.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Registrované partnerství jinak

xChaos 22. října 2005 [5002 znaků] [editováno 17. března 2006] [Nesmrtelní chrousti]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
Zobrazení 16020 ← RSS 6 Facebook 18 Twitter 25 Google 35
Komentářů 57

Proč nezavést rovnou registrované partnerství dvou a více osob libovolného pohlaví ? #gender #politics #freedom
K sepsání toho článku mě dovedl nečekaný obrat diskuze s čtenáři TečkyCZ pod mým článkem srovnávajícím půvaby čínského státního a amerického privátního kosmického výzkumu. Diskuze se poněkud překvapivě stočila k tématům jako je homofobie a sociální konzervativismus, v důsledku čehož jsem začal zase pomýšlet na dokončení své už léta připravované eseje na téma definice liberálního anarchismu, který bych rád ustavil jako plnohodnotný filosofický a politologicko-analytický (spíše než politicky aktivistický) myšlenkový směr, který by se na jedné straně poměrně jasně odlišoval od klasických odrůd anarchismu jako je sociální anarchismus, anarchosyndikalismus, anarchokomunismus, anarchoterorismus, anarchopacifismus, trockismus, apod. - ale na druhé straně by se ostře distancoval nebo alespoň odlišoval od pravicového čistě ekonomizujícího liberalismu a korporátního neoliberalizmu, amerického militantního libertariánství, proti liberálně-konzervativní pravici, apod. Nicméně konstrukce myšlenek liberální anarchie ve směru, který bude dostatečně srozumitelný a zároveň neprůstřelný, není vůbec jednoduché, takže prozatím budu publikovat pouze jednotlivé dílčí teze.

Už jsem nazačil, že tenhle článek bude představovat slohovou práci na téma "registrované partnerství dvou a více osob libovolného pohlaví" - a to nejlépe s decentralizovaným systémem registrátorů. Důvodem k jeho vzniku je polemika s požadavkem gayů a lesbiček na přijetí zákona, který by zaváděl institut centralizovaného registrovaného partnerství osob stejného pohlaví, zrovnoprávněného se stávající centralizovanou institucí manželství a rodiny. Tyto požadavky zatím bojkotují zejména zavrženíhodní sociální konzervativci (např. lidovci), což je samo o sobě dostatečným důvodem pro to, aby řada volnomyšlenkářů a liberálů byla automaticky pro - nicméně já bych se na celé téma podíval raději trochu zeširoka.

Bod číslo jedna, který mě automaticky napadá, je vzájemné uznání diskriminovaných menšin. Současné snahy homosexuálů mě připadají spíš jako snaha nastoupit do rozjetého vlaku většinové společnosti, a vyjmnout svoje vlastní specifické menšinové téma z okruhu ostatních menšinových témat. Jako první na ráně se mi jeví legalizace konopí a ostatních měkkých drog (jinými slovy: legalizace možnosti uspořádat pořádný mejdan bez nutnosti nadměrné konzumace tvrdého alkoholu, což je naopak cesta jak pořádá mejdany většinová společnost). Jako oficiální názor Občanského Sdružení za Legální Konopí [legalizace.cz] se mi tento postoj prosadit nepodařilo - nicméně já to jasně vidím takto: pokud se mluvčí gayů a lesbiček odváží postavit za legalizaci konopí, což je pro změnu můj soukromý menšinový problém, tak já nemám nejmenší problém postavit se za jejich registrované partnerství - jsem ochoten jít demonstrovat třeba před katedrálu svatého Víta, když to bude nezbytně nutné. Ale pokud jim je ukradené, že nelze legálně provozovat kluby, ve kterých by si bylo možné na baru koupit jointa stejně snadno, jako si dneska kdokoliv může koupit panáka nebo krabičku cigaret, tak mě bohužel asi budou programově ukradené zase problémy jejich...

Bod číslo dva je do značné míry alternativou bodu číslo jedna, a spočívá v obhajově práv polygamních manželství a obecně nejrůznějších experimentálních intimně-partnerských formací reálného světa. Proč nezavést rovnou institut registrovaného partnerství dvou a více osob libovolného pohlaví ? S tím, že jednotliví autorizovaní registrátoři (např. katolická církev, jiné křesťanské církve, gay iniciativa, české islámské bratrstvo - pokud něco takového existuje, BDSM aktivisté, obecní úřady, "občanský manželský registrátor" a co já vím kdo ještě) by už si sami přijali interní směrnice, jaké konkétně pohlaví a počet partnerů preferují, zda umožňují rozvod, nebo prosazují v rámci své komunity princip "jednou a dost", apod. Autorizovaný registrátor by zřejmě musel splňovat určité náležitosti - určitě třeba zpřístupnění svých matrik obecním a obvodním úřadům, a obecně určitá míra transparence - a kromě toho by dnešní financemi extrémně posedlá společnost určitě neopomenula odvádění poplatků z každého sňatku. Vzniknout by také pravděpodobně musela určitá "meziregistrátorská komise" zabývající se problematikou rozvodů - tak např. někteří křesťanští registrátoři parnerů by si navzájem rozvody zřejmě uznávali, a jiní zase ne, apod.

Registrované partnerství dvou a více osob by v sobě geniálně zahrnovalo i institut tradiční rodiny (co jiného je rodina s dětmí, než parnerství tří a více osob, a to navíc s asymetrickými právy jednotlivých parnerů ?), ale zároveň by představovalo i dobrou infrastrukturu pro imigraci např. polygamních muslimských rodin.

Zajímalo by mě, co si o tomhle nápadu myslí moji milí čtenáři - protože jestli pro tenhle nápad nemáte pochopení, tak fakt nevím, co na TečceCZ vlastně hledáte... :-)


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/289]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Nesmrtelní chrousti] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 1 [1x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] zuzu (anonym) 22. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4844] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xchaos je lao'c kyberprostoru :)

[] Chao-c\' (anonym) 23. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4908] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jo jo, já vžyť já se občas píšu takhle... je to třeba už dlouho moje umělecké jméno jakožto kytaristy Skřehule...

[] zuzu (anonym) 24. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4936] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
che :) na to jsem si při psaní onoho příspěvku vůbec nevzpomněl! no, aspoň je to důkaz, že ta přezdívka není náhoda...

[] cliff (anonym) 24. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4968] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak jsem si přečetl zase po dlouhé době Blesk. Kdo nečte Blesk, ví věru kulový. ... [celkem 4161 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 24. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4995] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hmm, tak tenhle pubertální výlev jsem moc nepochopil. Téma "všechny známější mediální postavy jsou na kluky" docela vtipně onehdá nakousl film Šeptej, kterej mi nepřijde zcela nepravděpodobný.

Jinak tady ale nikdo netvrdí, že homosexualita je normální - je menšinová. A jako taková je zajímavá - protože všichni normální lidi jsou příslušníci nějaké menšiny, podle mě, někdy je to vrozené, jindy je to dobrovolná volba - ale většina lidí je příslušníky nějaké menšiny. A samozřejmě spolupráce mezi menšinama je výborné téma pro politická jedání: "já tobě budu tolerovat tohle, a ty mě zase tohle"...

[] emh (anonym) 25. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5063] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos: Ad 'normalni': Me rikas proc by nemohla byt 4% normalni a tady najednou pises, ze netvrdis, ze je normalni, ale ze je mensinova. Prestoze urcite oba chapeme jaky v tech dvou vetach je rozdil, dotycne/ho stejne urazime, protoze to pochopi zase uplne... [celkem 2414 znaků] [zobrazit]

[] fikus (anonym) 25. října 2005 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5064] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
kurnik, v jakem to bylo sci-fi, kde zili lidi na mesici a meli retezcove rodiny. takova rodina pak fungovala jako
jesle, skolka i skola pro deti. zaroven se navzajem
lidi starali o sebe. pekna vize :-)

[] Zet 25. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5069] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak jsem si prečetl Cliffuv výlev a něco bych k tomu dodal: Poslouchej, Ty asi nejsi příliš vzdělaný co? Nic proti, taky nejsem génius, ale aspon nekecám o nečem čemu nerozumím. Homosexulaita je celkem běžná nejenom u lidí. Kopulující jedinci stejného... [celkem 1102 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 25. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5070] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
fikus: máš na mysli Měsíc je Drsná milenka od známého anarchofašisty Roberta Henleina... :-) (nezaměňovat s Konrádem, prosím ;-). Bohužel u nás je díky hollywoodské produkci známá spíš militaristická Hvězdná Pěchota - dost možná to nejhorší, co se od něj... [celkem 3197 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 26. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5167] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Mam takovej pocit, ze vam je situace uplne jasna az na jeden drobnej detail: neni tu zadna moc, ktera by donutila poslance hlasovat pro zakon, kterej nechce. A nutno dodat, ze to je dobre. (Prestoze GL liga o takovych pise, ze jsou to alibiste a pomluvy a utocne komentare (na rozdil od jinych, slusnych ;) svych priznivcu proti nim nemaze :)

Pokud se nam poslanec nelibi, hlasujme pro jineho, ale nedelejme z nich idioty jen proto, ze zrovna nezdvihli ruku pro zakon, ktery treba prave zrovna ted nam pripada absolutne ok cool a jeeezis todle ma bejt prece davno jasny :)

[] zuzu (anonym) 26. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5177] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ad to, ze je spousta "dulezitejsich" veci, co je potreba udelat (teda "povolit"), nez registrovane partnerstvi:
no, tak je to politika, cili nejaka hra, kde rozhodne nejde o ideje. no a homosexualni komunita je mnohem akceschopnejsi, organizovanejsi, oproti zmatenym a vecne vysmatym hulicum :) a tak se ji dari lobbovat daleko uspesneji.
jinak idea spoluprace mensin je, chaosi, velmi zajimava.

ehm: ehm, ono cele to voleni poslancu, resp. hledani toho, ktereho clovek muze zvolit je na hodne sirokou diskusi, na jejimz konci se muze objevit napr. vyuziti informacnich technologii pro prime poddileni se vsech obcanu na vlade atp.

[] emh (anonym) 26. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5201] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
zuzu: Jenze zatim zijeme v tehle demokracii :) Osobne jsem spis skepticky k vuli samotneho lidu. Stat imho potrebuje profesionalni vedeni (zvlast nyni nas to pali ;) a demokracie v soucasne podobe mi vyhovuje vic nez kdyby mel kazdy na mobilu tlacitka 'pro' a 'proti' a nekdo by mu sveril pochybne pravo pomoci pri rozhodovani. Samozrejme mi vyhovuje i z lehkeho alibismu v mezich zakona: napriklad muzu rikat, ze ZRP tu nemame proto, ze jsme se rozhodli jej demokraticky odmitnout :) A uz jsem se tusim zminil, ze vysledek ze snemovny se nijak vyrazne nelisi od pruzkumu verejneho mineni.

Ad spoluprace mensin: k tomu rekl dost prezident Klaus. Nerad bych zil ve state, kde Jihoceske matky rozhoduji ve spolupraci s GL ligou a Spolecnosti pratel zehu o budoucnosti Temelina. Nikdo vam pochopitelne nemuze zakazovat spolupraci, ale az se pak homosexualove spoji s KDU proti lehkym drogam jen proto, ze chteji jeste adopci... to nerozdejchate :)

[] Zet (anonym) 26. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5228] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ohledne demokracie jedna mala poznamka (predem upozornuji ze neni myslena jakkoli osobne, proste me jenom pobavila): Jednim z nejpresvedcivejsich argumentu proti demokracii je rozhovor s prumernym volicem... :-)
zuzu: ja s tebou souhlasim, ono je proste potreba nekde zacit. At uz u homosexulau nebo vyznavacu travy...podporuji oba. Z hlediska mnoha lidi jsem asi nebezpecny liberal.

[] emh (anonym) 27. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5294] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No to je citat, kterej miluju. Ale pouze proto, ze ho cituji prave odpurci demokracie, ti nebo ti ;) Radi totiz taky cituji i ten dalsi Churchiluv vyrok, ze demokracie je spatna, ale vzdycky nejak zapomenou na to, jak to rekl dal: "nikdo jeste nevymyslel lepsi" :)

[] Zat (anonym) 27. října 2005 ← komentářů 1 1 [1x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [informativní[x]]
→ [/-/5296] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Homosexualita zřejmě není vrozená, gayové a lesby se nerodí ... [celkem 9140 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 27. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5297] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tedy nutno dodat, ze demokracie o ktere Churchil mluvil byla samozrejme ta tehdejsi britska. Snad tu nikdo nehodla srovnavat Chamberlaina ci politiku appeasementu s tim kam nas po 89. nasmeroval Havel ci Klaus :) Osobne ovsem spis doufam, ze nam pristi generace odpusti a pochopi, ze jsme se paralyzovat se lidskopravnimi tahanicemi rozhodli dobrovolne a v dobre vire prave v jejich stastnou budoucnost :)

[] xChaos 27. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5311] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Teda pánové, takhle mě prznit formátování TečkyCZ pastnutými sáhodlouhými URL - že se nestydíte! Kdybyste radši místo toho prznili malé chlapečky, a nechali můj layout na pokoj...

