.   Serou vás moje názory hodně? Zaplaťte mi a já toho nechám! → [/1168]
xChaos 20. prosince 2011 [3870 znaků] [TečkaCZ]
[ + ] 2 [8x] [ - ] [vtipné[x] zábavné[x] hloupé[x] bezvýznamné[x] inspirativní[x]]
Zobrazení 1197 ← RSS 174 Facebook 8 Twitter 42 Google 25 NYX 11
Komentářů 32


Řekněte sami: Neštve vás už moje eko-geekovsko-provokatérská, polo-pirátsko-polo-anarchistická, salóně-levičácká a rádoby-vědeckotechnologická, rádoby-liberální póza? Neštve vás neúspěšný polo-podnikatel, poškozující svojí neseriózností dobré jméno OS Linux? (no dobře, u někoho to vím, že ho to štve - ale ptám se plošně). V souvislosti s narůstající finanční krizí vám nabízím volnotržní řešení... #Cyberpunk is dead. #editorial #humor #fundraising

Přiznejme si to - finanční a ekonomická krize dorazila už i ke mě. Dorazila tam spolu s blížícími se vánocemi - a nejen s nimi: ceny letenek do exotických vysokohorských či tropických destinací krizi nadále převážně zvysoka ignorují. Proto jsem se rozhodl zachovat plně tržně a ekonomicky a zvážit opportunity cost, která souvisí s tím, že píšu svoje plky na web, kde se nevyskytují žádné flashové bannery ani animované GIFy ani interstitials - ba ani textová Google reklama. Ano, je zde jasná cena ušlé příležitosti, která vyplývá z hesla "mlčeti zlato".

Mám pro své čtenáře jedinečnou předvánoční nabídku: nabízím jim sponzoring toho, že budu konečně držet hubu. Ano - existuje spousta lidí, které štvu. Na TečceCZ se už léta obouvám do tuzemského nekritického jaderného optimismu pod heslem "co Čech - to jaderný inženýr". Zastávám se nejrůznějších pochybých feťáků, technařů, feministek, ekologů a divnosexuálů všech odstinů ultrafialové i infračervené barvy duhy. (Popravdě je tím seru taky - protože negativní reklama je taky reklama, a být pro někoho přijatelný dnes znamená ztratit se v davu). Podporuji veřejně jistou nejmenovanou extrémistickou politickou stranu, usilující o nastolení diktatury kognitariátu pod heslem Prokrastinátoři všech zemí, spojte se! Minimálně proti čtyřem velkým firmám - ČEZ, Microsoft, Apple a Facebook - vedu téměř cosi jako otevřenou pomlouvačnou kampaň - nemluvě o tom, že nesnáším velké oligopolní korporace i zcela obecně. Kromě toho se ale také navážím i do neosvázáckých Britských listů za to, že nepřipouští žádnou diskuzi pod články. Urážím i ty, kteří si dají tu práci a skutečně napíší nějaký komentář pod moje výplody - protože umožňuju jiným uživatelům Internetu, aby komentář moderovali jako "debilní". V diskuzi na Google+ zase navrhuji pojmenovat po Václavu Klausovi některý z rozestavěných pražských tunelů a nebo pojmenovat bratislavské mezinárodní letiště po Štefánikovi. Zkrátka - jsem drzý rejpal, a od Sashi Barona Cohena mě odlišuje v podstatě hlavně to, že nejsem vtipný (a že zatím na TečceCZ nevystavuji fotky svého penisu - ale co není, to může být).

Nabídka mlčení je jednoduchá a časově omezená: pokud někdo má zájem, abych příští rok držel hubu a na svém webu nepublikoval své pochybné subverzivní výplody - tak si může moje mlčení jednoduše koupit. Zkrátka dejte vědět v debatě pod článkem, jestli vás seru natolik, že jste mi ochotni zaplatit za to, abych konečně zmlkl a držel hubu. Podmínka je jediná: jména sponzorů mého online mlčení by byla veřejně známá - stejně tak by byla zveřejněná i smlouva, která by mě např. zavazovala zaplatit smluvní pokutu, pokud na TečceCZ během smluvně zaručeného období zveřejním jediný článek. Způsob se nějaký už najde - poradil bych se s právníkem a účetním, zveřejnil číslo účtu, případně by šlo i založit občanské sdružení, které by bylo garantem toho, že xChaos ukončí svojí provokativní publikační činnost.

Ale nečekejte, že se nechám umlčet snadno - konečná částka za moje mlčení bude ještě předmětem tvrdého vyjednávání! (kdo říká, že my Kelti jsme byli špatní obchodníci? víte vůbec, kolik nám Slovani tehdy zaplatili za to, že se naučíme my jejich řeč a ne oni naší?). A nejen to - za mimořádný příplatek bych si dokonce nechal i zablokovat svůj účet na sociální síti NYX :-)

(Přiznám se, že jsem se inspiroval nedávnou fundraising-success-story FFFfilmu, o které se ke mě donesla informace přes síť G+ - tedy v podstatě, ani v tomto nejsem originální...)

A pokud vám tento nápad nesedne, tak bychom místo toho mohli uspořádat alespoň celonárodní sbírku na sochu VH v nadživotní velikosti od Davida Černého. Mohla by stát třeba na Letné místo knihovny... nebo rovnou na místě Stalinova pomníku :-) (A teoreticky by jí dobrovolníci mohli chodit každý den chodit potírat jogurtem či tvarohem)


Optimalizace: pokud používáte prohlížeč s jádrem Mozilla (Firefox 3.8-8.0) v dostatečně velkém okně a na monitoru s dostatečným rozlišením, tak nepřehlédněte pokračování textu v dalším sloupci vícesloupcové sazby ! Tato feature je sice v prohlížečích s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror) teoreticky také k dispozici - ale bohužel se chová nepředvídatelně a nepoužitelně: sloupce které se na obrazovku nevejdou, jednoduše skryje. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, můžete podpořit provozovatele serveru zasláním Bitcoin daru dle vlastního uvážení na BTC účet č. [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/1168]
Všechny články [tohoto autora] [v rubrice TečkaCZ]


Hodnocení článku čtenáři [ + ] 2 [8x] [ - ]
Komentáře [napsat]
Skrýt komentáře hodnocené nebo méně

[] anon (anonym) 20. prosince 2011 ← komentářů 3 ☯☯☯☯☯ 5 [5x]
★★★★★ [ + ] 5 [5x] [ - ] [provokativní[x] moudré[x] zábavné[x] krásné[x]]
→ [/-/17091] ← na komentář můžete odpovědět
Piš ještě víc! A to i provokativních článků. :)

[] fikus (anonym) 20. prosince 2011 ← komentářů 566 ☯☯☯ 71 [117x]
[ + ] 2 [4x] [ - ] [trefné[x] nekompromisní[x]]
→ [/-/17092] ← na komentář můžete odpovědět
to je jiste vtipny napad, mozna ze v totalite by vladnouci represivni slozky by i zaplatili disidentovi, aby neotravoval.
ja myslim, ale ze dneska, se kapitalismus nemusi takovymi kritiky a ruznymi
ustepacnymi clanky na minoritnich webech vubec zajimat.
maji v prackach velkonakladove tiskoviny, a ostatni je nemusi trapit.

takze pis holoubku pis..............

[] Santiago (anonym) 20. prosince 2011 ← komentářů 32 ☯☯☯ 11 [21x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [inspirativní[x]]
→ [/-/17093] ← na komentář můžete odpovědět
Napad to neni zas tak originalni:

http://www.huffingtonpost.com/2011/12/15/school-plays-bieber_n_1150920.html

[] volani.webnode.cz (anonym) 20. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
★★★ [ + ] 3 [3x] [ - ] [vtipné[x] pravdivé[x]]
→ [/-/17101] ← na komentář můžete odpovědět
Co je potřeba na založení veřejné dobročinné sbírky?
Že bychom se na to umlčení Poláka složili hromadně..
Ale no tak.. vždyť ty chaotické plky tady na tečce čte jen pár pošuků (a to jsem do toho počítal i google a bing bota).

