| |
 |
|
 |
|
POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!
Je možné, že následující stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční,
nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako
prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte
napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce
TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články.
V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává,
že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech
někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se
z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek
si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.
Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a
udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.
Nebijte feministky!xChaos 27. září 2002 [14739 znaků] [editováno 17. března 2006] [Vyšší dívčí]
★ [ + ] 0 [6x] [ - ] [ provokativní[x]] Zobrazení 41344 ← RSS 9 Facebook 24 Twitter 33 Google 6074 Komentářů 27
Už mám po krk všech impotentních pseudointeligentů, kteří se neumí seberealizovat ničím jiným, než útoky proti feministkám, nebo jejich zesměšňováním. Spousta feministických argumentů je rozumných, a každej, kdo by je chtěl zpochybňovat, by se měl nejdřív hlásit u mě, abych mu mohl po intelektuální stránce rozbít hubu (nebo spíš mozek). #gender #ideology #politics
Téměř všichni kritici feminismu jsou si jisti tím, že feministky
jsou ženy neatraktivní a hysterické, hnané pouze potřebou
na sebe nějak upozornit, a feministi (mužští stoupenci
feminismu) jsou pak převážně pózéři.
Za vším jsou údajně skryté snahy získat výhody na úkor všech
"normálních" občanů ("pozitivní diskriminace" - v tomto případě
zřejmě na úkor všech "normálních" mužů a jejich žen v domácnosti ?!),
případně se poukazuje na různé absurdní excesy a zneužití
stávajících zákonů. Takové názory dnes zcela běžně prezentují v médiích
všeho druhu, a patří ke společenskému bontonu pokládat je za zábavné,
vtipné, apod.
Problémem nejsou zdaleka jen pokřikující provokatéři (například jsem
zahlédl tragický článek ve studentském časopise Hlava), ale například
i všichni ostatní, kteří si feminismus pletou s emancipací žen [blisty.cz] -
která byla v podstatě jen vedlejším efektem zapojení evropských žen do válečné
výroby pro první světovou válku, ve které se mužská populace se značným
úspěchem pokusila navzájem vyvraždit, a která byla později zneužita
i pro komunistické budování. Cílem emancipace přitom byla původně
ještě před zhruba 100 lety třeba jen základní občanská práva pro ženy (volební právo, ale v takové Francii pak např. i právo na oddělený majetek vdaných žen...). Feministikám dnes rozhodně nejde o to, aby tady bylo víc jeřábnic nebo soustružnic. Nejde ani tak to, že by ženy měly hrát "mužské role", ale spíše
o zpochybnění řady tradičních "mužských" a "ženských" rolí, a zavedení
rodově neutrálních společenských rolí všude, kde to je vhodné a přispívá
to ke zvýšení svobody každého jednotlivce: muže i ženy. Jde především o svobodu.
Tvrdím, že většina základních feministických tezí (více
či méně hlasitě artikulovaných) je oprávněná, a každý, kdo
plýtvá svoji intelektuální energií na to, aby tyto požadavky
zesměšňoval, bagatelizoval, nebo se je snažil hnidopišsky
vyvracet, patří v zásadě do zologické zahrady (nejlépe
zatopené). Zkusíme si námatkou probrat některé z tezí -
mluvit o požadavcích je možná nevhodné, ve skutečnosti
je požadavkem spíše dosažení stavu,
o kterém zdánlivě nikdo rozumný nemůže pochybovat,
ale který přitom v dnešní době ještě není samozřejmostí.
Trochu to připomíná diskuze o legalizaci marihuany -
spousta lidí poukáže na to, že marihuanu je docela dobře
možné kouřit i dneska, tak proč tolik povyku pro nic ?
Jenže o tom to přesně je... usilování feministek je
stejně neuchopitelné jako můj boj o právo koupit
si v hospodě místo krabičky tabákových cigaret jednoho
konopného jointa a vykouřit ho tam. Nejde jen o změnu
příslušných zákonů, ale je širší snaha o změnu veřejného
mínění, která mi přijde pochopitelná.
Je asi nesmyslné označovat se za feministu - jde o tvrzení
obdobné síly, jako Kennedyovo "Ich bin auch Berliner". Můžu
prohlásit, že jsem taky žena - ale stejně jako Kennedyovo
prohlášní, budu se pohybovat v symbolické rovině. Můžu
soucítit, ale stejné problémy prostě nepociťuju. Můžu ale
pomoci tím, že se pokusím s konečnou platností vymýtit několik
stupidních mainstreamových argumentů, a ponechám tak skutečným
ženám feministkám, aby si udělali jasno v tom, co skutečně
požadují, místo aby plýtvaly energií na polemiky s vtipálky
(i když uznávám, že takové diskuze mohou být za určitých
okolností zábavné :-)
Inteligentní prezentaci feministických názorů najdete například na
stránkách feminismus.cz,
které mají opravdu široký záběr, a zabývají se i tématy,
u kterých jako muž zřejmě nejsem schopen rozpoznat jejich důležitost.
Zkusím se námatkou zmínit o některých tématech, na kterých
se dá jasně ukázat, že hysterické jsou spíš všechny pokusy
feminismus zesměšňovat či bagatelizovat. Opět - jde takový "feminismus
podle xChaose", protože jsou věci, do kterých si prostě netroufám mluvit.
Sestavil jsem spíš seznam argumentů, kterými lze podpořit feminismus v běžné
"hospodské" debatě (pokud se ovšem nebojíte, že se zesměšníte ;-)
- České specifickum: příjmení -ová: vězte, že pořídit si jako
žena příjmení nekončící koncovkoiu -ová není vůbec jednoduché, ani
když si napřiklad v cizině zvyknete používat příjmení bez koncovky.
I když u nás zdaleka není situace tak podivná, jako třeba v Maďarsku,
kde ženy tradičně přejmají nejen příjmení, ale dokonce i křestní jméno muže (!!!), jedno je jisté: pokud muži a ženy v písemném styku chtějí odhalit
svojí pohlavní identu, mají možnost použít křestní jméno. Příjmení by mělo
být rodově neutrální - to může hrát značnou roli v úřední nebo profesionální komunikaci.
Je diskutabilní, jestli koncovka -ová vyjadřuje vlastnictví, jak tvrdí
např. Jana Š. Raketa [feminismus.cz]. Čistě lingvisticky vzato, může podle mě jít o druhové označení, jako např. kyselina sírová. Kdyby šlo o přivlastňování,
koncovka by byla -ova - nikde ale není řečeno, že koncovka -ová nemá takový
původ. Každopádně, ta koncovka zavání přiřazováním žen mužům (stejně jako např. změna příjmení při vstupu do manželství) a znesnadňuje hrát ženám rodově neutrální role. Opět - jak by nám mužům bylo příjmené, kdyby to bylo naopak ?
- Diskriminace ženské role v jazyce: může mi někdo vysvětlit,
proč jsou spojení jako "vzmužit se", "pochlapit se", "buď přece chlap",
vnímána obecně jako kladné nebo pozitivní označení, zatímco "zženštilost"
nebo "zbabělost" jsou čistě negativní označení, a je vůbec těžké najít nějaké
rčení nebo slovo, kde by ženství hrálo pozitivní roli - samozřejmě s výjimkou sexuální přitažlivosti pro muže. Stejně tak oslovení slečna vs. paní může být v některých případech problematické - u nás mužů se prostě oslovení nerozlišuje podle momentálního postavení v mezilidských vztazích, a asi by nám nebylo příjemné, kdyby takové rozlišení existovalo.
- Nestejné ohodnocení rovnocené práce u mužů a žen: to je prostě realita. Průměrné příjmu žen jsou menší jednak proto, že ženy často pracují v odvětvích, kde jsou příjmy celkově nižší (školství), jednak jsou ale nižší příjmy žen za rovnocenou práci prostě realitou. Souvisí to s nižším sebehodnocením žen - muži prostě tu samou práci za stejné peníze odmítnou dělat, a žádný zaměstnavatel dobrovolně nevyplatí větší mzdu, než musí. To je rozhodně kulturně podmíněný (zlo)zvyk, a chtělo by to s tím něco dělat - já jsem ve svém volebním prograu pro volby v roce 2002 [arachne.cz] navrhoval např. daňové úlevy pro firmy, ve kterých se průměrné příjmy mužů a žen v zásadě neliší. (Samozřejmě by bylo potřeba pohlídat, aby takové opatření nevedlo v konečném důsledku k propouštění žen kvůli zlepšeni statistik...to je ale spíš matematický problém...)
- Ženy od středověku nedělí staletí, ale dvě generace: to se týká
tradičného profesionálního uplatnění, ale zejména celkové image výrazných
ženských osobností v médiích. Dnes nejde ani tak o to, že by ženám byla
nějaká profese zákonem znemožněna, jako spíš o to, jak je bude společnost
vnímat. To pěkně rozebírá
tenhle článek [feminismus.cz] - bulvární plátky prostě tolerují např. mužům
politikům věci, které ženám političkám netolerují. Když má žena milence,
je to skandál a zanedbávání rodiny, když má milenku politik, je to normální.
Stejného původu jsou i věčné diskuze o tom, do jaké míry je většinově chápaná ženská role vrozená, a do jaké kulturně podmíněná. Dá se říct, že v naší civilizaci je kulturně podmíněné skoro všechno, a tudíž například směrování žen k různým domácím pracem a většímu podílu na péči o rodinu je zjevně hrubá manipulace. Ano, muži nemůžou kojit děti - ale tady biologické rozdíly v podstatě končí, ostatní je víceméně kulturní tradice. Taky je třeba si uvědomit,
že řada domácích prací, které byly ještě na sklonku 20. století běžně očekávané od žen, byly historicky spíše lehčí práce - muži zastali těžkou práci na poli či v továrně, zatímco ženy se staraly jen o zázemí... vzhledem k tomu, jak malé procento zaměstnání dnes ještě vyžaduje nějakou těžkou manuální práci, a jak mnoho žen běžně chodí do práce, je dnes přisuzování domácích prací ženám zcela iracionální kulturní tradicí, ničím jiným. (Je ale pravda, že ženy mají často daleko větší nároky na kvalitu a čistotu domácnosti, než muži - tyhle nároky ale můžou mít také kulturní koženy typu "co by si o mě pomysleli....")
- Feminismus neznamená matriarchát: řada mužů má zřejmě pocit, že od feministek jim hrozí nějaká matriarchální nadvláda či život pod pantoflem, ale opak je pravdou. Určitý matriarchát panující v rodinných záležitostech šel celá staletí ruku v ruce s dominancí mužů ve veřejném životě - a cílem diskuze s feministickým hnutím by měla být právě rovnoprávnost mužů a žen na všech úrovních, včetně rodinného života a domácnosti. Takže zejména inteligentní
a svobodomyslní muži by rozhodně měli vnímat feministky jako potenciální zdroj větší svobody ve společnosti, a ne jako nějakou hrozbu.
- Jak je to s veřejnými WC: oblíbené obvinění feministek
je, že chtějí "zakazovat mužům močit vestoje" - i když jde spíš o
bulvární téma, má skutečně reálný základ ve snahách - tuším - švédských
feministek dosáhnout toho, aby se veřejné záchody stavěly "unisex", bez prioritních pisoárů pro muže. Cílem by měla být jednoduše eliminace front před WC pro ženy. Jde o zajímavé téma, přičemž obvykle se vyskytují
tři přístupy ke "zrovnoprávnění močení": ten nepřirozenější splývá s obecným
požadavkem moderní doby na soukromí a čistotu, a spočívá v tom, že se masová WC nahradí individuálními kabinkami, z nichž každé má vlastní umývarnu, samostnatný vstup, a jsou pochopitelně unisex. Přichází v úvahu pouze u pečlivě udržovaných placených veřejných WC, zažil jsem to např. tuším na nádraží v Benátkách, a jde v podstatě o naprosto přirozenou věc. V kabinkách mohou být i pisoáry - jde o to, že frontu stojí muži a ženy společně. Druhá možností jsou oddělená veřejná WC bez pisorů - to je skutečně blbost, to je třeba přiznat. Třetí možnost razí nadšené experimentátorky, ochotné používat speciální pisoáry pro ženy. Jde o téma, které mě jako muži prostě nepřísluší posuzovat - tohle musí posoudit ženy :-), podle mě ale nároky žen na soukromí jsou prostě větší, než u mužů, a nemá cenu to lámat přes koleno.
Existuje ještě čtvrtá možnost, jak problém vyřešit, a ten je tak jednoduchý, že se divím, že ještě nikoho nenapadl: vznikají-li fronty žen před WC v důsledku toho, že ženám to prostě na WC trvá déle, stačí jednoduchým matematickým výpočtem zkorigovat poměr ploch vyhrazených mužským a ženským WC tak, aby se před oběma tvořily zhruba stejně dlouhé fronty (resp. netvořily žádné, protože mužská WC bývají předimenzovaná). Ostatně tohle přirozené řešení jsem vícekrát zažil na různých tanečních parties, kde odbourání zábran způsobené drogami vede k max. efektivnímu využití i kabinek na WC pro muže (ono se tam ale jednak na WC provozuje ledacos jiného než močení, jednak může jít do značné míry o moji soukromou halucinaci, takže bych tímto směrem raději příliš neargumentoval :-) Každopádně v prostředí, kde se neužívá MDMA, by pak šlo podobného rovnoprávného efektu dosáhnout jednoduchou stavební úpravou.
Může se zdát, že jde o maličkost - ale když si uvědomíme, jaké obrovské prostředky jsou vynakládany například na zrovnoprávnění tělesně postižených
(bezbarierový přistup), je s podivem, že základní znevýhodnění celé poloviny
populace je léta ponecháváno bez povšimnutí, i když řešením by bylo třeba jen spočítat ten správný poměr místa vyhrazený oběma WC.
- Jak je to s pornografií: rozhodně ne jednoduché, a feministky,
které ji paušálně a plošně odsuzují, se paradoxně ocitají na jedné lodi například s ortodoxně-katolickou a krajně-konzervativní pravicí. Jenomže
to prostě není tak jednoduché - existují například pornoherečky a dokonce i prostitutky, které
se označují za feministky [southam.com], též rozhovor s Annie Sprinkle [sexuality.org], a ještě jeden [wired.com] - i když taky může jít třeba jen o chytrý obchodní trik (ale co vlastně není ?). Existují pokusy točit pornografii, která by ženy neurážela - základním problémem je ale to, že ženy většinou nejsou tak přímočaře vizuálně vzrušivé, jako muži, takže lze těžko točit "pornografii pro ženy" nebo "přijatelnou pro ženy" - je to prostě přeci jen trochu problém... každopádně, na Internetu lze na toto téma najít snad více diskuzí, než kolik je na něm samotné pornografie...
Každopádně jede o to, že feminismus odsuzuje skutečné
násilí na ženách, skutečné ponižování, apod. Dělící čára mezi erotickým
uměním a pornografií je navíc v naši kultuře značně nejasná.
Diskuze se vede spíš o to, jestli pornografie spíše škodí nebo spíše pomáhá (může být totiž jistou prevencí třeba proti výskytu znásilnění...ovšem stejně tak dobře i jeho inspirací. je to velice podobné např. diskuzím o škodlivosti/prospěšnosti počítačových her...) jaké formy pornografie jsou případně škodlivé.
Existují ženy, které se označují za feministky, a které s takovými názory
silně polemizují [amazoncastle.com], a případně připouští, že je vzrušuje.
Existují ale skutečně feministky, které jsou pro cenzuru [spectacle.org] co se týče pornografie, a pokládají ji za útlak žen - stejně jako existují feministky, které by uvítali úplné vyhlazení mužů, nebo anarchisté, kteří by uvítali více explozí bomb v parlamentech, apod. V těchto případech jde ale už o zájmové skupiny, jejichž názory by neměly být přisuzovány celému myšlenkovému směru.
Jsem docela zvědav na komentáře čtenářů...