[] xChaos 27. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5312] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jinak to co píš Zat jsou samozřejmě naprosté bláboly. Děti adopotované homosexuálními páry se v souladu se statistikou chovají většinou hetersexuálně, což se pokádá za jeden z důkazů, že sexuální orientace je vrozená. ... [celkem 1085 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 27. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5313] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ještě poznámka pro emh: ... [celkem 1340 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 28. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5365] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Zet tu prezentuje mezi lidmi bezne rozsirenou obavu, nazory i fakta. I kdyby nejaky vyzkum prokazal, ze homosexualita je vrozena, tak to na vysledku nic nemeni: hledat smysl zivota ci hodnotu cloveka je lidska zabava a tak to zase bude jen clovek, ktery k... [celkem 2539 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 28. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5374] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: výzkum skutečně ukazuje na pravděpodobnou ... [celkem 3872 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 28. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5384] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ad vyzkum vychovy: nerekl sem, ze sis to vymyslel, vazne me to zajima a myslel sem, ze bys me mohl navigovat. Vyguglit lze kdeco, ale o seriozni informace jsem zatim moc nezavadil. A ktera tvrzeni nepodkladam? Ty se mnou bojujes clovece, ja chci jen mit... [celkem 2155 znaků] [zobrazit]

[] zuzu (anonym) 29. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5457] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: dovolim si jen drobnou pripominku ohledne promiskuity homosexualu, ac s tebou jinak castecne souhlasim. vzhledem k tomu, ze jsou mensina, a vzhledem k tomu, ze obzvlast v nasi stredoevropske xenofobni spolecnosti jsou vnimani prevazne negativne a museji se "skryvat", je pro ne dost tezke vubec najit "dalsiho" homosexuala. no a kdyz uz se to podari, tak spolu treba i nejakej patek chodej (a spej). najit mezi tak malo lidma partnera je velmi obtizne. kdyz si predstavim, ze by na zemi zilo jen 4 procenta bab, jinak sami chlapi, tak bych se asi taky vyspal s kazdou, kterou potkam... ;) ...a vlastne jedna z mala moznosti, jak najit potencialniho partnera, je navsteva nejakeho gay klubu ve velkomeste, ktere uz ze sve podstaty jsou zamereny spis na konzumovani (homo)sexuality, nez na vytvareni vztahu.
...shodou okolnosti jsem na toto tema nedavno hovoril s jednim svym homosexualnim kamaradem, a dost ho to trapi, ze je velmi obtizne nekoho vubec najit...

[] xChaos 29. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5524] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: politicky obchodovat nebudeš se mnou jakožto s ... [celkem 1751 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 29. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5525] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Safra, teď jsem teda nasadil formátování hodné Majakovského :-) Podotýkám, že je to bug, ne feature, nehledejte v tom žádné progresivní grafické poselstív.. :-)

[] emh (anonym) 29. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5538] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No prave: s kym teda budu obchodovat? Potreti uz se ptam, kdo jsou hulici, kdo je to ten, kdo chce s GL ligou uzavirat nejake pakty? Mozna uz bys to mohl rict. ... [celkem 2990 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 29. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5543] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
zuzu: No nejsem homosexual, tezko to hodnotit a delat to ani nechci :) Zni to logicky, co rikas. I mezi heterosexualy je uplne bezne, ze se nedostatek tech hlubsich prozitku kompenzuje kvantitou a sexem. S malou pripominkou: to je ale taky zpusobeno vuli... [celkem 1043 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 30. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5625] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Homosexualita z nedostatku jiných příležitostí je běžná u zvířat, ... [celkem 4054 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 30. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5626] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
V druhém odstavci mělo být "pod vlivem změny"...

