.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Nesouhlasím se zákonem o rozhlasových a televizních poplatcích

xChaos 19. října 2005 [3917 znaků] [editováno 17. března 2006] [Nesmrtelní chrousti]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení článku se není nutné nikde registrovat
Zobrazení 11866 ← Facebook 2 Twitter 3 Google 4
Komentářů 12

Původně jsem na toto téma chtěl něco smolit sám, ale Jiří Kotnov na Britských listech si dal tu práci za mě.
Nesouhlasím se zákonem o rozhlasových a televizních poplatcích [blisty.cz] - píše čtenář Britských listů. Ale jakkoliv je jeho argumentace racionální, tak jde o zcela marné počínání.

Ano, i já jsem se velice rozhořčil poté, co ze mě začalé různé státními institucemi najaté soukromé instituce dolovat různá čestná prohlášení. Ano - i já se odvolám, kdyby nějací vyděrači udeřili, chtějí nějakou pokutu - s tím, že se domnívám, že daný zákon je protiústavní. Mám rád například Rádio 1 - a domnívám se, že tohle rádio (stejně jako jiné nestátní stanice) za licenci pro vysílání na své FM frekvenci naopak státu platí, místo aby dostávalo nějaký podíl z koncesionářských poplatků (možná, že se mýlím... nevím). Každopádně je absurdní, že státem protěžovaný rozhlasový a televizní sektor se dožaduje něčeho dalšího, než bezplatného přidělení vysílacích frekvencí - tam, kde si komerční stanice musí vysílací frekvence (resp výkony - u vyšších výkonů jde o "vzácný", omezený, vyčerpatelný zdroj, u nižších v podstatě nikoliv, i když to ČTÚ stěží někdy připustí) licencovat.

Jakkoliv je argumentace v odkazovaném článku racionální, tak se obávám, že užitečnější by bylo poukázat na absurditu a přirozeně zločinnou podstatu samotného institutu zdanění, jak na ni upozorňoval už v předminulém století americký myslitel David Thoreau. Rozhlasové poplatky jsou jen jedním z mnoha případů absurdní a nespravedlivé daně, která odpírá lidem právo "hlasovat peněženkou" - v tomto případě dobrovolně se rozhodovat, kdo je bude informovat a bavit. Ale samozřejmě - pokud např. v bouřlivých diskuzích "o rovné dani" nezazní zajímavá skutečnost, že DPH a spotřební daně (pohonné hmoty, alkohol...), které tvoří drtivou část státních příjmů, jsou v podstatě "rovnými daněmi" (DPH z čehokoliv zaplatíme všichni ve stejné výši, bez ohledu na to jestli jsme žebráci nebo milionáři), tak nemá smysl plýtvat energií na polemiky o rozhlasových a televizních poplatcích. Stejně tak by bylo potřeba se ptát, proč se copyright stal nástrojem, jímž obří publikační firmy ovládají své trhy [blisty.cz]

Vize, že každý uživatel Internetu bude mít možnost vysílat vlastní televizní nebo rozhlasovým program pro v zásadě neomezené množství příjemců (pomocí sítě peer-to-peer on-demand relayí), je zřejmě našim zákonodárcům příliš nepochopitelná. Je to něco jako vysvětlovat C.K. ministru železnic někdy kolem roku 1890 co že to vlastně budou ty osobní automobily, a proč bude za sto let potřeba železnice dotovat - místo aby byly jedním z hlavních zdrojů příjmů státního rozpočtu...

Ještě že Český rozhlas nebude prozatím vybírat za počítače připojené k internetu [blisty.cz]. Ale samotný fakt, že vlastnictví počítače potenciálně podléhá tomuto druhu plošné a paušální daně je alarmující - a všichni majitelé počítačů, kteří s tímto způsobem svého zdanění nesouhlasí, by se měli přichystat na těžké souboje se všežravým státním molochem, které nás v tomhle směru ještě čekají...

Každopádně držím palce všem, kteří v souboji o rozhlasové a televizní poplatky projeví dostatek občanské neposlušnosti, a nepodlehnou masmediálně šířenému vyhrožování všemožnými pokutami (už dlouho jsem BTW neviděl tak do očí bijící případ vyžadování výpalného: státem garantovaný monopol prostřednictvím státního televizního kanálu vyhrožuje, že kdo mu nepošle výpalné, tak dostane pokutu... krása...).

Základem organizovaného zločinu je strach - strach, že když mafii nezaplatíte výpalné, budete postiženi. A od nepaměti slušní lidé ve všech kulturách hledali způsoby, jak se navzájem utvrzovat v tom, že tento strach je zbytečný, že drží všichni pospolu, a že se mafii vybírající výpalné dokáží ubránit...


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/286]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Nesmrtelní chrousti] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 0 [0x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] zuzu (anonym) 19. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4562] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
naprosto chapu tve rozhorceni i zlocinnou podstatu zdaneni. ... [celkem 3296 znaků] [zobrazit]

[] zuzu (anonym) 19. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4563] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
jo a jeste k danim, takova vtipna historka: jsem byl v lete na ukrajine a tam v jednom kraji byly ve vesnicich desne uzky baraky, tak na sirku jednoho okna, ale zato dlouhe treba i dvacet metru. mistni rikali, ze to je kvuli tomu, ze kdysi ve stredoveku tam byla dan, kterou clovek musel platit podle toho, jakou delku silnice/chodniku zabiral jeho dum. tak vsichni staveli 3 metry siroke baraky... :)

[] xChaos 19. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4564] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Zuzu, prosimte nechapu jenom jedinou vec: proc se po tech letech nezaregistrujes jako plnohodnotny prispevatel clanku na TeckuCZ ;-) ... [celkem 2122 znaků] [zobrazit]

[] fikus (anonym) 19. října 2005 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4565] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ja bych nerekl, ze zlocinny je primo princip zdaneni.
ale ze je leckdy tato metoda naduzivana a zneuzivana.

[] xChaos 19. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4567] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hmm, mě teda samotný princip zdanění zločinný přijde, a historicky tenhle můj názor není nijak ojedinilý - akorát že lidé, kteří ho moc hlasitě vykřikovali většinou nekončívali nijak zvlášť dobře... ... [celkem 1240 znaků] [zobrazit]

[] zuzu (anonym) 19. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4574] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ad registrace na teckucz: muj vrozeny odpor vuci registracim, autoritam etc. :) ... [celkem 3092 znaků] [zobrazit]

[] zuzu (anonym) 19. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4575] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
jo kdyz jsem mluvil o tom diy divadle, tak samozrejme v malym to jde, a vedle teknaru jsou kocovni divadelnici hned druhymi zvestovateli nove epochy lidstva :)
...jen u nas se to zatim moc nedeje. a proto doporucuju vasi pozornosti divadelni spolek Vosto5:
http://www.vosto5.cz
ktery funguje na celkem sympaticke diy bazi, i kdyz to je vlastne normalni byznys. ale to soundsystemy taky. vosto5 funguje na uplne stejnem principu: maj dodavku, velkej vojenskej stan a sudy s pivem. prijedou v lete na jakejkoliv hudebni/divadelni/atd. festival, rozbalej stan a zacnou tocit pivo. je tam skvela atmosfera, lidi se bavi, vetsinou byva prave jejich stan jedinym plnym lokalem v okoli. no a nekdy k veceru tam sehrajou hodinovy divadelni predstaveni, kde se do nich a atmosfery kolem lidi uplne zamilujou a setrvaj tam az do rana za hojne konzumace piva. no takhle si ty typkove celkem slusne uzijou tu teplejsi polovinu roku a dokonce po tu dobu z penez vydelanych na pivu mohou sami pit pivo...

[] zuzu (anonym) 22. října 2005 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/4842] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
vim, ze to uz je hodne na n-tou, ale cetli jste tenhle clanek: http://www.blisty.cz/2005/10/21/art25484.html ???

[] xChaos 28. října 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/5412] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
žužu: registrací jakožto přispěvatel na TečceCZ by ses sám stal autoritou... :-) Asi budu muset vytvořit nějaký interface, který celý proces značně zjednodušší.

Tvůj problém je, že stejně jako většina původně mladistvě anarchisticky uvažujících lidí - nejspíš včetně mě :-) - prostě podléháš obrovskému pohodlí, které nedobrovolné přerozdělování bohatství formou daní slibuje těm, které bude dotovat.

Zároveň na příkladu DIY divadla vosto5 ukazuješ, že to vlastně bez nějakých velkých státních dotací může taky docela dobře jít...

Myslím, že je tady spousta alternativních způsobů financování aktivit jako je umění. Vezmi si jen, o kolik ochotněji by lidi posílali různé "dárovské SMSky" - kdyby věděli, že z nich neprofitují operátoři, nebo že se z nich neplatí DPH...

[] greebo (anonym) 3. listopadu 2005 ← komentářů 23 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6004] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nerekl bych, ze zdaneni pro zajisteni verejnych statku je zlocinnym mechanismem. Je necim, co si spolecnost vytvorila, protoze je to pro ni pohodlne. Otazkou je mira a fakticky zpusob pouziti ziskanych prostredku, do ktereho se promitaji parcialni zajmy... [celkem 1043 znaků] [zobrazit]

[] greebo (anonym) 3. listopadu 2005 ← komentářů 23 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6005] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ruzne typy dani existuji v zavislosti na tom, od ceho jsou odvozeny. Prestoze se jedna o prerozdelovani, ktere nikdy nemuze byt 100% spravedlive, snazi se tvurci systemu hledat urcita pravidla cinici system spravedlivejsim. Uvaha, ze by bylo fajn, kdyby... [celkem 2192 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 5. listopadu 2005 ← komentářů 5510 -2 [3026x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/6196] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hmm, díky za reakci. Já se k tématice zdanění samostatně vyjádřím v sérii článků o liberální anarchii...

Jinak já si přihlásím rozhlasové poplatky jako soukromá osoba. Jako firma nemám ani TV ani rádio (resp. firemní auto je stejně psaný na mě jako na soukromníka a budu mít knihu jízd), a TV fakticky nemám (alespoň ne jakoukoliv funkční) - takže jediné co ze mě vymlátěj, jsou ty rozhlasové poplatky - a tam jsem nedostal zatím žádný jednoduchý návod, jak se k nim přihlásit (otravovali mě jako firmu - ne jako soukromou osobu) - takže nebudu dělat nic.
 

Počet zobrazených komentářů: 12 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 1.11 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity