| |
 |
|
 |
|
#WTC 11. září po 10 letech? Ne - provazochododec v roce 1974xChaos 11. září 2011 [12346 znaků] [Globální vesnice]
★★ [ + ] 4 [10x] [ - ] Zobrazení 2923 ← RSS 399 Facebook 1 Twitter 244 Google 85 NYX 44 Komentářů 13
Obdivuji překračování hranic lidských možností. A ať už šlo o teroristický útok nebo o řízenou demolici v rámci nějaké špionážní či propagandistické hry, jisté je jedno - ani jedno z toho nebylo překročením hranic lidských možností. Naproti tomu výkon z roku 1974 lze pokládat tak trochu za ekvivalent přistání na Měsíci... #psycho #conspiracy #acrobacy #unitedstates [Summary: Demolition of WTC was less important event than high wire walk of 1974]
Nejdůležitějším okamžikem během existence mrakodrapů WTC v New Yorku nebyl jejich zánik - ať už k němu došlo v souladu s oficiální verzí událostí, nebo jakkoliv jinak. Nejdůležitějším momentem byl přechod provazachodce Philippa Petit na laně, napnutém mezi oběma věžemi, dne 7.srpna 1974. Tento přechod byl příkladem inteligentní vzpoury vyjímečného jednotlivce proti systému. Množství příprav a míra konspirace, které byly pro realizaci této ilegální (ze střechy WTC tehdy akrobata odvedla policie - v poutech) akrobatické performance potřeba, si určitě v ničem nezadaly s pozdějšími přípravami teroristického útoku z roku 2001 - ať už něm předem věděl nebo ho zorganizoval kdokoliv.
V dokumentárním filmu Man on Wire z roku 2008 [en.wikipedia.org] ovšem záměrně nebyla jediná zmínka o pozdějším osudu budov WTC, jediný "provařený záběr" nalétávajících letadel a vybuchujících nebo hroutících se budov. A já s tím souhlasím a pokládám to za nesmírně důležité: není podstatné, kdo přesně byli ti teroristé - podstatné je, jakého obrovského mediálního prostoru se jim tím dostalo! Proč jsem celá léta neslyšel o provazochodci z roku 1974? To je podle mě člověk, který se skutečně zapsal do historie WTC. O kterém by se mělo mluvit i za sto nebo za tisíc let.
Philippe Petit si sice na svém vrcholném husarském kousku vybudoval slušnou kariéru. Jeho přechod nebyl první svého druhu - a mj. je i výrazně nedostatečně zdokumentovaný, ve srovnání s jeho předchozími exhibicemi. Přesto všechno - i pokud o tomto činu tady a teď neslyšíte poprvé - není to nic, co by vám média v souvislosti s WTC vtloukla do hlavy. Porušení pravidel, které nevede k destrukci a zabíjení, ale jen k výsměchu lidské samolibosti, nabubřelosti a domýšlivosti není tak mediálně atraktivní, jako porušení pravidel, které s sebou přináší destrukci a zmar. Přitom právě destrukce a zmar jsou v podstatě jen nudnou a všední součástí "hry podle pravidel". Ať už za nimi stojí kdykoliv.
Pokud vás přesto zajímá, co se stalo před těmi deseti lety - tak přeci jen nabídnu prostor oběma nesmiřitelným stranám sporu. Zaměřím se na "pro-oficiální" článek z roku 2007 - a na "pro-konspirační" texty, které se začaly objevovat relativně krátce po roce 2001 - ale ve větší míře začaly opravdy masově kolovat po Internetu až někdy kolem roku 2008.
Náraz letadla může mrakodrap ustát, ale WTC nemělo šanci [technet.idnes.cz]
Architekt Jiří Boudník v rozhovoru vzpomíná na tragické události 11. září 2001. Od prvního dne se účastnil vyprošťovacích a záchranných prací a sestavil pro záchranáře první model trosek. Konspirační teorie o řízené detonaci jsou podle něj nesmyslné.
Architekt Richard Gage - analýza kolapsu 3 budov WTC (české titulky) [video.google.com]
Úvod: 0:00 - 13:43 Analýza WTC č.7: 13:44 - 37:48 Analýza WTC: 37:49 - 1:59:38 Richard Gage je členem Amerického institutu architektů. Pracuje jako architekt více než 20 let. Během svéj kariéry navrhl mnoho budov s ... celo-ocelovou konstrukcí. O kolapsy budov WTC z 9/11 sa začal zajímat po tom, co slyšel v rozhlasu hovořit o tomto tématu Davida Ray Griffina. To odstartovalo jeho osobní i profesionální hledání pravdy o 11. září. Také založil organizaci Architekti a stavební inženýři za pravdu o 11. září, která zastřešuje architekty, statiky a stavební profesionály volající po novém vyšetřování událostí z 11. září. "Budu vám prezentovat jasné důkazy o tom, že 3 budovy komplexu WTC, ikonické dvojčata, stejně jako budova WTC č.7, nespadly díky požáru, jak nám to řekla naše vláda, ale díky řízené demolici pomocí výbušnín", říká Richard Gage v úvodě své přednášky.
Hľadanie pravdy o 11. septembri 2001 [911blog.yweb.sk]
Pri týchto fotkách a videách je mimoriadne dôležité všimnúť si, že v podstate všetka hmota pri "kolapse" išla mimo budovu. Hmota vychných poschodí sa na kolapse teda nijako nepodieľala, ale šla všetkými smermi mimo pôdorys. Toto je veľmi dôležitý fakt.
firefightersfor911truth.org
Notice how little volume of flame we have, yet a significant amount of molten material that appears to be metal pouring out of the building.
Půdorys pravdy o 11. září [www.blisty.cz]
Hypotéza v protikladu k oficiální verzi událostí
Chcete vědět, co si o tom všem myslí xChaos?
Kdo sleduje moje online publikační aktivity delší dobu, ten už ví, že já se nespokojím s rolí pouhého "nositele memů". Především: v New Yorku jsem jedinkrát v živě strávil cca 24h, na závěr cesty po USA (tuším) v roce 1999. Vyjel jsem tehdy na střechu Empire State Building - ale WTC jsem si stihl prohlédnout pouze zezdola, těsně předtím, než jsme metrem odjeli na letiště. Pamatuji na kondenzační stopy, které prudký, mořskou vlhkostí nasycený vítr vytvářel u vrcholků obou mrakodrapů. Toto zrovna není základ pro nějaký osobní vztah k této budově a stejně tak jsem nikdy neměl ani nijak extra kladný vztah k tomu, co symbolizovala: tedy nadvládu obřích, z hlediska běžného smrtelníka anonymně vlastněných, nadnárodních korporací nad světovou ekonomikou. Události 11. září zasáhly mojí generaci drtivě: bylo nám jasné, že optimistická atmosféra konce studené války a neomezených možností, kterou jsme prožívali v 90. letech 20. století, je zřejmě u konce. Řada lidí byla vyděšená - i přesto, že se o tom moc nemluvilo, tak
z nás se tehdy obávala, že USA povedou proti zemi, která bude spojená s těmito útoky, minimálně odvetnou jadernou válku. Míra strachu, kterou prožíval svět v září 2011 byla obrovská - a v mediální éře bezprecedentní. Nešlo o to, že by se někdo bál, že "teroristé udeří znova a jinde" to tehdy mnoha lidem nepřišlo na mysl. Spíše šlo o neurčitý pocit "tak tímto by USA zdůvodnily naprosto cokoliv, co by jako odvetu provedli kdekoliv na světě". Lidé tehdy měli neurčitý strach z nějaké série událostí, která by měla za následek vypuknutí 3. světové války.
Když se začaly objevovat první nesrovnalosti v oficiální verzi událostí, tak
řadě lidí tehdy přišel velmi málo věrohodný údajný pád letadla na Pentagon - o nesrovnalostech týkající se zásahu této budovy se mluvilo
dříve, než o nesrovnalostech týkajících se WTC. Vnímal jsem vše víceméně v duchu dokumentárního filmu Michaela Moora Fahrenheit 9/11 [en.wikipedia.org]. Jenomže konspirační teorie o zásahu Pentagonu řízenou střelou místo uneseným letadlem byly málo "divácky atraktivní" ve srovnání se zpochybněním hlavního, ikonického dvoj-úderu na obří mrakodrapy. A tady nastává skutečný zmatek: argumenty konspiračních teoretiků sice působí relativně věrohodně - ale mám skutečně věřit tomu, že kdokoliv na světě by našel jakýkoliv způsob, jak skutečně výrazně profitovat na podminování a řízené demolici dvou obřích mrakodrapů uprostřed hustě obydleného města? V tenhle moment se raději "podřežu occamovou břitvou", než abych táhl za jeden provaz s konspiračními teoretiky: Pojišťovací podvod? Globální krize z roku 2008 ukázala, že v této branži lze vydělat řádově více peněz daleko snáze. Zdůvodnění útoku na Irák? Proč tedy stopy teroristů nevedly k Saddámu Husajnovi, místo do nedobytné, chudé hornaté a pouštní země, nejvíce proslavené exportem heroinu? Proč?
Jistý čas jsem věřil teorii "špionážní hra" - podle které tajné služby o všem věděly předem, ale z nějakého důvodu se rozhodly akci nechat proběhnout, místo aby jí zastavily (třeba jen na poslední chvíli). Takovýchto špionážních her je historie plná - a některé náznaky nasvědčující tomu, že statisticky významná část osazenstva budov o útocích mohla vědět předem, by se teorií špionážní hry daly interpretovat. Bohužel - tato teorie je zcela nekonzistentní s těmi "opravdu explozivními" konspiračními teoriemi o řízené demolici pomocí předem připravených výbušnin.
Kdo mě už zná, tak ví, že mám jednu opravdu oblíbenou "konspirační teorii", kterou jsem dokonce sám vypustil do oběhu. Tato konspirační teorie zní takto: světové tajné služby společně koordinují a financují provoz jediného obřího, přísně tajného centra, určeného pro vývoj a šíření těch nejšílenějších konspiračních teorií. Tyto konspirační teorie jsou speciálně šité na míru nám všem průměrně hloupým paranoikům, kdo jsme ochotní se zatajeným dechem šířit zjevné nesmysly typu Chemtrails, apod. Tyto konspirační teorie rozhodně odčerpávají obrovské množství člověkohodin, kterými disponují tisíce všetečných rejpalů připojených po celém světě k Internetu - tedy: mohou sloužit i jako kouřová clona, která spolehlivě odvádí pozornost od výraznějších a lépe doložitelných problémů.
Někdo by také třeba mohl dojít tak daleko, že by se konkrétní lidé (nikoliv neviditelní anonymní spiklenci)
museli zodpovídat z konkrétních, dobře zdokumentovaných činů. Toto možná
bylo tak nebezpečné na Wikileaks: šířily úplně
jiný typ informací, než neškodné konspirační teorie.
Na konspiračních teoriích o tom, že 11. září bylo zinscenované, mi dále vadí jeden skrytý podtext: pokud by to opravdu byla pravda, tak by daná vláda / tajná služba / zájmová skupina nadnárodního kapitálu / mafie / whatever musela disponovat vpravdě nadlidskými organizačními i dezinformačními schopnostmi. Jejich vliv by musel sahat do všech významnějších médií, do všech komunikačních sítí, do všech mocenských struktur. Paranoidní konspirační teorie žene vpřed adrenalin: strach z nezměrné moci systému, který je člověka schopen zcela obelhat a proti kterému jedinec nemá nejmenší šanci.
A jak se lépe udržet u moci, než udělat své všemocnosti opravdu účinou reklamu, které všichni věří?
Kdyby konspirační teoretici měli pravdu, tak naší jedinou nadějí, jak se nezhroutit v nějaké křeči nezměrné psychotické hrůzy, je
pořád jen NEVÍRA a POCHYBNOST. Je naší povinností nevěřit tomu, že by bylo v moci nějaké skryté agentury na této planetě zinscenovat událost typu 11.září. Ve skutečnosti nemám nejmenší zájem věřit na všemocné tajné služby, konající ve prospěch nějakých skrytých mocenských skupin: nejen vládní agenty a zaměstnance tajných služeb, ale i miliardáře a miliardářské rodiny si daleko raději představuji jako stejně pomatené a neschopné jedince, jako jsme my všichni ostatní. Nicméně pro někoho představa superschopných supertajných supermafiánů může být osvozbozující: není to přece NAŠE vina, že se na světě děje
tolik věcí špatně. Co bychom mohli proti těmto superspiklencům dokázat. Ovšem nejen to - kromě toho, že jsme bezmocní a neneseme vinu za hříchy tohoto
světa, jsme zřejmě také nesmírně DŮLEŽITÍ, v této naší roli nikoliv
"aktivních účastníků", ale zjevně jen pouhých "diváků světa" - protože někomu stojí za to inscenovat nesmírně složité události a prezentovat nějaký jejich výklad v médiích, aby na nás udělal dojem. Konspirační teorie tímto navazují na klasické mechanismy působení většiny náboženství: konzument tohoto typu velkých vyprávění je zbavován pocitu viny a současně je mu naznačováno, že jeho role v celém příběhu není tak bezvýznamná, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Co se motivu týče: oficiální ideologicko-nábožensko-fundamentalistický motiv se mi po pravdě nejeví
uvěřitelně. Spíše bych dokázal uvěřit klasickému mafiánskému motivu "vybírání výpalného" - "zaplaťte, nebo to uděláme", ve stylu
Fantomase. Něco takového mi přijde logičtější, než připustit, že by ono
hypotetické, neuvěřitelně pracné zinscenování něčeho podobného mohlo mít jakýkoliv
jiný význam samo o sobě - že by se předstírání terorstického činu mohlo "vyplatit".
Diskuse pod tímto článkem bude ale tak jako tak jistě zajímavá. Jestli je vůbec možný nějaký třetí, čtvrtý, nebo pátý úhel pohledu - tak kde jinde, než tady na TečceCZ by se měl vynořit?
Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením),
zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org).
Testováno v browserech Firefox, Opera
a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru.
Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror).
Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk.
[zpět na začátek sloupcové sazby] Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti] →- moderujte článek kladně (v záhlaví nebo níže) nebo odstraňujte negativní přívlastky, se kterými nesouhlasíte
- moderujte relevantní komentáře kladně (stanou se nedílnou součástí článku) a nesmyslné naopak záporně
- napište pod článek sami pozitivní či přínosný komentář (pokud vím, tak většina autorů na webu má ráda komentáře)
- uvažujte TečkaCZ-kovitě a používejte mikrosyntaxi v komentářích (používejte hashtagy, vkládejte odkazy nebo obrázky...)
- uploadněte si ikonku ke své přezdívce, pod kterou komentujete články [www.gravatar.com] :-)
- staňte se registrovaným komentátorem a moderátorem [COMMING SOON]
- sdílejte tento článek v sociálních sítích a na diskuzních fórech (některé předem připravené možnosti viz níže)
- followujte (sledujte, spřátelte si...) TečkuCZ v sítích [Identi.ca] [Twitter] [Google+] nebo odebírejte [RSS kanál]
- zašlete Bitcoin dar dle vlastního uvážení (např. 0.01-0.1 BTC) na účet [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
- zašlete peněžní dar dle vlastního uvážení (např. 1-10 CZK, VS=číslo článku) na transparentní účet [2900242944/2010]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook]
[Jagg.cz] Formátovat pro tisk [bez komentářů]
[s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/1044]
Všechny články [od autora xChaos]
[v rubrice Globální vesnice] [nejnovější]
Hodnocení článku čtenáři [ + ] 4 [10x] [ - ] Tip: Pro moderaci ÄlĂĄnkĹŻ (kladnĂŠ nebo zĂĄpornĂŠ hodnocenĂ) je nutnĂŠ pouĹžĂt browser, kterĂ˝ podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
xChaos 11. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] [ nekvalitní[x]] → [/-/16276] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
po uzávěrce článku - těžko říct, co z toho vyplyne
http://911.wikileaks.org/files/index.html
9/11 tragedy pager intercepts.
xChaos 12. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★★★ [ + ] 3 [3x] [ - ] [ vtipné[x] provokativní[x] nekompromisní[x]] → [/-/16278] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
11. září jako Angry Birds:
marek (anonym) 13. září 2011 ← komentářů 99 ☯ 31 [241x] ★ [ + ] 1 [1x] [ - ] [ informativní[x]] → [/-/16300] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ihned po "akci" mě zarazila jedna "nesrovnalost", a to počet obětí. Tomu se kupodivu žádná konspirační teorie nevěnovala. Dle informací našich medií v každé z budov WTC se v pracovní den nacházelo kolem 15 tisíc lidí, k tomu ještě budova č. 7. Starosta Giuliani ve svém projevu těsně poté (přímý přenos) odhadl počet obětí na min. 25 tisíc. Celkový počet obětí byl dle oficiálních zdrojů nakonec necelé 3 tisíce.
xChaos 13. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/16301] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@marek tak zrovna v tomhle bodě bych to viděl tak, že přeci jen naprosté většině osob z většiny podlaží se podařilo včas evakuovat... z tohohle hlediska jsou i ty 3000 obrovské množství. Další je, že druhá (vážněji poškozená) budova se začala vylidňovat asi už bezprostředně po prvním útoku.
ale i tak jsem zaslechl, že celkový počet lidí v obou objektech byl 11.září asi poloviční oproti normálu, a že řada zaměstnanců mohla dostat avízo, že se ten den něco může stát. ale bez jednoznačného svědectví někoho z těch, kdo to avízo dostali jsou to jen dohady... důkazem by byl záznam telefonátu, SMSka, e-mail, nebo tak něco - takhle je to "jedna paní povídala" (doslova)
volani.webnode.cz (anonym) 15. září 2011 ← komentářů 1016 ☯ 238 [886x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/16318] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Odpovědi neznám, jsem líná ovce. ... [celkem 3389 znaků] [zobrazit]
Odpovědi neznám, jsem líná ovce.
Nicméně mám otázky:
Jak výrazně zvýšit něčí moc "státu" a tajných služeb a omezit práva občanů (narážím na USA PATRIOT Act)?
Komu a čemu měli sloužit "teroritsické akce" z 11 září a čemu ve výsledku sloužili a k čemu vedli?
Proč tolik američanů nevěří vládě a na oficiální verzi?
Proč když jsem byl na koncertě PPU kterou pořádalo ministerstvo obrany ČR ve spolupráci s americkým centrem
http://www.mzv.cz/jnp/cz/udalosti_a_media/udalosti_a_temata/x2011_08_30_koncert_plastic_people_of_the_universe_v_zahrade_cerninskeho_palace.html
Měl dojem, že je něco špatně?
Že vlastně se mi nelíbí vývoj ve světě, USA, nadnárodní korporace a vývoj i u nás.
Nechci ani komunismus ani kapitalismus :)
Rozdíl mezi vládnou nadnárodní korporace a stranou není podle mě příliš velký.
Zhruba pdoel toho hesla, že za dřív člověk okrádal člověka a teď je tomu přesně naopak.
Sice neschvaluji násilí, ale když sem slyšel z míst "nejvyšších" o tom, jak se musí proti teroristům tvrdě bojovat a chválu za to, jak sme dobří že bojujeme na správné straně, a co se povedlo, tak jsem měl dojem, že se někam k těm teroristům snad přihlásím abych nemusel poslouchat ty kecy.
Naši politici mi sympatičtí nejsou a nemám v ně příliš důvěru.
Podotýkám že jsem šel na koncert, protože se mi líbí hudba kterou PPU vyluzují.
Ale s názory na USA s některými členy nesouhlasím.
Tady jeden z příkladů toho co se mi nezdá: http://youtu.be/f-R97vW0IIU
Ale jiní to zas vynahrazují (byť to nebyl člen kapely, používali krom jiného jeho texty):
http://youtu.be/w8UARDgB1wk
No, ale to sem trošku odbočil.
Prostě co se týká 11 září tak mám hodně otázek, ale USA podle mě nejsou spása světa.
Komunisti (bolševistické SSSR) říkali jak se překračují plány (chválila se ekonomika) atd.
A o americe pořád jaká tam je úžasná svoboda..
Navíc mi k tomu nějací "konspirátoři" (například jeden týpek co dělal linuxovou distribuci) říkali o tom že v USA bude krize několik let před tím než o ní začali mluvit média a posílali obrázky rakví a koncentračních táborů FEMA :P ..
Prostě nevím čemu věřit nemám dostatečnou kapacitu abych o věcech opravdu přemýšlel a zjišťoval jak sou a uvědomuji si že sem snadno manipulovatelný (od teroristů po bulvární médii či oboje najednou pokdu to není jedno a totéž :D).
Nevím jak vy, ale já na sobě cítím demokratický deficit (úžasné slovní spojení - demokratický deficit :D ).
Vadí mi velké rozdíly mezi lidma a přílišná orientace lidí na moc a peníze.
Přijde mi že lidé nemají soucit, jsou slepí, hluší a němí.
Nejhorší na tom je, že mám dojem že často jdu s davem místo abych šel proti němu (dojem že jsem slabý a že nic nezmůžu+ strach).
Přijde mi že stát je slabý a asociální a né sociální a přijde mi že daně sou né progresivní ale regreisvní. Mám obavu že stát je propojen s velkými firmami a velké firmy s mafií a mám dojem že rozdíl mezi státem, firmou a mafií je velmi malý a mlhavý a vlastně nikdo neví co už je stát, co už je firma a co už je mafie :D
Možná sem se moc koukal na chobotnice a filmy o ruské mafii :))
Nelíbí se mi kapitalismus a rozrůstání nůžek mezi bohatými a chudými.
Nelíbí se mi to, jakým způsobem se nabývá moc a jakým způsobem je ve společnosti rozdělena.
Myslím že stát nefunguje dobře a efketivně (soudy, zákonodárství, zdravotnictví, školství..) a že má v globalizovaném světě malou moc.
volani.webnode.cz (anonym) 15. září 2011 ← komentářů 1016 ☯ 238 [886x] ★ [ + ] 1 [1x] [ - ] [ pravdivé[x]] → [/-/16319] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
K těm teroristům ještě: myslím si že ty bezpečností opatření proti nim nejsou a nemůžou být účinné. Sice jsem musel na koncert projít rámem na detekci kovu (a bůh ví čeho všeho ještě) a batoh prohnat nějakým autem plným skenerů a odevzdat sadu šroubováků do obálky a podepsat předání a převzetí, ale když bych chtěl tak sem si tu bombu/nůž/pistol mohl přehodit přes zeď a pak na druhé straně vzít a nebo toho vondru který předemnou prošel zaškrtit vlastníma rukama.
Ale myslím že jsou účinné k cenzuře, bránění svobody slova, šmírování a omezování svobod vlastních obyvatel.
Vláda nevěří mě a já jí.
Prostředí nedůvěry a nesvobody.
Tak na mě působila oficiální pietní akce k 11mu září 2001.
xChaos 16. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★ [ + ] 1 [3x] [ - ] [ vtipné[x] trefné[x] lživé[x]] → [/-/16320] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@volani.webnode.cz minimálně od vypuknutí krize v roce 2008 a nástupu Obamy na prezidentský úřad v USA už žijeme v jiné éře, než byla éra "války proti terorismu". S tvými výhradami bude dnes naprostá většina lidí souhlasit - problém je, že z hlediska většiny světa je toto už záležitost minulosti a dnes jsme jinde. symbolickou tečkou za érou "války proti terorismu" bylo dopadení a zabití Bin Ládina, tak jak bylo prezentováno v médiích... reálně ale ke změně americké politiky došlo už před několika lety.
K situaci v ČR bych si dovolil připomenout, že v Praze byl obří Stalinův pomník odhadem až v roce 1956, když tyto pomníky jinde ve světě (hlavně v Rusku) už pomalu začínali bořit: a o tom to je - aktuální trendy, ať už se týkali Východního bloku nebo Západu, u nás následujeme s jakýmsi komickým zpožděním a zaostalostí, které mají až charakter čehosi podvratného. Je možné, že i ekonomická krize k nám dorazí (min. jako politický argument) s obdobným zpožděním... až už Západ bude mít zase nějaké nové téma.
volani.webnode.cz (anonym) 16. září 2011 ← komentářů 1016 ☯ 238 [886x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/16331] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
"ekonomická krize" k nám podle mého názoru dolehlo a ještě doléhá..
A boj proti terorismu mám dojem je také ještě aktuální...
Nejdříve se zvýšila moc státu a snížila svoboda obyvatelům, pak "nastala" krize ? :D
Souvisí a jak ekonomická krize a terorismus? - jak?
Souvisí "11 září" s válkou o ropu, pokud ano, tak jak?
Svět mi připadá jako jedno velké kasíno, ale kdo ho vlastní, provozuje a má z něho zisk? :)
xChaos 17. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] [ lživé[x]] → [/-/16337] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet @volani.webnode.cz to je jednoduché: "válka proti terorismu" byla motivována snahou oddálit všechny ty jevy, které nastaly po roce 2008, a které inteligentní lidé předvídali už v 90tých letech. Mohla být také motivována naivní snahou zabezpečit si přístup... [celkem 1475 znaků] [zobrazit]
@volani.webnode.cz to je jednoduché: "válka proti terorismu" byla motivována snahou oddálit všechny ty jevy, které nastaly po roce 2008, a které inteligentní lidé předvídali už v 90tých letech. Mohla být také motivována naivní snahou zabezpečit si přístup k rezervám ropy v politicky "nespolupracujících" oblastech - což, jak poukazují některé dokumenty, může být nakonec spíše kontraproduktivní (ale ono nejde o to bezprostředně zvýšit dodávky ropy - naopak, spíše je přiškrtit, pod různými záminkami, aby si civilizace začala "odvykat").
česká ekonomika společnost na krizi reaguje svérázným způsobem a díky relativně silné koruně je izolována od jejího skutečného zdroje - tedy nastávajícího a probíhajícího ropného zlomu, který už dále neumožňuje, aby v civilizaci pokračoval bezmyšlenkovitý, samovolný růst ve vyjetých kolejích, bez jakýchkoliv nových nápadů. Tzn. podobně jako zdejší stalinistický systém okolo roku 1956 pořádně nechápal, co se děje - tak ani zdejší ekonomicko-mocenský konglomerát necháme, co se děje.
Nechci zabředat do konspiračních teorií, nechci žonglovat s pocitem viny a odpovědnosti, nechci tvrdit, že automaticky znám nějaké lešení - chci se zaměřit na můj celkový pocit, že spousta lidí na rozhodujících místech funguje více méně setrvačností a vůbec netuší, která bije. Nejde mi o to vybít si na někom vztek a ukázat na někoho "kdo za to může", což je obvyklý přístup médií (obzvláště pak sociálně-kritických či dejme-tomu-levicových).
johny (anonym) 18. září 2011 ← komentářů 3 ☯ -1 [5x] ★ [ + ] -1 [3x] [ - ] [ FUD[x]] → [/-/16340] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
... článek naprosto o ničem. Pokud budeme tolerantni ke "zlu" jsme automaticky netolerantni ke "spravedlnosti". Jako je "nerozhodnutí se" rozhodnutím, pak je NEvyhraněnost stejně vyhraněná vůle spolehnout se na SLOVA druhých.
** Who am I to think?
xChaos 19. září 2011 ← komentářů 5503 ☯ 0 [3016x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/16344] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
no tak já jsem v článku rozhodně nenapsal, že je třeba být "tolerantní ke zlu"...
volani.webnode.cz (anonym) 19. září 2011 ← komentářů 1016 ☯ 238 [886x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] [ dlouhé[x]] → [/-/16345] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet @Chaos 17. září 2011 ... [celkem 1636 znaků] [zobrazit]
@Chaos 17. září 2011
Takže souhlasíš s "konspiračními teorii/emi"?
Jak mohl nebo fakticky oddálil boj proti teroristům problémy USA s nedostatkem ropy?
A ty tušíš která bije? Zkus to popsat?
Krize je důsledkem nedostatku ropy a stoupající moci číny?
Stalinistický systém okolo roku 1956 nechápal která bije, a nebo na to neuměl/nechtěl reagovat?
Takže žádné lešení ani řešení vážně neznáš? Pravda, ten dojem ze zaběhnutých kolejích mám možná taky :).
A koho označují za viníka Sociálně-kritická či dejme-tomu-levicová média (nejlépe i konkrétně která)?
Já mám dojem, že některá "levicová?" (možná mluvíme každý o jiných mediích..) naopak upozorňují na to, aby se neházela vina za příčiny ekonomických problémy na "nepřizpůsobivé- rozuměj na ty, kteří nepracují či snad dokonce pobírají nějaké dávky" což je zajisté důsledek (pravda že ne pouze ekonomický, ale i sociální - byť je to těžké od sebe často odlišit) a né příčina problémů:)
A dnes sem poslouchal rádio česko a nějaký "komunista" tam mluvil docela hezky, že chce "bohatým brát a chudým méně a né naopak jak je tomu teď", ale zní to moc utopisticky, protože jak všichni vědí, moc chutná a bohatí bohatnou a chudí chudnou (myslíte si že se to netýká peněz, ale i morálky?) .
--
Teď taková osobní vsuvka která o mě, která s celkovou populací nemá co dělat.
Co se týče reakcí na krizi..- tak já místo v MHD jezdím po praze na kole (a to bydlím na kopci a tramvaj mi jezdí pod okny) :D
Snažím se neplýtvat elektřinou a plynem a třídím odpad.
Nevím, jak bych mohl reagovat lépe (možná by nejekonomičtější a nejekologičtější čin bylo vyhladit lidstvo :D )
ZLO (anonym) 19. září 2011 ← komentářů 1 ☯ 2 [4x] ★ [ + ] 2 [4x] [ - ] [ trefné[x] pravdivé[x]] → [/-/16347] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@johny (anonym) včera 21:20
Tvůj příspěvek je naprosto o něčem.
| |
Počet zobrazených komentářů: 13 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 1.01 sekund]
- Konce řádků budou zachovány
- Systém se pokusí o autodetekci platných URL (například http://www.domena.tld/cesta)
- Vložení obrázku do textu: +URL (prozatím nelze kombinovat s vložením odkazu)
- Odkaz na jeden konkrétní příspěvek: @přezdívka:id (předvyplňuje se automaticky při psaní odpovědi)
- Odkaz na aktuální příspěvky pod danou přezdívkou: @přezdívka
- Odkaz na aktuální příspěvky obsahující daný tag: #hashtag (hashtag má minimálně 4 znaky)
- Zvýraznění části textu: *text*
Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu.
Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu
administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu
znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na
uvedení platné e-mailové adresy.
TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]
|
|
 |
|
![[]](http://www.gravatar.com/avatar/94b652a98d5519730d39fdbe0a9dea91?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e061c9aea5026301e7b3ff09e9aca2cf?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/25ba3bc8250b0041532b6fdbf24d724b?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/7419dbec7ab81c53b12c59ef7db56b00?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/64def6753df6be2ce8eca1ebcb7e60ba?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/b551730a408be63e0c6af77d2438f8f1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/a6f30815a43f38ec6de95b9a9d74da37?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/691bec08078f48f6c34ef6a5603a0cb6?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/3ddbf46000c2fbd44759f3b4672b64db?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/04c2a2268c6dae4720162ca923493243?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/bfecb2d8170a86bfe1b0eb3f1fdb6232?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/0674cbdb51301f7894b8d05bf481fb1f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/6b663ca7d843e033b25dd99b83bf548f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d73747d27243cd0c1a184b6376e9be49?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e3b11941ffd286532aaec34ff536973c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/108ade822132f3c761c33ac9b6736a45?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d9f21abe46994338d79a9ca2b2e5c5c2?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9aeaed51f2b0f6680c4ed4b07fb1a83c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/ba5d187b85a17deb0c50a882226c1c74?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/cd67842a8ddee4e8fb96cfe5dbd847ed?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9178740077a7834cc1ab45db456ed56e?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/175070b8667db9ee4c03c6b7560c8be4?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/5babb2d10a663e0e1cd1bf91f4a1c4a1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/826b877c5dd6a123283495f971a8ce8b?s=40&r=r&default=wavatar)
|