[] xChaos 30. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5627] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
a ještě pro emh: ... [celkem 1540 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 31. října 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5681] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Bezna z nedostatku jinych prilezitosti jiste je, ale v prostredi, kde je dostatek heterosexualnich partneru kvuli tomu neni potreba zakladat GL organizace. Jedine, a o tom mluvim, ze by nekdo chtel z nouze delat cnost. Btw kdyz rikas 'pry', tak jak muzes... [celkem 1795 znaků] [zobrazit]

[] Desert eagle (anonym) 31. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5690] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Registrované partnerství? Zbytečnost. ... [celkem 5211 znaků] [zobrazit]

[] Desert eagle (anonym) 31. října 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5692] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Registrované partnerství? Zbytečnost. ... [celkem 5211 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 31. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5696] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
2 all: ve svém textu jsem chybně jmenoval "Bergmana". Ve
skutečnosti je to Henri Bergson: Dvojí pramen mravnosti a
náboženství... a je to hroznej blábol :-) Ale sic! ;-)

2 emh: jenže naivity a idealismu není nikdy dost! Jinak tvůj
předpoklad, že _všechny_ ženy se nechávají při tvorbě
pornografie fotit zcela dobrovolně (resp. že peníze celkově
vydělávají snáze než muži, resp. že prostituce je něco
bezvýhradně dobrovolného) je taky krásně naivní...

2 desert eagle: máš samozřejmě pravdu. Zajištění reprodukce
ve společnosi je potřeba podřídit vše. Jediný muž je ovšem
schopen vyprodukovat milióny spermií ! Jaké plýtvání !
Navrhuji dobrovolné harakiri většiny mužů, protože v zájmu
společnosti nepochybně je, aby za účelem maximalizace
reprodukce většina žijících jedinců byly ženy. Mužů stačí
ve společnosti zlomek dnešního počtu...

[] emh (anonym) 1. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5743] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hele dost, to nema cenu, ty soustavne reagujes na neco, co tam sice vidis, ale co tam neni :) Pisu "kdyby se jich tolik nechtelo fotit za prachy" a ty reagujes na vsechny nedobrovolne... Pritom si se asi petkrat opomenul konecne dostat k tomu, abys vysvetlil kdo zastupuje hulice a kdo bude tedy tou silou, se kterou by se GL aktitiste meli spojit. Tedy krome te zminky v samotnem clanku (cituji):"pokud se mluvčí gayů a lesbiček odváží postavit za legalizaci konopí, což je pro změnu můj soukromý menšinový problém, tak já nemám nejmenší problém postavit se za jejich registrované partnerství - jsem ochoten jít demonstrovat třeba před katedrálu svatého Víta, když to bude nezbytně nutné", ktera asi nebyla myslena moc vazne :)

Ad miliony spermii: i to ma svuj duvod a neni to plytvani, je to o preziti. Mas sice jasno ve vyhodach biodiverzity a vis neco o monokulturach, ale mozna by sis mel znovu prostudovat zaklady ;)

[] xChaos 1. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5799] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
G/L aktivisté mohou uzavírat účelové koalice s konopnými aktivisty. Námatkou Občanské Sdružení za Legální konopí.

Určitě mají větší šanci na úspěch, než kdyby jednali s lidovci.. :-)

[] emh (anonym) 4. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6118] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A pokud by za rok chteli adopce a slibili lidovcum valku proti drogam, tak co udelas? :) Hele jestli ta trava je ok a tak to proste jednou lidi pochopi a bude klid. Spechat na to a propujcovat Oslika narychlo vzdycky tomu, kdo ti slibi podporu... To je pro me totez jako rezignovat na vlastni viru, ke ktery se mi nepovedlo pritahnout dostatek lidi, a tak si aspon pred nima svoji pravdu vynutim za kazdou cenu. Mozna na to mas pravo a koneckoncu je to legitimni politicka paka, ale konkrente pro me samotnyho je to uz za hranici sebeucty.

[] xChaos 4. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6157] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nejsem předsedou ani členem výboru Oslíku, takže ho ... [celkem 1958 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 7. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6231] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No ja vim, ty pises 'nemam problem', prestoze Oslik nechce... Jako s tou anarchii no :) Ty ve spouste veci vidis potencial a praxe porad nikde ;)

[] xChaos 8. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6258] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Podívej, já si myslím, že bych barter "gay registrace za
legální coffeshopy" byl schopen dojednat - pokud by tu
byla politická vůle na obou stranách. Skutečnost, že tu
politická vůle (či spíše politická odvaha) není je jiná věc -
je to právě otázka diskuzí jako je tahle, aby tady ta
odvaha vznikla. Prostě myslím, že nemůžeš popřít, že já
jsem jeden z prvních, kdo vystiupili obou zhruba stejně
velkých davů, ze kterých jeden dav bezmyšlenkovitě křičí
"ne, nikdy" a druhý "ano, rozhodně" - a prohlásil jsem
otevřeně, že je mi to zcela jedno, a že je to
obchodovatelné politikum - že podpořím ten dav, který
pro změnu podpoří mě... nejsem ani gay, ani katolík
věřící v neomylnost papeže, takže si to můžu dovolit.

[] xChaos 8. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6259] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
překlep... má být "vystoupili z obou.. davů"

[] emh (anonym) 8. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6268] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Az po me :) Tohle byla jdena z veci, kvuli kterejm jsem byl 'vyobcovan' z partnerstvi :) Ale uzij si to ;)

[] xChaos 8. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6274] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ty si z žádného davu ale nevystoupil.. ty sám tvoříš dobrou polovinu davu sociálních konzervativců...

[] emh (anonym) 9. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6282] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A ty uz si nekdy videl konzervativce, kterej navrhuje registraci viceclenych partnerstvi? :) Vzdyt to samy tady delas ty a tvrdis, ze pokud pro nej nemame pochopeni, tak nevis co tu hledame. To sem te asi hodne nazlobil, ze v tom mas takovej chaos ;)

[] xChaos 9. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6290] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ne, mezi námi je dost zásadní rozdíl.

Ty seš sociální konzervatice, který je prostě proti, a basta.

Já jsem liberál, kterému je to v zásadě jedno, a je ochoten
hlasovat buď pro nebo proti registrovanému partnerství - v
závislosti na tom, zda ti skuteční skalní a neoblomní
stoupenci tohoto partnerství v něčem podpoří mě (s tím
že já samozřejmě taky mám pár požadavků, ve kterých jsem
skalní a neoblomný).

[] emh (anonym) 9. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6305] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jednak bych jako konzervativec nemohl odmitat RP v soucasne podobe a tvrdit, ze bez adopci a polygamnich vztahu to nema smysl a jednak mi tvuj liberalni postoj spis pripomina alibismus cloveka, ktery se rozhodne az podle toho jak to dopadne nebo lichvare, ktery se pohne az kdyz si je jistej, ze to nebude zadarmo :) Rekl bych, ze se jen schovavas za terminy, pripadne je pouzivas jako nadavky nebo znouzecnost :)

[] xChaos 12. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6390] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Myslím, že rozdíl mezi lichvou a moderním bankovnictvím je především ve výši ročního úroku, že.... a taky s tím že obecně lidi co mají velký prachy si za výhodný úrok půjčují spíše mezi sebou navzájem, a jako lichváři se chovají jen k sockám... takže to srovnání kulhá.

Jinak já si myslím, že fungovat jako politický obchodník by nebylo nic špatného. Je to radikální přístup k celé tématice: můžu sedět na židli v hospodě a nadávat, že se nic nemění - a nebo můžu jít, a začít vyjednávat podmínky, za kterých je to možné změnit...

[] emh (anonym) 15. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6461] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Cituji z http://www.clovekvtisni.cz/terenniprogramy/lichva.php

"Lichva je úmyslným majetkovým trestným činem (§ 253, Trestní zákon č. 140/1961 Sb. ve znění pozdějších úprav), kdy je zneužita tíseň, rozrušení, nezkušenost nebo rozumová slabost oběti a je jí pachatelem nabídnuta a splněna služba, jejíž hodnota je v hrubém nepoměru k hodnotě závazku oběti."

Vzdyt je to evidentni: pokud bys ty chtel vymenit hlasovani pro RP za hlasovani pro travu, zneuzil bys tisen a nezkusenost homosexualu tim, ze bys jim nabidl sluzbu, jejiz hodnota je v hrubem nepomeru. Hlasovali by totiz vsichni pro travu a ty sam pro RP (cituji):"...že podpořím ten dav, který
pro změnu podpoří mě" :) Snad nejsou v takove tisni a rozumove slabosti, aby na tak vyhodnou nabidku reflektovali, jinak bys snad sel brucet covece :)

[] xChaos 21. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6724] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Teda to se fakt předvedl :-) A o tom co je a co není "v hrubém nepoměru" samozřejmě rozhoduješ ty, co... asi jako "množství větší než malé" ... ha ha ha.

[] xChaos 21. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6725] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
chtěl jsem říct ...ses předvedl...