Originální to není..
Taková konkrétní nabídka (od 4té minuty) dělá svoje.. :)
http://youtu.be/Y2Aq8zsMoxw

[] xChaos 20. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [pravdivé[x] nedomyšlené[x]]
→ [/-/17102] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz ty jo, co tady odhaluješ mojí identitu, copak já se tady někde vytahuju svým příjmením? :-)

[] xChaos 20. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [informativní[x] morbidní[x]]
→ [/-/17103] ← na komentář můžete odpovědět
Dobře - protože na nabídku složení se na "výpalné" nikdo nereagoval, tak jsem za trest přidal do publikačního systému @teckacz několik nových pohledů na kometnáře...

[] alamo 20. prosince 2011 ← komentářů 11 ☯☯☯☯ 11 [15x]
[ + ] 2 [4x] [ - ] [pravdivé[x] lživé[x] trefné[x]]
→ [/-/17108] ← na komentář můžete odpovědět
v poslednej dobe si toho veľa "nenaškriabal"..
a ani ti nikto za mlčanie, platiť nemusel :P

[] volani.webnode.cz (anonym) 20. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [provokativní[x] bezvýznamné[x]]
→ [/-/17112] ← na komentář můžete odpovědět
@alamo
No nejsou ty přívlastky krásné ? :D
★ 1 [3x] [pravdivé lživé]

volani.webnode.cz (anonym) 21. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x] [ + ] -2 [2x] [ - ] [duplicitní[x] nepřesné[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
marek (anonym) 22. prosince 2011 ← komentářů 72 ☯ 16 [160x] [ + ] -2 [4x] [ - ] [lživé[x] nepřesné[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
[] xChaos 22. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [podivné[x] blábol[x]]
→ [/-/17179] ← na komentář můžete odpovědět
@marek ať už jsem tímhle článkem myslel cokoliv, tak důrazně odmítám, že moje témata jsou "obsluha nahoře bez v hospodě 4.cenové skupiny" (BTW - i takováhle obsluha si možná vydělává peníze výrazně poctivější prací, než luxusní prostitutka...)

[] volani.webnode.cz (anonym) 22. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [dlouhé[x] pravdivé[x]]
→ [/-/17180] ← na komentář můžete odpovědět
@marek
Zajímavý komentář :)
Skoro bych řekl že někdo buď poslouchal přednášky které jsem tu posílal (Bělohradský atd..) co se týká toho postmodernistického kapitalismu a nebo shodou náhod používáte stejné termíny.

Otázka je jednoduchá: jak přežit a nebýt zkorumpován penězi :)
Někdy mi připadá paradoxní situace, že aby člověk nebyl na penězích závislí a jimi ovlivněný tak je musí mít :D
(když mám na nájem a na jídlo tak můžu tvořit).
Ale to bude problematické.. (co to znamená tvořit, za co a proč a k čemu.. stačí se podívat jak lidi zaměňují pojmy svobodný software opensource a jak často nedokážou pochopit že někdo něco nedělá za peníze..).

Také je těžké udržet nějakou rovnováhu.

příklad: začnete psát blog kvůli potřebujete něco sdělit, získat zpětnou vazbu potřebě kritizovat.
Pak zjistíte že to vypadá že vaše slovo stejně nemá příliš velkou váhu a nic příliš nemění.
Zpětná vazba bude nedostatečná.
A reklama nevydělává.

Pak nastane otázka: nebylo pro pro mně lepší psát tak abych více prodal (zlepšil CTR u reklam) a nabral více čtenářů? :)

Pak se můžete jednou ohlédnout a zjistíte že žijete jen proto aby jste mohli sloužit penězům..

To samé se nemusí týkat psaní ale práce..
Pracujete protože vaše práce má smysl a nebo máte pocit že ostatním škodí, okrádá je a máte z ní pouze peníze?

Já z většiny prací které jsem dělal jsem neměl dobrý pocit z výsledku (někdy jsem se v práci dovedl ztratit v tom smyslu že člověk se do ní zabere a nevnímá čas a funguje jako robot, či zombii automaticky, kupodivu to není to nepříjemný pocit).
Dobrá práce(zaměstnání) je taková, kterou děláte rádi, dobrovolně a dělali by jste jí i zadarmo a ostatním spíše hodnoty přináší a dává než aby je vydírala, okrádala či jim jinak škodila.
Jestli takovou práci máte, tak máte štěstí a není to s vámi tak špatné a kapitalismus neřídí vás ale ještě vy jeho :)
Pak ještě ide kapitalismu možná není úplně vyčpělá.
A systém win-win je zachovám..

Mám obavu že pro kapitalismus je dnes příhodnější označení otrocký vyděračský, nespravedlivý systém vykořisťování a zneužívání :)

Také je důležité si uvědomit co znamená že něco není zadarmo..
Některé věci jsou tak drahé že by neměli být penězi ovlivňovány natož aby sami žebrali o peníze !
Ale oni často ne jen že nežebrají a jsou na nich závislí a jsou pro ně tvoření, ale oni jsou uzavření a jsou jen pro ty s těmi penězi (předplatné atd..).

Otázka je jak někoho odměnit, zajistit mu možnost přežití a tvoření a nekorumpovat ho těmi současnými špatně používanými penězi ze kterých platí větší daně chudí než bohatí :)

[] xChaos 23. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17186] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz nejdřív jsem to chtěl moderovat negativně, ale musím říct, že v zásadě souhlasím.

nemohl bych si dovolit být tolik online aktivní, jako jsem, kdybych dejme tomu splácel hypotéku: přiznám se, že mám štěstí, že si mohu dovolit online publicistiku jako svůj koníček. současně je ale občas frustrující, kolik tomu věnuju času. Ale to je daň za to, že píšu o čem chci, jak chci a kdy chci.

Peníze jsou rozhodně užitečný nástroj, pokud jde o alokaci vzácných zdrojů. A taky jsou důležité pro rozlišení, zda něco děláme pro někoho jiného, nebo kvůli sobě. To, že dnes není možné přežít nezávisle, bez peněz (lze pravda limitně snižovat životní náklady - ale na nulu se prostě člověk nedostane), z toho vyplývá, že většina lidí aspoň čas od času musí něco udělat pro někoho jiného.

Nevím popravdě, jak bych se cítil, kdybych v rámci skutečného fundraisingu vyhlásil třeba číslo účtu pro zasílání darů: asi by tam skoro nic nechodilo, a já bych se cítil trapně, nevím. Vymyslet pro TečkuCZ obchodní model, který by nebyl tak docela vázaný na to, jak moc se budu podbízet davům, se mi zatím každopádně nepodařilo.

Tagy: #fundraising #editorial

[] volani.webnode.cz (anonym) 23. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [moudré[x] nedomyšlené[x]]
→ [/-/17195] ← na komentář můžete odpovědět
@xChaos
Připadá mi strašidelná ta představa že dělat něco pro někoho jiného automaticky znamená za peníze..
Dělat za peníze a pro někoho jiného spolu často nesouvisí, často to je naopak.
Hodně prací, které jsou výborně placeny ostatním lidem škodí a jsou děláni proti nim..

[] xChaos 23. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17205] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz to je dílem tvoje nepochopení, dílem moje chybná formulace. samozřejmě jsou věci, které pro druhé (nebo pro konkrétního druhého) udělám rád zadarmo... ale .... tady se ne bavíme o nějaké samozřejmé výpomoci, solidaritě, apod. - bavíme se spíš o "plnění vůle" někoho jiného.

podstatné není ani tak kdo co dělá - ale kdo komu rozkazuje. a na to jsem velice citlivý a nechci si nechat rozkazovat zadarmo - peníze jsou v tomto bodě příslibem, že i já někdy v budoucnu budu po někom moci chtít, aby nějak plnil mojí vůli a realizoval moje představy.

O tomto jsou peníze: ve světě, kde všichni fungují pouze jaksi mechanicky, podle zažitých komunitních vzorců chování, a nikdo nemá žádné osobní egoistické potřeby, by ses možná bez peněz buď obešel, a nebo by měli čistě "vyúčtovací" hodnotu a nesouvisely by jinak s rozhodováním, zda si někdo něco může dovolit nebo ne.

Téměř by toto už patřilo spíš k článku o #bitcoin ... :-)
http://teckacz.cz/1130-Bitcoin-digitalni-anarchie-nebo-kryptofasismus-

[] volani.webnode.cz (anonym) 23. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [ošklivé[x] pravdivé[x]]
→ [/-/17223] ← na komentář můžete odpovědět
@xChaos
A vidíš, pro mě je právě podstatné kdo co dělá. Jsem proti rozkazování. (Mám dojem že rozkaz nás zbavuje svobodné vůle.
Nedělá z nás lidi, ale otroky. Každý rozkaz, ale ve skutečnosti plníme stejně dobrovolně a je naše slabost že máme strach či další motivace ho neuposlechnot.. je to zločin proti vlastní svobodné vůli).

Vyučotovací hodnota bez vlivu na rozhodování by byla zbytečná byrokracie.

"mechanicky, podle zažitých komunitních vzorců chování"
To právě platí spíše o těch penězích a světu rozkazování ne? :)
Neříkám že zřeknutí se své svobodné vůle není pohodlné..
- Pak nemusíme řešit morální problém jestli bylo správné zavraždit žida, kuře, žížalu, cigána - prostě rozkaz zněl jasně :D

Proč by někdo nemohl plnit dobrovolně cizí "vůli" bez přesné a číselné odměny?
I když si za věc A řekneme 57,5 Kč tza jinou 57,5 Kčtak přesto můžou mít zcela jinou (a často mají) hodnotu :)
Ten systém peněz není vůbec spravedlivý.
Nebere v potaz strašně věcí..

Lidská solidarita, paměť atd také není přesná a spravedlivá, ale je osobnější a přesnější.
Ano můžete cenu měnit v závilosti na okolnostech obchodu, toho komu věc prodáváte atd..
Ale to si může dovolit někdo v malém obchůdku který vlastní, nebo živnostník či tak.
Ale možnost změnit cenu rohlíku v kauflandu z pohledu toho kdo s tím rohlíkem do styku nemá žádná ze stran (alespoň né podle své solidarity...).

"příslibem, že i já někdy v budoucnu budu"
To je dluh..
A když někdo reguluje množství peněz v oběhu (zvláště když jsou mezi lidmy velké rozdíly) tak může zbavit většinu lidí práv aniž si to uvědomí a ví kdo je těch práv zbavil...

Peníze jsou anonymní a rozhodují o životě a smrti.
Jsou vytvářeny právě tím dluhem (příslibem).
Ten kdo nedělá dluhy nemá šanci přežít, pokud neslouží jako otrok..

[] volani.webnode.cz (anonym) 23. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [bezvýznamné[x] důležité[x] nepřesné[x]]
→ [/-/17224] ← na komentář můžete odpovědět
Jde také o to, že směna neprobíhá 1:1, ale platí se z ní ještě daně..
A když se přidají peníze do oběhu (inflace) tak se přidají komu? :)
Tomu kdo nedělá otroka ani dluhy určitě ne :)

volani.webnode.cz (anonym) 23. prosince 2011 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x] [ + ] -2 [2x] [ - ] [hloupé[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
[] xChaos 23. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [výstižné[x]]
→ [/-/17226] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz docela zvláštním způsobem mícháš levicovou nasranost na absenci veřejného prostoru a libertariánskou nasranost na vysoké daně :-) skoro jako by si byl můj žák :-)

ne fakt.. asi nic lepšího než sociální a zdravotní pojištění nevymyslíš... daně jsou ovšem poněkud jiné kafe. minimálně není žádný důvod, aby nebyly plně transparentní (u zdrav. a soc. pojištění jisté důvody jsou: tam třeba chceš chránit soukromí pacientů/pojištěnců, aby každý nevěděl, jakou mají nemoc, nebo chceš chránit důchodce a tajit, jaký berou důchod, apod.)

faktem ale je, že i kdyby to všechno vypadalo na první pohled sluníčkově, tak tě to zase bude nudit, a budeš fňukat, jaké je to pokrytectví... prostě jestli tě tahle témata fakt serou, vstup do politiky. ale abstraktním offtopic filosofováním to nevyřešíš...

[] xChaos 23. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [aktuální[x]]
→ [/-/17227] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz S těma daněma to není tak jednoduché. Chystám o tom článek... tvrdím, že pokud je platíš, tak v podstatě dobrovolně (proč by asi jinak existovalo něco jako "praní špinavých peněz"?). Ano, vybírat daně od chudáků, co dřou, aby nechcípli hlady, je sviňárna - od určité výše příjmů ale lidé mají zájem o to, aby někdo garantoval legitimitu jejich příjmů (tedy - historicky o to měli zájem, pokud existoval onen "veřejný prostor", ve kterém by třeba potřebovali prokazovat legitimitu i před nějakým "anonymem" - v rámci oligarchie, ve které každý zúčastněný zná každého, taková potřeba pochopitelně odpadá...)

Z toho co jsem napsal vyplývá - ačkoliv je to pro mě jako pro opozičního politika poněkud trapas to přiznat - že současné nastavení daňového systému v ČR (s nezdanitelným minimem) pokládám za téměř optimální (otázka je ovšem výše daní a efektivita toho, co stát s těma penězma dělá...)

xChaos 26. prosince 2011 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x] [ + ] -3 [5x] [ - ] [informativní[x] hloupé[x] blábol[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
[] oldshattemhand (anonym) 29. prosince 2011 ← komentářů 49 ☯ 10 [80x]
[ + ] 0 [12x] [ - ] [nekompromisní[x] výstižné[x] troll[x] trapné[x] bezvýznamné[x] neaktuální[x]]
→ [/-/17264] ← na komentář můžete odpovědět
http://teckacz.cz/121-Microsoft-odskodni-California-Consumers Prekvapovat te melo uz davno, ze i takovyhle pripady maj zobrazeni malem vic nez ma idnes na hp nebo pro priklad namatkou neco ctenyho http://neviditelnypes.lidovky.cz/ctenost.asp?stranka=t100_pes_all a ne az ted, ze to dohromady nasekalo pres 8 milionu. Po 10 letech pridas funkci, ktera to resi, ftw!

marek (anonym) 10. ledna 2012 ← komentářů 72 ☯ 16 [160x] [ + ] -3 [7x] [ - ] [podivné[x] nepřesné[x] dlouhé[x] zajímavé[x] hloupé[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
xChaos 11. ledna 2012 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x] [ + ] -2 [4x] [ - ] [trapné[x] inspirativní[x]] Nekvalitní komentář ! [zobrazit]
[] marek (anonym) 17. ledna 2012 ← komentářů 72 ☯ 16 [160x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [zajímavé[x]]
→ [/-/17491] ← na komentář můžete odpovědět
@xchaos

Nevím, od kdy se oficiálně používá termín postmoderna, ale myšlenkové směry, na kterých povstala si myslím můžeme vysledovat dříve. Byl zde již jistý velkoměstský bohémský životní styl ve třicátých letech, v roce 1946 byly představeny plavky bikini, v padesátých letech byli beatnici a rebelové bez příčiny, v roce 1960 byla vynalezena antikoncepční pilulka, dovršena ženská emancipace a vypukla sexuální revoluce, od šedesátých let je tu hnutí hippies.

Není ale důležité, kdy přesně co začalo, ale to, co to přineslo. Za klíčovou charakteristiku postmoderny ve sporu s modernou považuji odmítnutí jediné pravdy a odmítnutí pokroku a nadřazenosti racionality v procesu poznání. Jinými slovy, vědecké zkoumání a analýzu postavila na roveň "zjeveným pravdám" získaným jakýmkoliv způsobem. Odmítla diktatury a totalitní filosofie jakéhokoliv typu, ale za cenu, že nás mentálně vrátila k přírodním národům či mytologickým náboženským společenstvím bez monopolu na jednu pravdu. Umožnila pluralitu názorů, vyznání a chování, ale zároveň odmítla sekulární společnost. Hláška "pleteš si pojmy s dojmy" postrádá v postmoderně jakýkoliv smysl, neb postmoderna něco jako objektivní realitu a objektivní pravdu neuznává a existují tedy pouze dojmy a postoje. Proklamace o vítězství pravdy nad lží od postmodernisty Havla tak získává velice zajímavý význam.

Hodnotit nálezy a ztráty tohoto směru je složité, ale obávám se, že dnes již nezbývá, než zamáčknout slzu nad výjimečnými díly a myšlenkami vzniklých v tomto období a vyhlásit bankrot. Postmoderna v podstatě parazitovala na bohatství vytvořené modernou a poté, co jej spotřebovala již nemá co nabídnout. Předpovídaná éra indigových lidí se nekoná.

[] xChaos 17. ledna 2012 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17492] ← na komentář můžete odpovědět
@marek to o čem mluvíš, jsou ale právě spíš rysy "modernity", "moderny".

postmoderna začíná spíš v 60tých letech: tehdy poprvé některé lidi napadlo, jestli to celé vlastně není blbost.

[] xChaos 17. ledna 2012 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17493] ← na komentář můžete odpovědět
@marek ...ovšem v dalším odstavci už se trefuješ víc. ano... to odmítnutí "objektivní reality" a návrat ke kmenovému společenství tam skutečně dost cítím. Ale nesouhlasím, že to zahrnuje odmítnutí sekulární společnosti: právě interakce české silně sekulárně-humanistické společnosti (a taková byla už dávno před érou bolševického komunismu) s postmoderníma myšlenkama může být to, co je zajímavé.

Myšlenka "parazitování na bohatství" se mě extra nelíbí a myslím, že si nepochopil, o čem to je. Pokud postmodernu bereš jen jako "umění remixu", tak možná... ale právě si myslím, že mezi všemi těmi "remixy" jsou skryté původní nápady, které prostě byly další fází vývoje a na kterých je dnes možné stavět a rozvíjet něco nového.

Já sem třeba technicky založený člověk - takže by pro mě bylo asi jednoduché, odmítnout postmoderní myšlení jako "protivědecké" a tedy i "protitechnologické": ale já se rozhodl pro něco jiného, rozhodl jsem se třeba zajímat o historii technologií - protože spousta postupů a technologií je vlastně už opuštěných a pozapomenutých, přitom dnes by je šlo oživit ve zcela jiném kontextu. Nemluvě o škodě, kterou nadělaly patenty, apod.

[] marek (anonym) 17. ledna 2012 ← komentářů 72 ☯ 16 [160x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/17495] ← na komentář můžete odpovědět
@xchaos

Postmoderna neodmítla sekulární společnost verbálně, ale svou podstatou ano. Ponechala onu svobodu víry a vyznání, ale to stmelující jádro, garantující a definující pro všechny stejná práva a povinnosti totálně vyhryzala, takže zbyli pouze samostatné na základě okamžitých zájmů dočasně pospojované ostrůvky fungující na základě nejsilnější, nejdrzejší a nejvíc křičící bere. Důsledky této situace vidíme všude kolem sebe.

Myšlenka "parazitování na bohatství" se líbit nemusí, ale bohužel je pravdivá. Postmoderna vždy pohrdala ekonomikou a vytváření bohatství a jediné, v čem se v tomto oboru angažovala bylo určování způsobu jeho konzumace.

Spojení postmoderny a technologií asi nejlépe charakterizovali vize talentovaných hochů z křemíkového údolí, ale zbyly pouze ty technologie a nový výnosný business. Žádná nová ekonomika, žádná nová lepší internetová horizontálně peer-to-peer organizovaná společnost se nekoná a nové technologie se místo přinesení revoluce stanou děsivým nástrojem v rukou diktatur a totalitních režimů. Počítače a sítě nám přinesly spousty užitečných věcí, ale rozhodně ne více svobody a demokracie nebo nové začlenění do občanské společnosti a spravování věcí veřejných.

Reinkarnace starých šuplíkových technologií v nových podmínkách je smysluplný proces, který se i občas děje. Tuším, že mnohé z technologií akumulátorů používaných v dnešních moderních chytrých zařízení byly známé již dlouho, ale v době objevení pro ně nebylo praktické využití. Mě fascinuje potrubní pošta. A taky ty vzducholodě.

Škodlivost patentů je poněkud diskutabilní. V USA existují SW patenty, v Evropě nikoliv. A kdepak se tomuto odvětví daří lépe, kdepak se rychleji rozvíjí? Myslím, že Bill Gates ani Steve Jobs by nebyli příliš nadšeni z toho, že jsou povinni dát výsledky své práce všem zadarmo. Obávám se, že s výjimkou Linuse Torvalda příliš protiargumentů nebude a "Quo vadis Linux a open software?" je na úplně jinou debatu.

[] volani.webnode.cz (anonym) 17. ledna 2012 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [moudré[x]]
→ [/-/17496] ← na komentář můžete odpovědět
@marek
Když se řekne potrubní pošta tak si vybavím ty ucpané trubky z filmu brazil -http://www.csfd.cz/film/3301-brazil :D

K té decentralizaci.. mám dojem že třeba tribler podporuje EU :)
A JITSI je také univerzitní projekt..
Samozřejmě že GNUnet tu byl dřív..
Ale masa používá google a facebooky případně apply..

Navíc počítače nás dělají závislejšími na počítačích samotných a s nimi spojenými službami (elektřina, internet..).
K čemu ty PC ve většině času slouží?
Je to kecání o blbostech a hraní her, sledování porna a případně komerce..
Není hodnotnější jít do knihovny a číst offline starou knihu?

[] volani.webnode.cz (anonym) 17. ledna 2012 ← komentářů 705 ☯☯ 178 [558x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17498] ← na komentář můžete odpovědět
http://www.nakole.cz/blogy/magyal/95-retro-direct-dva-prevody-bez-prehazovacky-aneb-pocta-.html

[] emhropa (anonym) 18. ledna 2012 ← komentářů 14 ☯ 4 [14x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17501] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz A je hodnotnejsi mit nacteno nebo mit vyzkouseno?

[] xChaos 18. ledna 2012 ← komentářů 4669 ☯ -20 [2340x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné registrovat, stačí kliknout na + nebo -
→ [/-/17502] ← na komentář můžete odpovědět
@volani.webnode.cz Konkrétně u té "staré knihy" se obávám, že to není tak jednoduché.

Hodnotné by bylo číst soudobou knihu, +/- ze současnosti... ani sci-fi, ani fantasy ani historický román. A ta kniha by nějakým způsobem byla schopná čtenáře ovlivnit emocionální, imaginativní a praktické rovině - ne že by šlo o propagandu, sektářskou indoktrinaci či ideologii, ale že by prostě člověk díky tomu byl schopen žít hodnotnější život i mimo "textový kyberprostor".

Což je... utopické. Lidi nakonec v kyberprostoru hledají spíš únik před realitou....

Pozor: vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry, které vyhlásil provozovatel webu! [zobrazit pravidla]
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=100 znaků=status, zbytek=odkaz)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, bude zobrazena ikonka z [www.gravatar.com]

V komentáři nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax]

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Debaty →
  • Články →
  • Rubriky →
  • Ostatní →

Yacy P2P web search

jabber.arachne.cz

MyPower.CZ - Elektřina zdarma

. tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2011 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity
[Právě dnes | Tech | Ostatní] [Arachne Labs]
[SPOJE.NET]