Upozornění: následující obrázek určitě porušuje něčí copyright, takže se omlouvám... ale jde o fotomontáž, nebo halucinaci z Burrougsova Nahého Oběda ? Uráží následující obrázek ženy, nebo muže, nebo všechny ? Musíte uznat, že bez detailů by se ze záběru zcela vytratila pointa :-)
Každopádně - stručné shrnutí: já vidím ve feminismu spíše pozitivní -ismus, stejně jako v jiných radikálních hnutích - anarchismu, libertariánství, ekologickém hnutí, pacifismu, open source, a v ledasčems jiném. Nebijte feministky - podporujte je !
Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením),
zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org).
Testováno v browserech Firefox, Opera
a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru.
Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror).
Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk.
[zpět na začátek sloupcové sazby] Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti] →- moderujte článek kladně (v záhlaví nebo níže) nebo odstraňujte negativní přívlastky, se kterými nesouhlasíte
- moderujte relevantní komentáře kladně (stanou se nedílnou součástí článku) a nesmyslné naopak záporně
- napište pod článek sami pozitivní či přínosný komentář (pokud vím, tak většina autorů na webu má ráda komentáře)
- uvažujte TečkaCZ-kovitě a používejte mikrosyntaxi v komentářích (používejte hashtagy, vkládejte odkazy nebo obrázky...)
- uploadněte si ikonku ke své přezdívce, pod kterou komentujete články [www.gravatar.com] :-)
- staňte se registrovaným komentátorem a moderátorem [COMMING SOON]
- sdílejte tento článek v sociálních sítích a na diskuzních fórech (některé předem připravené možnosti viz níže)
- followujte (sledujte, spřátelte si...) TečkuCZ v sítích [Identi.ca] [Twitter] [Google+] nebo odebírejte [RSS kanál]
- zašlete Bitcoin dar dle vlastního uvážení (např. 0.01-0.1 BTC) na účet [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
- zašlete peněžní dar dle vlastního uvážení (např. 1-10 CZK, VS=číslo článku) na transparentní účet [2900242944/2010]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook]
[Jagg.cz] Formátovat pro tisk [bez komentářů]
[s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/37]
Všechny články [od autora xChaos]
[v rubrice Vyšší dívčí] [nejnovější]
Hodnocení článku čtenáři [ + ] 0 [6x] [ - ] Tip: Pro moderaci ÄlĂĄnkĹŻ (kladnĂŠ nebo zĂĄpornĂŠ hodnocenĂ) je nutnĂŠ pouĹžĂt browser, kterĂ˝ podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
tlomles 30. září 2002 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/108] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Takze to byl sam vasnosta Kennedy :-) sakra sakra, me to uplne vypadlo :-)
ein Berliner
kubik 30. září 2002 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/114] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Vezmu to zkratkovite: ... [celkem 2372 znaků] [zobrazit]
Vezmu to zkratkovite:
1) Neutralni prijmeni je bezny v anglosasky kulture, ve slovanskych je zda se mi celkem obvykly - alespon v nektery forme. V anglosasky kulture ale zas mam pocit se obcas pouziva krestni jmeno manzelky jako druhy muzsky jmeno - muj kolega je Chris J. Kusek, a to J pokud vim je Jennifer.
Jestli by to muzum bylo nebo nebylo prijemny ma asi stejnej smysl jako otazka, co dela vitr, kdyz nefouka. Historicky je to tak, jak to je a kdyby to bylo nahodou naopak, ptal by ses, jestli by vadilo zenam, kdyby meli mit na konci prijmeni -ovy :-)
2) Historickej vyvoj (a tim myslim pravek a jeste driv) urcil muze jako lovce a ochrance a zeny jako udrzovatelky ohne. Je to dany i hormonalne a vubec, takze muzi delaji hrdinsky ciny takovy, ktery jsou hodne videt, zeny jsou hrdinky spis skryte. To by vysvetlovalo tu jazykovou nerovnovahu.
To se slecnama a panima je zajimavej postreh, nikdy jsem o tom takhle nepremejslel.
3) Nestejne ohodnoceni: souhlasim, za stejnou praci by melo bejt stejny ohodnoceni. Na druhou stranu, nejsem zamestnavatel, takze nemuzu posoudit, ale opravdu jsou zeny v tomhle rovnocenny? Vzhledem k tomu, ze se vetsinou staraji o deti, je jejich absence o neco vyssi a neda se na ne spolehnout, protoze nevite, kdy jim onemocni dite. To muze bejt duvod, proc jsou vnimany jako horsi pracovni sila a tim padem hure placeny.
4) Tady se rozchazime - ja se domnivam, ze biologicky (hormonalni) rozdily jsou primarni a po tom teprve nasleduje novodobej historickej vyvoj a socialni postaveni.
5) Zeny ve vedeni spolecnosti vitam za predpokladu, ze dokazou skloubit politiku a rodinu, coz se u nasich politicek moc nedari - v urcitem okamziku selzou ve smyslu Spockova "Prospech spolecnosti je dulezitejsi nez prospech jednotlivce", cimz se sice zachovaji zcela v souladu s materskejma pudama, ale bohuzel proti zajmum spolecnosti. Ale vic zen v politice by urcite znamenalo zcivilizovani politickyho zivota...
6) To je teda blbost:-)
7) Nekdo ma rad porno, nekdo ne - a nezalezi to na pohlavi. Moje manzelka ma rada porno mozna vic nez ja.
Skutecne nasili odsuzuju vzdycky a je mi jedno, jestli na zenach nebo na muzich.
Doporucuju si precist Hausmanovy "Zaklady muzskeho sovinismu" a ted-nevim-ci "Proc muzi neposlouchaji a zeny neumi cist mapy".
Ten obrazek vubec nemusi bejt fotomontaz...
kubik 30. září 2002 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/115] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Sorry, ale redakcni system nejak nepochopil moje formatovani. Puvodne to melo i nejakou strukturu...
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/117] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet tlomles: no jo, ja jsem takova permanentne se ucici neuronova sit, jeste pred dvema tydny jsem netusil o cem mluvis, a ted uz delam chytryho ;-) ... [celkem 5457 znaků] [zobrazit]
tlomles: no jo, ja jsem takova permanentne se ucici neuronova sit, jeste pred dvema tydny jsem netusil o cem mluvis, a ted uz delam chytryho ;-)
<p>
kubik: mela by tad byt zminka, ze prispevky jsou v HTML. my ten system jeste predelame. takze strucne:
<p>
1) me je fuck, co je bezny v slovansky kulture, ja diskutuju o tom, jak bude vypadat globalni kultura, ktery chci byt soucasti, spolu se svymi spoluobcankami, spolubydlicimi, pritulkynemi, apod. Podstatne je, aby se ony citili dobre v globalni tolerantni kulture se svymi budoucimi prijmenimi
<p>
2) historickej a hormonalni vyvoj bla bla bla. Nebavime se o tom, jakymi podivnymi cestickami se evoluce ubirala v minulosti - na tradice kaslu. Me zajima co je a co bude, a jak se vyhnout chybam ktery byly v minulosti (chyby ale byly napr. u ruzne teorie ve stylu 40. a 50. let, jak neni potreba kojit, apod. !)
<p>
Civilizace je jen uzitecny nastroj, ktery ochranuje jednotlivce pred negativnimi vlivy prostredi - civilizace zajistuje jidlo, teplo, obydli, zabavu... tak nevim, proc by kvalitni civilizace nemohla ochranit zeny pred potencialni diskrimnujicimi nasledky jejich biologicke role. Samozrejme je to potreba vymyslet nejak chytre, o to se femistky snazi, a proto jsem se rozhodl zacit pracovat na tom, aby to slovo nebylo chapane jako nadavka nebo vysmech, aspon ne mezi muzi, jejichz inteligence presahuje inteligenci bublajiciho bahna.
<p>
3) ze se zeny vetsinou staraji o deti je pravidlo dnes, ale nemusi to byt pravidlem v budoucnu, a existuji i zeny bezdetne, proste tahle argumentace je zavadejici. Stejne tak se da argumentovat, ze zeny se zamestnani venuji mene, protoze jsou stejne hure placene, a tolik se jim to nevyplati - kdyby byla v nejake konkretni rodine zena placena lip nez muz, zatracene by se te rodine vyplatilo, aby se o nemocne dite postaral otec (a proc ne, koneckoncu ?)
<p>
4) to je ale uplne blabol - striktne vzato, berte to tak, ze moderni zena uzivajici hormonalni antikoncepci proste neni klasicka zena - jasny ? to, ze hormonalni antikoncepce umoznuje prijemny a bezpecny sex, to pochopitelne
vsem muzum libi (krome ortodoxnich katoliku...); ze to ale automaticky znamena opravdovou rovnopravnost, to ale zjevne dochazi malokomu.
<p>
5) o deti by se meli starat rovnym dilem otcove i matky - jedinou vyjimkou je bezprostredni kojenecke obdobi, ale dneska je zvykem mit treba jen jedno nebo dve dite, takze takove obdobi trva relativne zanedbatelnou cast produktivniho veku zeny. Jinak prospech jednotlivce je zakladem prospechu spolecnosti - tady se rozchazime. Jako anarchista a individualista zasadne omitam teorie typu "zensky maj varit, muzky maji chodit na vojnu, apod". Biologicka role zeny - matky - to je tehotenstvi, porod, kojeni. To je
nekolik let zivota. Ale prakticky o vsechno ostatni se mohou muzi a zeny spravedlive podelit - o vyhody i o povinnosti...
<p>
6) to teda neni blbost, zvlast ve srovnani s tim, kolik prostredku se vynaklada prave na vozickare - kterych je mi lito, ale rozhodne je to mensi mensina, nez prave zeny - ty navic ani mensina nejsou, je jich statisticky vic nez muzu! zeny rozhodne stravi ve fronte na verejne WC daleko vic casu, nez muzi, a myslim, ze to na jejich nevedomi urcite pusobi. jde o to, aby existovala sfera gender-neutralniho verejneho zivota, kde lide budou moc normalne fungovat, aniz by vubec premysleli nad tim, jakeho jsou pohlavi. To vubec neznamena nejake plosne zavrzeni pohlavnich roli - kdyz se nejaka zena chce zivit jako modelka, nebo mit pet deti a nechodit do prace, tak proc ne, ale jde o ty zeny, ktere chteji zit normalnim rodove-neutralnim obcanskym zivotem: nemely by byt vmanipulovavane do zadnych "tradicnich" zenskych roli, ani nevedome. Stejne tak muzi - to se tyka treba i vsech militaristickych hracek pro kluky, apod. Jde o to rozbit omezujici tradice a posilovat zapadni tradici individualismu, protoze je to asi to jedine, cim muze zapadni kultura vyrazne prispet do budouci globalni kultury.
<p>
7) nechci nijak zpochybnovat zaliby vasi manzelky - ale zajimalo by me, jestli treba souhlasi ona s tim, ze je takhle vytrubujete do sveta... :-) jinak ja pokladam za pravdepodobne, ze snahy o cenzuru pornografie se z hlavniho proudu feminismu asi vycleni - ovsem neco jineho je treba boj proti sexismu v reklame. Pornografie je soukroma zalezitost, to co se vysila v hlavnim case v TV nebo co je na billboardech, to soukroma zalezitost neni...
<p>
"Zaklady muzskeho sovinismu" jsem prolistoval, je to sracka. Ostatne, ja nepodavam zadny navod, jak resit konkretni partnerske vztahy muz-zena, kterejma se ten clovek zaobira predevsim - to je proste celozivotni experiment, problem je asi v tom, ze nektery muzi byli vychovavani v tradicich 19.stoleti
a ted musi celit realite 21.stoleti, ale to je jejich problem. Ja shledavam feminismus opravneny zejmena ve vztahu zena - spolecnost nebo zena - zamestnavatel, co se tyce vztahu partner - partnerka, tak je to daleko slozitejsi, koneckoncu parnerske vztahy nemusi byt nutne heterosexualni, a kdo taha feminismus, pripadne anti-feminismus do partnerskych vztahu, tak je debil - souziti dvou lidi je predevsim vice ci mene trvalym spiknutim techto dvou lidi proti zbytku spolecnosti, viz Pulp Fiction, apod. Kdyz o tom nekdo potrebuje psat knizky, tak mu to asi neklape.
<p>
Jinak taky si myslim, ze ten obrazek neni fotomontaz, transexualove jsou podle me docela cool ;) (viz www.transgender.cz ;-)
sage 30. září 2002 ← komentářů 32 ☯ 1 [1x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/120] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet 1) no ja nevim, nic proti globalizaci nebo globalnimu spolecenstvi nebo jak to, ale lokalni rozdily budou (doufam) porad - treba v jazycich, pisnickach (ikdyz ty dechovky teda rad nemam), literature... tim tam bude i to -ova a kdyby to nebylo, tak to je... [celkem 3403 znaků] [zobrazit]
1) no ja nevim, nic proti globalizaci nebo globalnimu spolecenstvi nebo jak to, ale lokalni rozdily budou (doufam) porad - treba v jazycich, pisnickach (ikdyz ty dechovky teda rad nemam), literature... tim tam bude i to -ova a kdyby to nebylo, tak to je velmi silnej zasah do toho jazyka<br>
jedna holka (nevim, nepamatuju, asi znama znamyho nebo takneco) se menovala taky ne -ova a MUSELA se prejmenovat na -ova - ted se to musi a s tim samozrejme taky nesouhlasim, protoze to je przneni jak cestiny, tak toho druhyho jazyka...<br>
jo a to, "zensky chodil<b><u>y</u></b>" - neni to nahodou taky diskriminace kdyz chlapi muzou chodit i s mekym? no pravda, vono se s tvrdym chodi o dost hur, to je pravda, ale za to si muzem sami, ne? ;-)))))<br><br>
2) no civilizace necivilizace - chlap je proste ten fyzicky vyvinutejsi, silnejsi, odolnejsi. zajimalo by me, jak bys chtel odstranit z bezny mluvy jak "nebud baba", tak "bud chlap", ale stejne jako "cikan". stejne tak by chlapy melo urazet osloveni vole, protoze to je kastrat, ze :)<br><br>
3) ano, mas pravdu Chaosi, ale ... kdyz zamestnam manzele ve stejny funkci a se stejnym platem, tak s deckem nebudou marodit systemem jednou ona / jednou on, ale jenom ona. ano, mohli by, moh bych se tak s nima dokonce i domluvit a treba to i zahrnout do smlouvy, ale ... to je celkem nerealny. mimoto v tom muze bejt treba i porod a materska, kdy zamestnavatele musej drzet misto, platit na matku par let.<br><br>
4) nahodou na dve generace celkem dost prace, ne? ;-) mimoto toho bude asi vic, ikdyby byla generace 25 let.<br>
mmchodem - velmi bych uvital podobnou antikoncepci u muzu - ted teda az tak ne, ale v casech minulych by mi hodne bodla...<br><br>
5) s tim souhlasim, ale ty geny stejne pracujou - zena je spis do rodiny a vetsina zen je, to je beze sporu. ale sem pro jim dat moznost volby!<br><br>
6) chlapi maj taky svoje nevyhody ktery tu sou quli spolectnosti! od klasickyho chovani, az po to "ze chlap nedokaze uzivit rodinu", nebo obecne tezsich trestu vezeni, protoze ze na se musi strarat o rodinu. je toho samozrejme vic, za to cy muzi meli (?) kricet jako to delaj feministky<br><br>
7) zeny jsou jinak vzrusivy a prodavat na videokazetach nebo jinak ... ehm, prostredky pro sluchovou nebo hmatovou stimulaci je celkem divny. mimoto samozrejme xexu - je tak to je dobry!!! - k sexu pristupujou jinak nez muzi<br><br>
na zaver bych chtel rict, ze muzi a zeny si nejsou rovny, protoze proste sou uplne jiny! levo, pravo; jin, jang - nesrovnatelny a v tom je to dobry a krasny!!! pokud bych chtel udelat tu Tvoji vizi unisex spolecnosti, tak by se znicily rozdily nejen v tom spatnym, ale i v tom dobrym - nerikam ze se feministky chtej stat hornikama a jerabnicema, nerikam, ze onanisticky sovinisti maj pravdu. zeny by meli dostat sanci delat co chtej (a to se snad zlepsuje) a o to se snazit a ne pobihat, palit podprsenky a brecet nad zachodama, protoze to sou pak vsem chlapum pro srandu.<br>
jo, k tem zachodum konkretne: ja si teda na chlapskejch zachodech nesedam, to musi bejt velika vyjimka, protoze kdyz vidim ty musle a podlahu a tak, taxi rikam - chytim syfla a este budu mit stesti. na zensky nechodim, ale tam bych si sed asi radeji. ale k podstate - chlapi sou prasata, tak by na unisexovejch zachodech zensky prodelaly, protoze by jim to tam chlapi pokaleli :). stale mam o zenskejch nazor, ze sou cistotnejsi :-)
sage 30. září 2002 ← komentářů 32 ☯ 1 [1x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/121] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
a etse: obrazek) je videt, ze to tu/toho na zadech moc nerajcuje :-DDDDD
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/125] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
sage: to by se ale melo ozvat nejake bojovnik/bojovnice za prava transexualu ;-) o to tu nejde - byla to ilustrace relativity pojmu pornografie, a vubec, takovej veci jsou na netu mraky (i kdyz tenhle pristup porusuje moje predsevzeti, ze vse na TecceCZ bude GNU-FDL... no uvidime, jestli se nekdo ozve...). Jenze ten obrazek neni podstatnej - podstatne jsou moje hlubokomyslne filosoficke blaboly ! ;-)
kubik 30. září 2002 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/127] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet 1) Nejak nevidim duvod, proc by globalne mely platit nejaky jednotny normy na pojmenovavani osob - pripomina mi to euro-utopence. Asi se nepohybuju mezi feministkama, ale nazor, ze prechylovani jmena nekomu vadi jsem tady videl prvne. ... [celkem 2147 znaků] [zobrazit]
1) Nejak nevidim duvod, proc by globalne mely platit nejaky jednotny normy na pojmenovavani osob - pripomina mi to euro-utopence. Asi se nepohybuju mezi feministkama, ale nazor, ze prechylovani jmena nekomu vadi jsem tady videl prvne.
<BR>
2) Ono je to pekny, ale hormonalni rozdily proste nemuzes ignorovat - a z nich pak vychazi i to dalsi.
<BR>
Co se tyce "potencionalni diskriminujici nasledky biologicke role" - vzdycky jsem mel pocit, ze normalni zenska nebere moznost porodit dite jako diskriminujici - naopak bych ja jako chlap mohl protestovat proti moji diskriminaci, protoze ja tezko nekdy porodim.
<BR>
3) Nemusi to bejt pravidlem v budoucnu, ale ted to tak proste je. Odstrasujicim prikladem byla rustinarka na gymnaziu, kde jsem studoval - jedny pulce tridy odpadla rocne asi polovina hodin rustiny kvuli jejimu nemocnymu diteti. U chlapa se taky malokdy stava, ze by sel na rok na materskou a zamestnavatel musel hledat nahradu - pochopitelne si to priste rozmysli a vezme chlapa.
<BR>
4) Ja proboha neupiram zenam pravo na sex, to bude nejaky nedorozumeni. Mluvim o tom, ze hormonalne se muzi a zeny lisi a nedokazu si predstavit, jak se da nekdo vychovat tak, aby dokazal ovlivnit vliv svych hormonu na svou psychiku.
<BR>
5) Zensky do armady nepatri - myslim do bojovyho nasazeni. Jinak je spousta oblasti, kde by se zeny mohly a mely uplatnovat v mnohem vetsi mire diky sve intuice a trochu jinemu zpusobu uvazovani. A mezi nama - nejlepsi kuchari jsou vetsinou chlapi:-)
<BR>
6) Sorry, myslel jsem ty pisoary pro zeny, akorat jsem to zapomel napsat. V praxi jsem se setkal akorat s pozadavkem rozdelit spolecny zachody, ale je to jen jeden pripad s nulovym statistickym vyznamem. V ruznejch podnicich maji navic zachody i funkci spolecenskou, aspon to tak prezentujou ve filmech:-)
<BR>
7) Nevim, co na to manzelka, ale vzhledem k tomu, ze pousti porno nasim navstevam, tak bych rekl, ze by ji to nevadilo:-)
<BR>
Sexismus v reklame nema nic spolecnyho s feminismem - jde o prachy. Cigarety Marlboro nejlip proda vetrem oslehanej kovboj, damsky hygienicky potreby zase svetova topmodelka - chtel bys to naopak?
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/128] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet sage: ta tvoje znama se mela odvolat, u soudu by to prejmenovani vyhrala. jinak tvrdy a mekky i jsou obecne diskriminace, kampan za zruseni tvrdych a mekkych i planuju hned jak se mi podari zlegalizovat marihuanu ;-) (BTW - mas u nas porad stolecek na... [celkem 2916 znaků] [zobrazit]
sage: ta tvoje znama se mela odvolat, u soudu by to prejmenovani vyhrala. jinak tvrdy a mekky i jsou obecne diskriminace, kampan za zruseni tvrdych a mekkych i planuju hned jak se mi podari zlegalizovat marihuanu ;-) (BTW - mas u nas porad stolecek na ktery na MMM hrali DJ-ove ;-)
<p>
2) normalni chlapi urazi osloveni vole. to nic nemeni na tom, ze neexistuje nejaka pozitivni zenska vlastnost, kterou by bylo mozne prisoudit muzi, aniz by to bylo pejorativni nebo negativni oznaceni. Jazyk je znerovnopravnujici vul. Jazyk je nastroj diskriminace a tudiz je ukolem vsech postmodernistu a jinych pankacu jazyk natolik kvalitne zkurvit, aby ho k zadne diskriminaci nebylo nikterak mozne pouzit ;-)
<p>
3) je to diskriminace, cilem by melo byt dokopat muzsky hlidat deti, hrat si s nima, varit, mejt nadobi, vynaset odpadky, a to nejlepe v pomeru 1:1, a ne platit zenskym nizsi plat, protoze stejne porad delaj domaci prace, ze jo.
tohle se tolik neprojevi, pokud je on drogovy dealer a ona prodavacka v supermarketu - ale pokud spolu ziji dva prumerne inteligentni lidi a jsou zamestnany v prumerne progresivnich firmach, melo by se to resit jinak.
<p>
5) moznost volby zeny maji, ale asi stejnou, jako cernosi prvnich 100 let po zruseni otroctvi v USA... tzn. v podstate jen na papire. spolecenska ocekavani jsou vselijaka...
<p>
6) ano, s feminismem uzce souvisi i zruseni diskriminace muzu - vojna, apod. jde o to, aby obcanska spolecnost byla po vsech strankach otevrena - rasove, majetkove, etnicky, a samozrejme i rodove (slovo gender- vypada divne...)
<p>
7) ad sex: samozrejme, chtel jsem zpochybnit obvykle asociovani feminismus s asexualitou a cenzurou.
<p>
Vubec neprosazuju unisex spolecnost - o tom to vubec neni! jing-jang, apod., to je vsechno pekny, a vetsina lidi prozije cast zivota v nektere z tradicnich biologickych roli (dite, pubertak, milenec, milenka, otec, matka, dedecek, babicka) - proc ne, to je super, a vsichni by se do tech roli meli ponorit jeste daleko vic, nez ted, a ne prijit domu a svalit se k televizi. ja jsem ale proti tomu, aby lidi byli do nejake role DETERMINOVANI, a na CELY ZIVOT. Co je spatneho na tom, kdyz zeny "hraji zeny" (konkretne treba matky) jen par let ? Ale klidne poradne - misto aby jako ted byly zenske role prisouzene na cely zivot a ruzne se to michalo s profesi. Hlavne jde o to, co spolecnost ocekava, a k cemu jsou od malicka vychovavany deti, apod...
<p>
neslo mi tak uplne o to, co konkretne feministky chteji - nemuzu mluvit za ne, neznam dopodrobna jejich vizi, muzu s nima polemizovat o tom, jestli je nejlepsi, aby jejich pozadavky nejak direktivne prosazoval stat, protoze statu moc neduveruju, ale jde o to, ze proste patrej do party - jsou to zensky, ktery pouzivaj mozek i k necemu jinemu nez k tvorbe nosniho hlenu, je to proste zajimavy hnuti - stejne jako treba anarchisti, linuxaci, new age, ekologicke inicativy, atd.
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/129] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
sage: ty hajzly na tom nadrazi v Italii byl docela cistounky, ale taky staly 1000 lir (asi +/- 20 Kc, nevim kdy to bylo) ;-)
O to fakt nejde, reagoval jsem na dementni obvineni v casopise Hlava, ktery si asi bohuzel necetl. Jde o to, ze nadavat feministkam je neco jako rikat "no jo, stejne vsichni budou pouzivat windows" nebo "proc bychom proboha meli litat na Mars?" - je to hrozne jednoduchy, ten nazor maj vsichni, takze ani nemusim premyslet, apod.
<p>
Jinak ja si prave myslim, ze je super, kdyz zensky palej podprsenky - aspon se neco deje! kdybych byl zenska, urcite jsem feministka - takhle jako chlap jim muzu akorat fandit. dokazes to pochopit ? ;-)
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/130] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet kubik: ... [celkem 3084 znaků] [zobrazit]
kubik:
<p>
1) ano, vetsina feministek taky zaroven se zrusenim koncovky -ova pozaduje rovnou daleko volnejsi pravidla pro tvorbu prijmeni. problem je, ze v soucasnosti ty normy platej. Tzn. feministky nejsou zadny frigidni neatraktivni osklivky, ale normalni zensky, ktery se proste treba nechteji povine jmenovat -ova a nechteji mit mensi platy nez muzsky. zkratka je potreba zmenit chapani tohohle pojmu, aspon mezi lidma co i v teto pozdni dobe umej cist a psat (jinak tez "intelektualove").
<p>
2) ano, moznost porodit dite je pro zeny zvyhodneni, ja to tak taky citim.
hormomonalni odlisnost, jezismarja, ve skutecnosti vyvolava naduzivani piva podobny efekt, jaky ma hormon estrogen (tukove polstare, apod.)
<p>
3) proto si myslim, ze firmy, kde rozdily v prijmech muzu a zen neexistujii, by mely byt danove zvyhodnene. bylo by to takove nakopnuti - a jak rikam, v rodine, kde bere zenska vic nez muz, by si setsakra rozmysleli, aby s tim ditetem zustala doma matka (a zejmena pokud je to kluk, tak by mu mohlo docela prospet, ze se mu chvili venuje taky otec, ze jo...)
<p>
4) ja nevim, co sem furt tahate ty hormony. Zeny jsou dnes daleko vic formovany hormonalni antikoncepci, nez svym prirozenym hormonalnim cyklem. Obe pohlavi dnes uzivaji legalni i nelegalni drogy - minimalne chlast, kofein, casto ruzna antidepresiva a leky proti bolesti... to dnes lidi formuje daleko vic, nez jejich prirozene instinkty. Nerikam ze je to dobre, ale nase spolecnost je stejne umela, tak at je umela aspon rovnopravna! Stejne vsichni prozivame pouze urcite nahrazky svych prirozenych roli... kdybys mel byt dusledny, mel bys nekde pobihat a lovit stada mamutu, s tvym zpusobem uvazovani. Coz nedelas - spousta muzu dnes celej den sedi u compu. Minimalne ti se vzdali sve biologicke roli natolik, ze by meli byt tolerantni u zen, ktere se ji chteji vzdalit take...
<p>
5) Do armady nepatri nikdo, kdo do ni nechce - napr. ja. Naopak do ni patri vsichni, kteri chteji a maji na to - tzn. urcite rada zenskych... co se tyce vareni... snazim se uz radu let zenam vyrovnat, ale porad nepatrne pokulhavam ;-)
<p>
6) ad zachody: nahodou, pisoary pro zeny jsou extravagantni experiment, ktery razi prave nektere"druhe" feministky - kterym jeste nebylo tricet, a nechteji byt akorat remcajici a kritizujici, ale kreativni. Nicmene urcite se najde vic muzu0uchylu, ktera takova predstava vzrusi, nez zen, ktere by to byly ochotne pouzivat ;-) problemem jsou podle me jen a jen ty fronty. stat delsi frontu kvuli svemu pohlavi je diskriminujici. To chapu, protoze jsem byl nucen stat treba fronty souvisejici s odvody a prezkumy - taky diskriminace na zaklade pohlavi...
<p>
7) ok, kapituluju v diskuzi, tam opravdu neni co resit ;-)
<p>
Co se tyce reklamy: jako clovek, kterymu vetsina reklamy vytlacuje mozek z hlavy ven usima (a to dost boli!) nejsem schopen posoudit, jaka reklama je dobra a jaka ne. Problem bude asi ten, ze me sere vetsina reklamy - nektera ale vic, takze kdyz feministkam vadi sexismus v reklame, tak jim fandim uz proto, ze me stve reklama vseobecne ;-)
xChaos 30. září 2002 ← komentářů 5510 ☯ -2 [3026x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/131] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
sakra. tenhle system odpovidani na komentare je debilni. ovsem ten co je na slashdotu je nemene debilni. zkusim nad tim premyslet. Me nejvic vyhovuje quotovani - asi jako v e-mailu... co ostatni, jaky druh komentaru byste uvitali ?
Svipal (anonym) 20. října 2002 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/195] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Proste a jednuse....Za svuj zivot jsem dosel k nazoru, ze zeny jsou krasne, sobecke nevypocitatelne potvory, a jsem jimi naprosto okouzlen. ... [celkem 1400 znaků] [zobrazit]
Proste a jednuse....Za svuj zivot jsem dosel k nazoru, ze zeny jsou krasne, sobecke nevypocitatelne potvory, a jsem jimi naprosto okouzlen.
Tak za prve:Vse co dela muz, zena s trochou vule zvlada taky...akorat ji nektere veci delat nebavi,protoze jisty rozdil mezi zenskym a muzskym mozkem tu sice je...A na ty veci zkratka donuti chlapa, aby je delal za ni.Myslim, ze v dobe matriarchatu ,zeny mnohem vic bavilo uvadet se do extaze bylinkami, klanet se bozstvum,starat se o obydli a vladnout.-.ńez behat po lese a honit jidlo.To at prinese domu muz.Ne ze by zeny nelovily, ale...jaksi s rozvojem zemedelstvi a zmenou stravy zmenila se zenska plodnost, a samice ktera driv mohla mit za zivot jedno dve deti, ma najednou kazdej rok caparta...a tak se o to nekdo musi starat...
No nebudem se tu hrabat v minulosti, ale zeny si to na svete zaridili docela dobre,a to co prinesl sovinismus, a slunecni bozstva, nikterak nez.......Zase odbocuji!Zeny jsou mila stvoreni, nekdy i hnevinna,ale maji geneticky zakodovana, hledat si nejlepsicho potencionalniho rodice pro sve potomky,,,A uznejme, ze system ve kterem si muz muze dovolit 4manzelky, jen pokud je bude moci uzivit, nebyl tak nesmyslny. V soucastne dobe ziskali zeny (v moderni spolecnosti)zpatky vsechny vyhody,ale ziskaly i spoustu nevyhod........a v zivote jsem zatim nepoznal nikoho, kdo by nemel rad samostatnou, veselou a pohodovou slecnu
zadna jsem proste Pe (anonym) 4. září 2003 ← komentářů 1 ☯ 1 [1x] ★ [ + ] 1 [1x] [ - ] → [/-/620] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No, ja si celou dobu myslel, ze chteji farat do dolu a ja abych vysival ubrus...<br>
A oni zarim chteji jen vic hajzlu a damske porno, to je gut .
<br>Petr
alex 8. září 2003 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/622] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Teda pánové, zírám, co všechno vás zajímá...Netušila jsem, ze se muzete bavit i o normálnich zenskych starostech. Jestli to neni sranda, tak vas beru...krasny den. Sice uz je to rok stare, ale to nevadi.
alex 8. září 2003 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/623] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Teda pánové, zírám, co všechno vás zajímá...i kdyz uz pred rokem, jestli to není sranda, tak vas beru , ze se dokazete bavit o normalnich vecech...
Luka 9. října 2003 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/631] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Vazeni, ... [celkem 1198 znaků] [zobrazit]
Vazeni,
s vasim clankem nemuzu v mnohem souhlasit, jakozto zena, ktera sebe rozhodne za feministku nepovazuje. Myslim, ze feminismus je mimo misu. Otazka mlaceni a tyrani zen neni otazkou toho, ze jsme zeny, ale ze jsme slabsi a ten muz je hovado. Ale tyrany nejsou jen zeny, ale i deti a zvirata. Ponizovani - kdo si to necha libit, jeho problem, kdo se s tim umi poprat, ten se prosadi. Jsou rozdily mezi zenou a muzem samozrejme, nedaji se odstranit, vymitit ani odnaucit. Zena do domacnosti patri, ma vychovavat deti a starat se o muze, muz naoplatku uznava jeji postaveni, jeji praci doma a jeji peci, za to ji prinese plody sve prace. O tom to je uz 80tisic let a bude to porad. Zenska, ktera nevi kde je jeji prave misto se potaci v high managementu mezi samymi muzi a je samozrejme znevyhodnena, protoze ona ma deti, nebo je jednou bude mit, bude s nima doma kdyz budou nemocne... muz ne, ten ma na to svou manzelku, to je jeji role. Zdar. Prectete si par knizek a hlavne koukejte se kolem sebe, zjistite, ze je to jen o slusnosti, nic vic. Sovinista, sexista ci feminista... to je fuk, kdo se chova slusne, s tim se da zit, kdo je prase, mel by zustat sam na pustym ostrove a chcipnout.
Tess 7. ledna 2004 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/686] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Precetla jsem si clanek i komentare. prisla jsem trochu pozdeji , ale nevadi. ... [celkem 1442 znaků] [zobrazit]
Precetla jsem si clanek i komentare. prisla jsem trochu pozdeji , ale nevadi.
Vidim, ze muzi jsou v zajeti mytu a pohadek a neumi rozlisovat a logicky myslet, presto, ze to prave stale vycitaji zenam.
Dam priklad. Nekdo tu pise , ze zena a muz si memohou byt rovni, protoze nejsou stejni. Ale zaroven predpoklada, ze ten rovnejsi je samozrejme chlap. To je takova omezenost, ze se mi z toho stavi dech. S takovou omezenosti se suverene vyjadrovat k necemu, a to kategorocky, hranici s ....ani nevim s cim. proc by si zena a muz nemohli byt rovni? Uz tato diskuse naznacuje, ze to neni mezi pohlavimi task docela v poradku.
A to neustale opakovani, ze zeny jsou ovlivneny hormony atd. naprsoto diskriminujici , se mi zda tvrzeni, ze zena ma zustat v domacnosti. zeny v domacnosti nikdy v historii nebyly .To bychom totiz vymreli, pred tisici lety. Zeny totiz, nejenom ze privadely deti na svet, ale vsechny nas zivilly.
Stale me to ignorantstvi vytaci, rici, ze kdyz je nejaka zena s nemocnym ditetem doma, tak prece je pochopitelne, ze ji nezamestnaji., atd...
PRAVE to je strasne disriminacni chovani vuci zenam. Kde je otec, ten se proste o sve dite starat vubec nemusi? Je osvobozen doslova od pece a o praci o vlastni potomky a pak si za to necha "dat" lepsi postaveni v praci a sposlecnosti.
Dejte ruce za zada a budete odmeneni. A hlavne nezapomente zeny pomlouvat, za to ze maji dvarat tolik odpovednosti jako muz.
Samuelson (anonym) 10. ledna 2004 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/690] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Debile! Začít tyhle rádoby inteligentní šplechty tím, že vyhrožuješ "rozbitím huby resp. mozku" je opravdu militantně feministicky zařilé. Bohužel tahle zápla dogmatistických žvástů nestojí za čas pro vážnou odpověď.
<p>
Možná by ses měl léčit nebo alespoň domýšlet kam tohle feministické svinstvo může dojít.
Nazdar!
bubak 9. února 2004 ← komentářů 1 ☯ -1 [1x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] [ nudné[x]] → [/-/708] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Genialni myslenka: Muzi a zeny jsou odlisni, ale rovnocenni. Rovnocenni, ale odlisni. (tzn. rovnocenna nerovna se stejna!!!!!!!)
hans (anonym) 2. září 2004 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1005] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
K platové rovnoprávnosti:
Já a přítelkyně děláme stejnou práci a přestože mám větší plat zbývá mi na mé zájmy méně peněz.
Jsem 192 cm vysoký a vážím 89 kg, má přítelkyně měří 171 cm a váží 58 kg. Je jasné, že potřebuji téměř dvojnásobek potravy, která je jak jistě souhlasíte velmi drahá. Diskriminován jsem tedy já, kvůli svým biologickým potřebám. Vy jste možná šedesáti kilogramový zakrslík, a vyžijete s ženským platem, ale normální muži ne.Tak se nad tím zamyslete a víckrát takové nesmyly nepište.
Jinak s podporou feminismu (neradikálního)souhlasím.Dokonce i močím v sedě.
Šesty 3. září 2004 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1007] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Na začátku článku píšete … feministických argumentů je rozumných, a každej, kdo by je chtěl zpochybňovat, by se měl nejdřív hlásit u mě, abych mu mohl po intelektuální stránce rozbít hubu (nebo spíš mozek). Tak se hlásím, že je chci zpochybnit. Co s... [celkem 1586 znaků] [zobrazit]
Na začátku článku píšete … feministických argumentů je rozumných, a každej, kdo by je chtěl zpochybňovat, by se měl nejdřív hlásit u mě, abych mu mohl po intelektuální stránce rozbít hubu (nebo spíš mozek). Tak se hlásím, že je chci zpochybnit. Co s tím uděláme. Asi vám nic neříká svoboda názoru. A možná by jste si měl ověřit pár faktů. I muži mají svoji diskriminaci. Například při rozvodu je spíše dítě svěřeno matce. Správnost takového rozhodnutí nechci zpochybňovat, má také svoji logiku. Rovněž si myslí, že ženy jsou stejně inteligentní jako muži a někdy i více. O co mi jde je to, že nejde o cílenou diskriminaci. Někdy diskriminuje i žena ženu. Například manažerka raděj najme muže, který spíše nebude na mateřské dovolené. A muž nebude na mateřské právě proto, že má větší plat než jeho druhá polovička. Problém je dám spíše vnímáním společnosti a špatnými zákony a příliš horečnatými názory feministek, tedy podle mého názoru. Já na rozdíl od vás vám váš názor neberu a ctím svobodu vašeho názoru. Nemyslím si však, že by diskriminace, která tu i podle mé je zmizela v dohledných několika letech, možná ale v desítkách let, kdo ví. Nejde však o diskriminaci žen ze strany mužů, či nevolí něco změnit, ale spíše nemožností s tím něco dělat a tak je takováto diskuze nutná, ale vlastně i bezvýznamná. Myslím si, že jsou úspěšné, zaslouženě bohaté a obdivované ženy. Vy jsi to nemyslíte? Nediskriminujete ženy?...Nejste….Chápete kam mířím. Myslíte si, že koncovka –ová a jiné takové … Co si myslíte, že bych měl napsat místo teček? Vaše IQ?
Radek
lubob 24. února 2005 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1144] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
clanek lze bez uzardeni oznacit za blud & nesmysl. autor (jak sam priznava) nema nejmensi tuseni, o cem vlastne pise. snad jen s tim, ze pise o vlastnich dohadech.
vyzva k intelektualnimu rozbiti huby pak zni spise jako pokus o sebevrazdu.
doporuceni: vice toho nastudovat & hlavne u toho vice premyslet. ten blabol je psan chaosem:-)
Feministka (anonym) 24. června 2005 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1265] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak podle tebe je clanek blud. Ja mohu tvrdit jako feministka, ze mam velmi podobne nazory. Napriklad s tim argumentem
1) to je nevyvratilelne, takze zadne bludy.
2) plati taky 3) rovnez tak a 4)taky.
K tomu stredoveku. Jedna Zena pred 80 lety byla napr. prujmuta so kralovske spolecnosti matematiku. Musela ale bojovat a taky nekkolik muzu se za ni tehdy postavilo. V teto spolecnosti ma novy clen pravo na uvadejici prednasku. Tu ovsem tato zena nesmela prednaset, jen ji v koute poslouchat. JENOM a jedinne PROTOZE JE ZENA.
Atd. mohla bych pokracovat. Fakta v clanku jsou spravna. A pokud si nejakej ignorant mysli ze to jsou bludy, tak at mi laskave odpovi jestlijsem feministka nebo blud.
kdo založil feminism (anonym) 5. prosince 2006 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10308] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
.... (Nicholas) Rockefeller also told Aaron Russo that the elite families created and financed the women's lib movement so they could tax another half of the population and so that the children would be trained by them in government schools rather than in the context of the family unit...
haha, oni to asi rockerfalusove delali proto, že měli ženy rádi.
Jarda 19. dubna 2007 ← komentářů 1 ☯ -1 [1x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] → [/-/10583] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Diskriminační sebeklam žen. ... [celkem 2775 znaků] [zobrazit]
Diskriminační sebeklam žen.
Různé ženy si stále namlouvají, že jsou v zaměstnání diskriminované. V společnosti založené na svobodném trhu a volné hospodářské soutěži a volné hře politických sil je však diskriminace podle pohlaví věcí nemožnou.
Každý podnikatel potřebuje a chce maximalizovat zisky při minimalizaci nákladů. Je tedy ve dvojím tlaku: chce přijmout zaměstnance, který ho stojí co nejméně peněz (přímo i na souvisících nákladech), ale přitom odvede co nejvíce a co nejkvalitnější práce.
Takový podnikatel rozhodně nekouká na pohlaví, ale pouze a téměř výhradně na svůj prospěch. Tak jaká diskriminace? Leda diskriminace nevýkonných a těch, kdož mají přemrštěné požadavky, těch, kteří stojí zaměstanavatele příliš moc peněz.
Pouze zaměstnavatel, který nepodniká se SVÝM majetkem, může mít jiná než hodnotověvýkonnová hlediska.
A proto dochází k feminizaci celých oborů, v nichž funkci zaměsntavatele vykonávají námezdní manažeři, kteří nejsou kontrolovaní přímo a bezprostředně majitelem "firmy": školství, správní úřady, knihovny a muzea, soudnictví...
Ženy prostě převažují tam, kde zaměstnavateli nejde až tak moc o výkonnost a kvalitu a hlavně ne o náklady.
To není projevem diskriminace - to je projevem neschopnosti žen soutěžit s muži.
Lépe by bylo, kdyby se ženy nesnažily soutěžit s muži a snažily se naopak vytvářet mužům co nejlepší RODINNÉ zázemí, aby muži měli více síly soutěžit mezi sebou.
To je společnosti a všem jejím členům ku prospěchu - ne absurdní míra feminizační emancipace!
Diskriminační sebeklam se neobjevuje jen u žen - objevuje se u každého, kdo uvěřil, že je příslušníkem diskriminované menšiny. Snad jedině u Židů se nevyskytuje a to zřejmě proto, že oni byli diskriminováni doopravdy. Ale jinak se diskriminační sebeklam vyskytuje u brýlatých (dnes již díky paní Urbánkové jen ojediněle), u tlustých, u hubených, u plešatých, u vysokých, u zakrslých... prostě lidem se líbí, když mohou svést své selhání na někoho jiného, když mohou svůj neúspěch objektivizovat do "vnějších a nezaviněných" okolností a tak si udržet nepřiměřenou sebeúctu. Naopak přiznat si své chyby a nedostatky je velice těžké a lidé se to dnes neučí.
To je vážný problém: nikdo nás neučí vidět vlastní nedostatky a přiznat si své chyby, vidět svá selhání v reálném světle.
Diskriminační sebeklam žen je závažnější než diskriminační sebeklamy jiných skupin, neboť žen je ve společnosti více než polovina. Propadne-li většina společnosti diskriminačnímu sebeklamu, ohrožuje to demokracii a svobodu, ohrožuje to fungování společnosti.
Proto je nutno genderovce považovat za velmi nebezpečné extremisty.
Velmi dobře se o zdrojích feminismu pojednává též zde:
http://www.katyd.cz/index.php?cmd=page&type=11&article=5195
Crys (anonym) 23. července 2010 ← komentářů 1 ☯ 1 [1x] ★ [ + ] 1 [1x] [ - ] [ výstižné[x]] → [/-/12612] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ahoj,
na odstavec Nestejné ohodnocení rovnocené práce u mužů a žen: nikdy v tomto ohledu jsem nebyla diskriminovaná. S manželem chodím do stejné práce, pracuji s ním na stejném oddělení a dokonce na stejné pozici. Oba jsme měli stejný plat. Dokonce povýšili oni mě. Feminismus je na palici. Myslím, že kdyby se lidi chovali opravdu jako lidi, nebylo by potřeba žádného hnutí. Jenže lidi jsou magoři a vidí diskriminaci na každém kroku. Kdybyste tolik času věnovali svým blízkým jako tomuto, tak jsou všichni šťastní. Myslím si, že poslednou dobou jsou spíše muži těmi chudáky. Jo a ženství v pozitivním slova smyslu se dá najít. Ono to jen nechce být omezencem...například. růže je jako žena, také krásná atd.
Jo a mimochodem, poslední dobou se ženy chovají jako coury na každém kroku. Když jdu na jednání, tak oblečení styl dobrý den kozy ven a myslí si, že takhle dostanou podpis smlouvy a podobně. Jenže ouha, ona s nimi obchodně jedná ženská. Je to fakt hnus pohled na kozy při podepisování dokumentu. A v metru když jedu? To už se dívám do stropu. měřím 158 cm a když je narvané metro a ty kozy stojí všude okolo mě, tak je mi krajně nepříjemené mít obličej přímo před jejich kozama. Takže až se milé dámy budou rozčilovat, jak jsou chlapi jen sexuální zvířata a jak po nich čumí, tak ať si uvědomí, že jsou oblečeny jako coury a tyto rádoby dámy urážejí i mě. Takže se směry jako feminismus a další debility... běžte s tím do háje. Asi fakt nemáte co dělat...
| |
Počet zobrazených komentářů: 27 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.94 sekund]
- Konce řádků budou zachovány
- Systém se pokusí o autodetekci platných URL (například http://www.domena.tld/cesta)
- Vložení obrázku do textu: +URL (prozatím nelze kombinovat s vložením odkazu)
- Odkaz na jeden konkrétní příspěvek: @přezdívka:id (předvyplňuje se automaticky při psaní odpovědi)
- Odkaz na aktuální příspěvky pod danou přezdívkou: @přezdívka
- Odkaz na aktuální příspěvky obsahující daný tag: #hashtag (hashtag má minimálně 4 znaky)
- Zvýraznění části textu: *text*
Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu.
Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu
administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu
znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na
uvedení platné e-mailové adresy.
TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]
|
|
 |
|
![[]](http://www.gravatar.com/avatar/94b652a98d5519730d39fdbe0a9dea91?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/7419dbec7ab81c53b12c59ef7db56b00?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e061c9aea5026301e7b3ff09e9aca2cf?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/64def6753df6be2ce8eca1ebcb7e60ba?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/04c2a2268c6dae4720162ca923493243?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/25ba3bc8250b0041532b6fdbf24d724b?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/b551730a408be63e0c6af77d2438f8f1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/a6f30815a43f38ec6de95b9a9d74da37?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/691bec08078f48f6c34ef6a5603a0cb6?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/3ddbf46000c2fbd44759f3b4672b64db?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/bfecb2d8170a86bfe1b0eb3f1fdb6232?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/0674cbdb51301f7894b8d05bf481fb1f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/6b663ca7d843e033b25dd99b83bf548f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d73747d27243cd0c1a184b6376e9be49?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e3b11941ffd286532aaec34ff536973c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/108ade822132f3c761c33ac9b6736a45?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d9f21abe46994338d79a9ca2b2e5c5c2?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9aeaed51f2b0f6680c4ed4b07fb1a83c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/ba5d187b85a17deb0c50a882226c1c74?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/cd67842a8ddee4e8fb96cfe5dbd847ed?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9178740077a7834cc1ab45db456ed56e?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/175070b8667db9ee4c03c6b7560c8be4?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/5babb2d10a663e0e1cd1bf91f4a1c4a1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/826b877c5dd6a123283495f971a8ce8b?s=40&r=r&default=wavatar)
|