[] emh (anonym) 22. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6746] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Proc ja, vzdyt sam pises "podpořím ten dav, který
pro změnu podpoří mě". Posledni petici za RP z toho davu podepsalo 2833 lidi. 2833 lidi vs. 1 xChaos, vyslovene vyhodna nabidka, perfektne vyvazeny pomer... a ty zase musis mit kecy, ze ja chci neco rozhodovat :) Ne, ty uz ve me vidis nepritele za kazdou cenu, takze ignorujes vlastni blbosti :)

[] xChaos 22. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6751] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Poslední petici za legalizaci konopí kterou jsme dělali před lety podepsalo určitě víc než 10 000 lidí... :-)

[] xChaos 22. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6752] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jo, a počet huličů se odhaduje na něco mezi 200 000 až 600 000 lidí, možná i milión. Zkušenost má určitě přes milión. Zato ať počítám jak počítám, tak 4% z 10 000 000 (včetně dětí a starců!) je 400 000 (u mužů to bude asi lehce víc než 4%, u žen které to pouze nepředvádějí v rámci výroby pornografie to procento asi bude spíš nepatrně menší - dejme tomu v tom "davu" bude 300 000 mužů a 100 000 žen - ale určitě jen malý zlomek z nich by stál o registrované partnersví).

Ano, znám i huliče, kteří jasně říkají, že se legalizace spíše bojí - že nechtějí, aby se jejich děti mohli ke konopí snadno dostat. Ale je to spíš vyjímka. Skrz OSLíK znám i méně paranoidní huliče, kteří se nebojí, že by svým dětem (které v obou případech už mají) nedokázali vysvětlit, kde leží rozumná hranice... jsem přesvědčen, že drtivá většina z toho cca půl miliónu pravidelných huličů se cítí diskriminována, že si např. nemůže zapílit jointa aspoň třeba všude tam, kde si smí většinová populace dát pivo a cigára...

[] emh (anonym) 23. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6772] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ale ty nerikas, ze se za tebe postavi vsichni hulici, ty rikas "podpořím ten dav, který
pro změnu podpoří mě" a dodavas k toumu, ze konkretne tvoje organizace kupceni, ktere tu navrhujes odmita. Nepreskakuj porad mezi svejma idealnima predstavama a tim, co doopravdy muzes nabidnout. Zadny statisice hulicu za tebou v tomhle napadu proste nejdou, mluvis tu o sobe samotnym. A to je i proti tem slabejm 2.5 tisicum gayu a lesbicek nepomer.

Az budes mit nejakou petici, kde se 10 000 hulicu, z toho mozna milionu co tu je nebo co ma zkusenosti podepise pod takovej navrh, tak na me klidne delej dlouhej nos, ale zatim mas jen sve "podpořím ten dav, který pro změnu podpoří mě". Tak prosim neargumentuj potencialem nejakyho tisicihlavyho davu, kterymu si jeste ani nic neprednesl, protoze si nenasel podporu ani v Osliku.

[] emh (anonym) 23. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6773] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jinak jeste k obrazu podpory, kterou treba RP ma, tak 4% z 10 milionu zaprve nejsou pouhe 2.5 tisice, pokud bych predpokladal, ze se za to postavi vsichni gayove a lesbicky. Jenze je tu zadruhe: tu petici mohli podepisovat vsichni, ne jen ty 4% lidi. Kolik... [celkem 2045 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 23. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6786] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No, nevím. Gay iniciativa (ta co ji předsedá ten mediálně profláklý Jiří Hromada) má v Arachne Telehouse server (což nevypovídá nic o sexuální orientaci kohokoliv v Arachne Labs - pouze mě Hromada občas nadával, když mu nechodily včas poštou faktury... :-)

Jako já tu spolupráci ohledně vzájemného respektování nespravedlivě pošlapávaných občansky-liberálních hodnot a svobod nevidím zvlášť pravděpodobně. Třeba taková Strana Zelených si do programu dala legalizaci konopí bez větších obtíží... pravda, teď měknou, a zmírňují to na dekriminalizaci (takže prostě neudělají nic, a řeknou, že to vlastně už dekriminalizované je...). Já osobně tady píšu elaboráty o tom,
jak se gay aktivisté snaží naskočit na potápějící loď "starého"
mainstreamu, a exhibují se v různých reality show... místo aby
se jednoduše přidali k "novému" mainstreamu, který předpovídám... :-)

[] emh (anonym) 24. listopadu 2005 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/6795] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak tohle si mel napsat do toho clanku, usetrilo by nam to spoustu casu pri premejsleni, jestli to cos napsala myslis vazne :)
 

Počet zobrazených komentářů: 57 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 1.5 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity