apod. Nesplňuje to rozhodně konvence "korektního" průzkumu veřejného mínění - ale když on to také žádný průzkum není, že. Chce si to na ten test dát aspoň půl hodiny, a nad každou otázkou se trochu zamyslet a ověřit si, jestli jí dobře rozumíte.

Pokud sem do diskuze zkopírujete, jaká politická orientace vám v tomhle testu vyšla, tak by to mohlo být docela zajímavé, co říkáte ? Také k tomu můžete připsat, jestli si myslíte, že je to pravda, nebo jestli vám ten test celkově přišel tendenční, nebo jestli vám tam často chyběla možnost zaujmout neutrální postoj...


Optimalizace: pokud používáte prohlížeč s jádrem Mozilla (Firefox 3.8-8.0) v dostatečně velkém okně a na monitoru s dostatečným rozlišením, tak nepřehlédněte pokračování textu v dalším sloupci vícesloupcové sazby ! Tato feature je sice v prohlížečích s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror) teoreticky také k dispozici - ale bohužel se chová nepředvídatelně a nepoužitelně: sloupce které se na obrazovku nevejdou, jednoduše skryje. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, můžete podpořit provozovatele serveru zasláním Bitcoin daru dle vlastního uvážení na BTC účet č. [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/383]
Všechny články [tohoto autora] [v rubrice U.R.Log]


Hodnocení článku čtenáři [ + ] 1 [5x] [ - ]
Komentáře [napsat]
Skrýt komentáře hodnocené nebo méně

[] _the_wolf_ (anonym) 10. března 2006 ← komentářů 43 ☯ 0 [4x]
[ + ] 0 [2x] [ - ]
→ [/-/9519] ← na komentář můžete odpovědět
Economic Left/Right: -2.88, Social Libertarian/Authoritarian: -5.85 - a to se teda oznaceni za levicaka vzdycky branim :-)

Ty otazky mi zas neprisly tak slozity,do slovniku jsem se podival asi ctyrikrat... nemoznost zaujmout neutralni stanovisko jsem resil aplikaci pravni zasady "in dubio pro reo" (pri pochybnostech ve prospech obzalovaneho, tady teda spis ve prospech slabsiho...)

Btw: mechanickej anarchista, tedy ten, kdo bude celou dobu akorat "silne nesouhlasit", dostane 0/-4.36 ;-)

[] Tomáš_Mráz 10. března 2006 ← komentářů 300 ☯ 62 [226x]
[ + ] 0 [2x] [ - ]
→ [/-/9520] ← na komentář můžete odpovědět
Ten test znám už dlouho
No dříve jsem byl blíž středu co se levice/pravice týče, ale poté co jsem si zrovna přečetl:
http://www.paradigma.sk/redakcny_system/clanok.php?id=115
tak nemohu jinak:
;)

Economic Left/Right: -6.13
Social Libertarian/Authoritarian: -5.23

[] wasil (anonym) 10. března 2006 ← komentářů 1 ☯ 1 [3x]
[ + ] 1 [3x] [ - ]
→ [/-/9521] ← na komentář můžete odpovědět
Economic Left/Right: -0.25
Social Libertarian/Authoritarian: -2.00

.. a ta ctvrtinka bodu v lecici me skoro mrzi :]

[] tloudev 10. března 2006 ← komentářů 40 ☯☯☯ 7 [11x]
[ + ] 1 [3x] [ - ]
→ [/-/9523] ← na komentář můžete odpovědět
Your political compass
Economic Left/Right: -1.50
Social Libertarian/Authoritarian: -4.15

[] Zabiják (anonym) 10. března 2006 ← komentářů 9 ☯ 1 [3x]
[ + ] 1 [3x] [ - ]
→ [/-/9524] ← na komentář můžete odpovědět
Economic Left/Right: -1.00
Social Libertarian/Authoritarian: -3.23

No nevim, vzdycky jsem se povazoval spis za pravicaka (s nekterymi presahy do levice:-)

[] tloudev 10. března 2006 ← komentářů 40 ☯☯☯ 7 [11x]
[ + ] 0 [2x] [ - ]
→ [/-/9525] ← na komentář můžete odpovědět
ale teda nektery otazky jsou opravdu osklivy az zaludny.. mozna udelat si to podruhe, trebas to dopadne jinak.. a jeste ze je slovnik na netu, 1x jsem si opravdu domyslel, tak doufam ze to nebyla nejaka rozhodujici bonusovka ;-)

[] sub-lunar (anonym) 11. března 2006 ← komentářů 47 ☯ 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9531] ← na komentář můžete odpovědět
pravolevej system je timto prekonanej, ale kdyz on je tak jednoduchej a daji se s nim dobre skatulkovat politicti oponenti. jednodussi je treba "ty levicacky " nez ty "skoro socialne neutralni trochu smerem k liberalismu ekonomicky -6,63 levicacky " prece nemuzete chtit po politicich aby si neco takovyho zapamatovali (to ani nemluvim o pochopeni toho systemu)

[] xChaos 11. března 2006 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9532] ← na komentář můžete odpovědět
No, popravdě když má někdo problém pochopit dvourozměrné politické spektrum, tak by asi do politiky chodit neměl.

Kvantoví fyzici v posledních letech používají jedenáctirozměrnou teorii superstrun... proti tomu mě dvourozměrná politická scéna přide fakt brnkačka. Já si umím představit klidně i čtyrrozměrnou klasifikaci politické orientace, takže ta dvojrozměrná mě přijde jako rozumný kompromis.

:-)

[] greebo (anonym) 11. března 2006 ← komentářů 23 ☯ 1 [1x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/9533] ← na komentář můžete odpovědět
Zajimava pravo/leva shoda s Chaosem :-)
Economic Left/Right: -2.13
Social Libertarian/Authoritarian: -4.51

[] (anonym) 11. března 2006 ← komentářů 56 ☯ -1 [1x]
0 [0x]
→ [/-/9534] ← na komentář můžete odpovědět
Několik poznámek:

1)nepřehlédněte:
Britská politická scéna, včetně pohybu jednotlivých stran po politickém spektru v průběhu času (labouristé jsou nyní údajně více vpravo, než konzervativci v roce 197 !!!)
http://www.digitalronin.f2s.com/politicalcompass/extremeright.php

Politická orientace hudebnich skladatelů (!)
http://www.digitalronin.f2s.com/politicalcompass/composers.php

2) Zajímalo by mě, jak jste pojali tuhle otázku:
"Our civil liberties are being excessively curbed in the name of counter-terrorism"

Totiž: já jsem se v tomhle směru automaticky identifikoval s Američany - ale je pravda, že i když u nás se "boj s terorismem" neustále propírá v médiích, tak naše reálná občanská práva zatím ještě (naštěstí) zas tak moc okleštěna nebyla...

[] xChaos 11. března 2006 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9535] ← na komentář můžete odpovědět
eh, v roce 1972

[] Černá káva (anonym) 11. března 2006 ← komentářů 1 ☯ 1 [1x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/9536] ← na komentář můžete odpovědět
jejda...:-)

Economic Left/Right: -6.00
Social Libertarian/Authoritarian: -6.56

[] _the_wolf_ (anonym) 12. března 2006 ← komentářů 43 ☯ 0 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9537] ← na komentář můžete odpovědět
No treba smernice EU o uchovavani logu veskereho telekomunikacniho provozu (zatim teda jenom spojeni odkud kam, obsah prijde na radu az priste ;-) se nas tyka velmi a vazba na straseni terorismem je tam evidentni, takze tohle bohuzel neni "vysada" jenom americanu...

[] xChaos 12. března 2006 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9539] ← na komentář můžete odpovědět
Wolfe, musím ti trochu oponovat.

Když se nad tím zamyslím, tak mě zvlášť nevadí, že se bude logovat s kým která IP adresa komunikovala (nebo které telefoní číslo s kterým volalo). Popravdě přijde mi to jako rozumný kompromis - lepší, než kdyby se ukládal kompletní obsah hovoru (to je možné u telefonu, ale ne u TCP/IP, naštěstí... tam je stejně všechno šifrované).

Na druhou stranu - informace o tom, kdo s kým navazoval spojení, jsou asi snáze falšovatelné, než třeba obsah zaznamenaného hovoru. Já se nacházím už někde úplně jinde za běžnou hranicí paranoii - nepřijde mi už tak podstatné, že mě někdo odposlouchává (resp. nepřijde mi to podstatné u mocenských struktur - odposlechy mohou být zneužitelné individuálně - např. zloději, únosci, vyděrači - ale nejsou příliš zneužitelné centrálně).

Mocenské struktury a elisty je třeba hlídat přesně z opačného konce, než z jakého se bráníme před drobnými zlodějíčky, podvodníčky a hajzlíky - mocenské struktury mohou vytvořit falešné důkazy "dokazující" něco, co jsme nikdy nedělali. A v tomhle směru, je podstatné něco jiného. Opakuji: záznam hovoru v podstatě daleko bezpečnější a hůře zfalšovatelný (zvláště šifrovaný záznam hovoru), než pouhopouhý databázový záznam či řádek v logu, který je zfalšovatelný snadno.

Popravdě dovedu si představit, že dobrý kšeft by mohli udělat "auditoři nekomunikaci" - instituce, dokazující, že daná osoba v daný čas s nikým nekomunikovala - chybí nám institu jakéhosi "nekomunikační alibi maker", chránící ho nás před změnu logů. Toto by šlo dělat pravidelným auditem zaznamenávaných logů, který by provádělo několik nezávislých institucí - takže třeba i jen několik dní zpětně by už záznamy byly zfalšovatelné velice těžko.

To, k čemu směřujeme, je každopádně spíš "transparentní společnost" - společnost, ve které budou všichni vědět o všech všechno - než společnost s dokonale odstíněným soukromím - protože, bohužel, když se nám podaří vytvořit soukromí, tak obvykle vytváříme soukromí i někomu, koho bysme raději měli pod dohledem - ať už to jsou na jedné straně teroristé, nebo na druhé (naší) straně tajné služby a strach z jejich nemezené moci.

"Anarchistickou" protiváhou tajných služeb je open source - informace, které jsou dostupné všem, které nejde utajit - a co je nejdůležitější, které nejde ani jednoduše zfalšovat.

Jednu věc mě žádná směrnice nemůže zakázat - a to je například to, abych svým klientům (a jenom jim) otevřeně a dobrovolně zpřístupnil všechny povinně uchovávané záznamy o jejich telekomunikačních spojeních, a umožnil jim jejich nezávislou analýzu a pořizování komentářů k nim - tzn. koho tahle otázka bude trápit, tak ten bude do toho povinně zaznamenávaného logu jednak moci přidat záznam, o případných nesrovnalostech - např. pokud tam bude záznam o komunikaci ze dne, ve kterém vůbec nebyl doma, jednak bude moci kdykoliv archivovat kopie toho logu, a hlídat mě, zda ten log dostatečně chráním před dodatečnou modifikací.

[] _the_wolf_ (anonym) 14. března 2006 ← komentářů 43 ☯ 0 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9544] ← na komentář můžete odpovědět
xch: to je pekny, ze se ti to zda "zatim v poho", az paroubek vyhlasi stanny pravo, tak uz ti nejspis tak v poho neprijde... jasne, ze prehanim, ale proste je to akorat otazka casu... a jelikoz ja tim prispevkem reagoval na tvrzeni, ze nas se zatim to protiteroristicky tazeni zas tak moc netyka, rka, ze je to otazka casu a uz vystrkuje ruzky, tak mi vlastne zas tak moc neoponujes...

[] xChaos 14. března 2006 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9549] ← na komentář můžete odpovědět
Až Paroubek vyhlásí stanné právo, tak proti němu budu bojovat se zbraní v ruce (popravdě nejsem si jist, jestli u nás stanné právo vyhlašuje parlament, vláda, nebo prezident. Odhaduju, že parlament, ale možná jsem mimo).

Nicméně zatím ho nevyhlásil (kromě jednoho dne vloni v srpnu) - takže jako přiměřené protiopatření mě připadá doporučovat lidem, aby ho nevolili...

[] fikus (anonym) 14. března 2006 ← komentářů 565 ☯☯☯ 71 [117x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9551] ← na komentář můžete odpovědět
cisla jsem si nezkopcil, ale vyslo mi to dolu a vlevo od gandiho.

[] fikus (anonym) 14. března 2006 ← komentářů 565 ☯☯☯ 71 [117x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/9556] ← na komentář můžete odpovědět
tak uz mam cisla:
Economic Left/Right: -7.88
Social Libertarian/Authoritarian: -5.54

[] tloudev 22. března 2006 ← komentářů 40 ☯☯☯ 7 [11x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/9585] ← na komentář můžete odpovědět
jsem jen zvedav, zda pri sledovani kdo s kym (tcp connect?) se budou tyto "dukazy" vyuzivat u soudu ci nikoli - dovedu si totiz celkem krasne predstavit jak nejakym spoofovanim/floodovanim vytvorim "falesny dukaz" - tento pan s IP xx.yy.zz.ff komunikoval s postovnim serverem aa.bb.cc.dd v hodinu T-10, nasledne v hodinu T-9, dvakrat v T-8 ... nejak mi unika k cemu je to dobre.

[] Choronzon (anonym) 29. března 2010 ← komentářů 2 ☯ 1 [3x]
[ + ] 1 [3x] [ - ]
→ [/-/12241] ← na komentář můžete odpovědět
Economic Left/Right: 6.50
Social Libertarian/Authoritarian: -5.49

Libertarián jak poleno :-) Mozna bych mohl byt jeste radikalnejsi.. ale spis je to tím, že na nektere otazky nemam ujasnený postoj - prozatím.

[] xChaos 24. listopadu 2010 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/13105] ← na komentář můžete odpovědět
Asi jste pochopili, že všechny komentáře, ve kterých na sebe lidi prozrazovali, jak jejich test dopadl, jsem zmoderoval kladně :-) Motivace musí být... a navíc hodnocení komentářů potřebuju, aby tenhle článek probublal mezi "Nejzajímavější" - http://teckacz.cz/index.php?indexid=-10 (tak... teď mu ještě dodělat ikonku...)

Mě to totiž docela dochází, že kdo přijde na TečkuCZ letos, po letech, když návštěvnost postupně klesá, tak mu asi hned nedojde, že tady kolem toho kdysi bývala komunita aktivních komentátorů článků, a že to tady celkem fakt žilo...

[] xChaos 24. listopadu 2010 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/13106] ← na komentář můžete odpovědět
tak ikonka + aktualizace domény. ano, je to trochu libertariánské spiknutí :-) ale tohle jsou aspoň skuteční libertariáni - a ne miliatntní konzervy maskované za libertariány. (a kdybych si ten test dělal letos, tak asi skončím víc doleva i ekonomicky, obávám se...)

[] xChaos 24. listopadu 2010 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/13108] ← na komentář můžete odpovědět
tak ikonka + aktualizace domény. ano, je to trochu libertariánské spiknutí :-) ale tohle jsou aspoň skuteční libertariáni - a ne miliatntní konzervy maskované za libertariány. (a kdybych si ten test dělal letos, tak asi skončím víc doleva i ekonomicky, obávám se...)

[] xChaos 7. března 2011 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/14015] ← na komentář můžete odpovědět
:-)
[inline image]

[] Tomáš_Mráz 10. března 2011 ← komentářů 300 ☯ 62 [226x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/14033] ← na komentář můžete odpovědět
Tak jsem si zkusil dát po letech znovu ten test. Jenže poté, co jsem na první tři otázky měl sto chutí odpovědět - "Co je to za nesmyslnou otázku", jsem toho nechal. Je to vlastně úplná a totální ptákovina.

[] xChaos 13. března 2011 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] [troll[x]]
→ [/-/14049] ← na komentář můžete odpovědět
@Tomáš_Mráz možná jo... a možná jen neumíš anglicky. Mě některé ty otázky taky trochu štvaly... a celkově ve své době to bylo inspirativní. S odstupem času mě právě zaujalo, že si z toho dělá srandu xkcd, který právě reprezentuje trochu takové to "akademické libertariánství", možná.

[] Tomáš_Mráz 15. března 2011 ← komentářů 300 ☯ 62 [226x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] [troll[x]]
→ [/-/14056] ← na komentář můžete odpovědět
A ty anglicky umíš?

[] xChaos 15. března 2011 ← komentářů 4561 ☯ 15 [2267x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/14061] ← na komentář můžete odpovědět
@Tomáš_Mráz trochu. každopádně osvěta o tom, že politické spektrum není jednorozměné, mě přijde důležitá.

je fakt, že evropští politikové dávají prý přednost trojúhelníku, v jehož vrcholech je liberalismus, socialismus a konzervativismus.

[] Tomáš_Mráz 15. března 2011 ← komentářů 300 ☯ 62 [226x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/14065] ← na komentář můžete odpovědět
Politické spektrum možná není jednorozměrné, ale je velká legrace. Teda, kdyby to nebylo spíš k pláči. A nebo ještě jinak politické spektrum je "vícerozměrně irrelevantní prostor". :D

Pozor: vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry, které vyhlásil provozovatel webu! [zobrazit pravidla]
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=100 znaků=status, zbytek=odkaz)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, bude zobrazena ikonka z [www.gravatar.com]

V komentáři nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax]

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Debaty →
  • Články →
  • Rubriky →
  • Ostatní →

Yacy P2P web search

jabber.arachne.cz

MyPower.CZ - Elektřina zdarma

. tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2011 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity
[Právě dnes | Tech | Ostatní] [Arachne Labs]
[SPOJE.NET]